Pozdravljeni.
Jaz nikoli nisem imel zaprtega dostopa na internetu ker starsi niso zelo nekaj moderni z tehnologijo. In ker sem imel prevec dostopa sem zelo hitro nasel pornografijo ze ko sem bil star ze komaj 9. Veliko vidim na socialnih omrezjih da pornici skodujejo tvojim mozganom in tvojim nasplosnim vidom nad puncami in kar je res, mozno je da tudi zaradi pubertete ampak skoraj usako punco pogledam v prsi ali v zadnjico in nevem kaj narediti da bi to preprecil ker cutim ogabnost ko to naredim ampak ne morem nadzorovati.
Ali imate kaksne nasvete kako to izboljsam in da se tega tudi izogibam.
Hvala in Lp
Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen, Jan,
Pišeš, da si se že zelo zgodaj seznanil s pornografijo, sedaj pa se ti zdi, da je to vplivalo na tvoj odnos do deklet oz. na način, kako jih vidiš. Kadar pogledaš dekle v prsi ali zadnjico, se počutiš ogabno, vseeno pa to težko nadzoruješ. Želiš si delati na tem, da bi tega počel čim manj.
Zdi se mi spodbudno, da si sam pri sebi ta vzorec vedenja prepoznal in si motiviran, da ga spremeniš. Sam kot razloga za to, kako vidiš dekleta, navajaš uporabo pornografije in dejstvo, da si v obdobju pubertete. Zelo verjetno imaš prav. Puberteta je čas hitrih in velikih sprememb pri posameznikih, tako na telesni kot na duševni ravni. Ena izmed pomembnih značilnosti tega obdobja je tudi povečano zanimanje za spolnost in potencialne (spolne) partnerje, zato je s tega vidika normalno, da te dekleta privlačijo in pri njih hitro opaziš dele telesa, ki so tradicionalno povezani s spolnostjo. Res pa je tudi, da si na te stvari verjetno še toliko bolj pozoren, ker si uporabljal (oz. še vedno uporabljaš) pornografijo, v kateri je to zelo poudarjeno.
Moj nasvet bi bil, da si še naprej pozoren na to, kako gledaš osebe nasprotnega spola, in poskušaš zavestno spreminjati vedenje, ki te pri sebi moti. To pomeni, da, kadar koli se zalotiš, da pogledaš dekle v dekolte ali zadnjico, poskušaš svojo pozornost čim hitreje preusmeriti drugam, npr. na njene oči ali na nekaj v okolici. Če ti to kdaj ne uspe (dovolj hitro), se zaradi tega ne obsojaj, saj gre pri tem za neke vrste navado, navad pa ni mogoče spremeniti kar čez noč. Pomembno je, da se potrudiš po svojih najboljših močeh in si do sebe prizanesljiv, obenem pa se zavedaš, da je to nekaj, kar si želiš spremeniti.
Svetujem ti tudi, da prenehaš z uporabo pornografije in jo nadomestiš z vsebinami, ki spodbujajo bolj pozitiven odnos do žensk. S tem mislim vsebine (filme, serije, knjige) kjer ženske niso predstavljene kot spolni objekti, temveč kot osebe s čustvi, željami in ambicijami. Lahko si pogledaš tudi kak film, ki naslavlja problematiko seksizma. Vse to ti lahko pomaga spremeniti odnos do žensk nasploh, posledično pa boš verjetno še bolj motiviran, da spremeniš svoj pogled na dekleta.
Upam, da ti je odgovor koristil. Če imaš še kakšno vprašanje, pa kar napiši.
Želim ti vse dobro,
Anja Rakovec, mag. psihologije