Pišem ker me zanima kako gledanje pornografskih vsebin vsakodnevno da doživim orgazem vpliva na moje vedenje in anksiozno motnjo, ki jo imam. Ne govorim o zasvojenosti, saj lahko za kakšen dan ali dva po svoji volji gledanje teh filmčkov spustim, če se odločim. Glede na to, da nisem imel še nikoli nobenega spolnega razmerja in sem devičnik, je morda to početje ravno kontra temu, kar bi si želel. Hvala.
Uredništvo
Anja Jularić

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen.
Najprej se mi zdi pomembno poudariti, da ni nič narobe s tem, če pri svojih letih občasno masturbiraš ob gledanju pornografskih vsebin. To je povsem normalno in v kolikor ne uporabljaš tega za umik od tesnobe in drugih neprijetnih občutij ali kot način za samoregulacijo (v smislu, da imaš občutek, da moraš to narediti), ni škodljivo. Pomembno je, da to ne postane tvoja strategija obvladovanja tesnobe. Praviš, da imaš nad tem kontrolo, da lahko nehaš, če se odločiš in bi te spodbudila k temu, da si pozoren na ta občutek kontrole in da tudi zares delaš premore, če gledaš pornografske vsebine vsak dan. Če je to vsakodnevno poskusi zmanjšati, nadomestiti s kakšno drugo aktivnostjo, po možnosti gibalno, zunaj.
Vsekakor vsakodnevna raba lahko dolgoročno vpliva na kvaliteto tvojega življenja. Prekomerno gledanje pornografskih vsebin lahko vodi v več samote, osamljenosti v smislu, da potem ne iščeš toliko realnih stikov ali da realnost ni več tako zanimiva. Osamljenost pa lahko okrepi anksioznost. Lahko razviješ tudi manj realna pričakovanja glede spolnosti, še posebej, ker praviš, da še nisi imel spolnih odnosov (to je sicer čisto ok in se ti nikamor ne mudi).
Morda bi bilo smiselno, da razmisliš kaj so vzgibi, ki te vodijo do gledanja pornografije? Kako je tvoja tesnoba pred in po tem? Koliko si sicer v odnosu z ljudmi v svojem življenju? Praviš, da je to početje morda v nasprotju s tem kar bi si želel, lahko poveš kaj več o tem kaj si ti želiš…
Lepo te pozdravljam,
Anja Jularić, mag. psihologije