Zdravo,
že nekaj časa sem zasojena z pornografijo. In ne vem. Kako naj to ustavim. Ker ne morem govoriti z strokovnjakom. Ker se mi zdi to preveč ranljivo. Strah me je obsojanja. Čeprav ne bi obsojaj. Samo to je tako tabu tema. In me zelo jezi. Čez ta leta nisem ugotovila samo kakšne posledice ima. Ampak tudi zakaj jo sploh gledam.Nekako vedno ko se počutim žalostna, razočarana, jezna. In čutim samo da morem narediti to. Ne morem pomisliti nič drugega. Nasploh vem, da je nerealna in da je zelo nasilna velikokrat. Prav zato mi je hudo, ker vem da ni prava stvar. In včasih ko to počnem čimbolj ugotavljam. Da si želim nežnost, nekako ljubezen. Ampak jo ne najdem. In potem končam z tem. Toliko let je že. Strah me je. Da jo dam na stran. Ker bom potem čutila ogromno stvari. In tega me je mogoče strah. Mogoče bi morala samo pustiti, da to čutim. Verjetno mi daje več koristi kot škode. Me pa dela zelo zmedeno. Ker ne vem kako sploh do tega pride. Če nekdo ne gleda torej ali čuti to kar jaz čutim. Verjetno ja. Ampak porabi v druge načine. Prebrala sem da se zamotiš greš nekaj drugega početi. Ampak potem mam pa težave še z ogromno stvari. In ko se ti nabere. Je težko. Ker vsaka stvar, ki jo delaš "da ti pomaga" čeprav ti ne. Te dela še bolj brez upanja in motivacije. V naprej se vam zahvaljujem za odgovor. Mislim, nevem kako ljudje o tem ne govorijo. In kako malo podatkov se mi zdi o tem.
Uredništvo
Dora Mališ

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
V svojem sporočilu si izpostavila tematiko pornografije, ampak si hkrati tudi začela odpirati številne druge tematike. Zato se bom v svojem odgovoru potrudila dotakniti vseh omenjenih področij.
Najprej bi rada izpostavila, da je področje pornografije še vedno zelo tabuizirano in se o njem v družbi premalo pogovarjamo. Razumem tvojo stisko in dvome, v to, da bi povedala za svoje doživljanje kakšnemu strokovnjaku. A vendar, v kolikor tvoje vedenje traja že nekaj let, kot o tem poročaš, bi bilo morda smiselno, da se z nekom pogovoriš tudi v obliki v živo. Kljub temu, da se o tematiki premalo govori, jo je vredno nasloviti in vsekakor ne pomeni, da so tvoje težave nepomembne. V vmesnem času, dokler se ne odločiš za obisk strokovnjaka v živo, smo ti seveda na voljo tudi na To sem jaz.
Zanimalo bi me nekaj več o tebi in o tvoji težavi. Praviš, da opisano traja že nekaj let. Kdaj si torej prvič gledala pornografske vsebine in kako je prišlo do tega? Kaj te je takrat pritegnilo in kako pogosto zdaj torej gledaš takšne vsebine?
Povedala si, da se zavedaš, da pornografija ni prava rešitev. Izpostavila si tudi, da si v resnici želiš nežnosti in ljubezni. Ali imaš s tem v mislih romantično ljubezen, ali tudi ob spominih na otroštvo opažaš pomanjkanje ljubezni?
Prav tako me zanima, ali si se o tem že kdaj s kom pogovorila. Ali si povedala mogoče staršem ali pa kakšnim prijateljem? Pri takšnih stvareh se ljudje težko preprosto odločimo in prenehamo z vedenjem. Pogosto potrebujemo podporo bližnjih, včasih pa tudi pomoč strokovnjakov. Zato ti še enkrat sporočam, da bi bilo dobro, da takšno podporo najdeš tudi v kakšni osebi, s katero se lahko pogovoriš v živo.
Upam, da sem ti z odgovorom vsaj nekoliko pomagala.
Lep pozdrav
Dora Mališ, mag. psihologinja