Pozdravljeni.
Že v času, ko sem obiskoval osnovno šolo sem razvil neke vrste odvisnost od pornografije, ampak se mi to takrat ni zdelo nič neobičajnega in spornega. Na srečno sem takrat iz nekega razloga zmanjšal uporabo in od takrat imel dokaj zdravo mero pri pornografiji (če tukaj zdrava mera sploh obstaja) in mastrubaciji.
V zadnjem letu sem ponovno razvil neke vrste odvisnost od pornografije. "Uporabljam" jo 3-4 krat na teden. Zdi se mi preveč za moja leta in predvsem me skrbi to, da se ne morem nadzorovati in se recimo zavestno odločiti, da bom zmanjšal uporabo.
Uporabo želim zmanjšati predvsem zaradi odnosa s svojo parterko, saj moja odvisnost vpliva na najine spolne odnose. Velikokrat se namreč zgodi, da nimam potrebe po spolnem odnosu, ker sem v zadnjih dneh večkrat mastrubiral. Pri spolnem odnosu prav tako opažam spremembe, saj mi ne da takšnega zadoščenja, kot mi ga je včasih, pa tudi vzdržljivost je slabša. Če bi želel, bi lahko s partnerko imel vsak dan spolni odnos, zato še si bolj očitam svojo odvisnost in ne razumem samega sebe glede svoje potrebe po mastrubaciji. Partnerka namreč uživa v spolnem odnosu in je bila večkrat "pobudnik". Zaradi večkratnih zavrnitev z moje strani v zadnjem letu pa je tudi ona opazila spremembe in sedaj več praktično nikoli ni "pobudnik", saj se boji zavrnitve.
S parterko imava sicer super odnos, tudi če v postelji ni vedno vse tako kot mora biti. Res verjamem, da je moja sorodna duša zato želim, da spolnost ne bi vplivala na najino zvezo.
Strah me je, da sem izgubil spolno privlačnost do partnerke, vendar nevem ali je gledanje pornografije vzrok ali posledica. Nikoli nisem imel nekih preferenc glede zunanjega videza ženske, sedaj pa pri gledanju pornografije opažam, da izbiram videz žensk z drugačnimi lastnostmi kot je moja parnerka. Kot primer: vedno so mi bile privlačne ženske tako z majhnimi kot z velikimi prsmi, vendar sedaj raje izberem igralko z velikimi prsmi, saj ima parterka manjše.
Kako naj rešim odvisnost in svoj odnos s parterko? Je normalno, da si tako močno želiš gledati "ženske na internetu" in hkrati imeti neizmerno rad svojo partnerko? V idealnem svetu si želim, da bi bil sposoben pornografijo popolnoma izločiti iz svojega življenja, kako naj to dosežem?
Hvala za vaš odgovor in lep pozdrav
Bo
Bond007
Mogoče bo tale odgovor slišati krut, ampak mislim da ga potrebuješ:
Nemudoma prekini in odreži svoje navade, če želiš obdržati/rešiti zdravo razmerje s partnerko. Opcija 2 je odkrita komunikacija in podpora med partnerjema z namenom iskanja srednje poti, prilagajanje in odvajanje; opcija 3 pa je da te bo imela partnerka dovolj in se boš lahko prepustil edini razvadi, ki ti bo še ostala. Upam da ne pride do tega.
Namreč človek je tako nebogljeno bitje, da se začne zavedati kaj je imelo šele ko to izgubi. Good luck.
Bo
Bond007
Saj res, vprašal si kako se rešiš odvisnosti;
ogromen vir brezplačnih nasvetov iz prakse najdeš na internetu, razne "naloge" in postopki, ki ti pomagajo preusmeriti vso svojo energijo v tesnejše povezovanje s partnerko in "ponovni zagon" strasti; drugače obstajajo pa tudi psihoterapevti, ki so specializirani za to področje, tudi za pomoč parom.Citiraj
Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen!
Prvi in zelo zelo pomembnen korak je ta, da si priznamo, da smo odvisni oziroma imamo težavo na tem področju. Torej, če se tega zavedate in si želite sprememb, ste na dobri poti. Kjer je dovolj dobra motivacija in volja je vedno tudi pot. Nisem strokovnjakinja na tem področju a pri vseh odvisnostih je tako, da jih moramo prekiniti, če želimo da se neizmerna želja po uporabi česarkoli že, zmanjša in nato tudi skozi čas izgine.
Sliši se, da res spoštujete in cenite svojo partnerko in menim, da bi bilo v največjo korist, da se z njo o tem iskreno pogovorite. Le tako bosta lahko na dolgi rok nadaljevala zvezo. Menim namreč, da vas bo sicer to področje čedalje bolj vznemirjalo, kar bo zagotovo vplivalo na slabšanje odnosa z vašo partnerko.
Mislite, da bi to šlo?
Prilagam članek, kjer so dobro zapisane onove o tej tematiki. Upam, da bo tudi ta kaj v korist:
Lep pozdrav,
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije, spec. klinične psihologije