Zivjo, imam več vprašanj. Najprej bom začela s tem da imam probleme s pomankanjem energije in da bi rada spala po cele dneve (starši me velikokrat kregajo zaradi tega). Ali obstaja kaksna bolezen oz. Diagnoza za to da si brez energije tudi če spiš cele dneve. Naslednje kar pa je je glede popolnosti. Zdi se mi da imam veliko problemov doma in sama s sabo zato ker hočem biti popolna in sem preveč egoistična. Nasplošno sem zadovoljna s svojim zgledom in postavo imam nekaj prijateljov ampak vedno hočem doseči nekaj več (hočem biti povabljena povsod ampak se mi me da ulvarjati z ljudmi). V družbi izpadem velikokrat tiha in se držim nazaj ker si nočem narediti sramote, doma pa se velikokrat skregamo zaradi mojega egoizma. Imam željo to poppraviti vendar nevem kje začeti.
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Zdravo Mia,
sem vesela, da si se s svojimi vprašanji obrnila na nas.
Pišeš, da si brez energije in da bi spala po cele dneve, starši te zaradi tega tudi kregajo. Ljudje se med seboj razlikujemo po energiji in po življenjskih navadah - nekateri spijo več in imajo manj energije, drugi spijo manj in imajo več energije. Morda najprej razišči pri sebi če imaš urejen ritem spanja ponoči (se pravi če spiš čez noč vsaj 8 ur, če hodiš spati ob približno isti uri in se zbujaš ob približno isti uri) in ali se zbudiš zjutraj naspana. Morda pomisli kaj te tako utrudi, da bi spala cele dneve - sta to šola in z njo povezano učenje, imaš morda poleg šole še kakšne krožke, dejavnosti, ki te utrudijo, počneš še karkoli drugega kar te utrudi? Včasih pa smo utrujeni tudi od tega, ko nimamo neke dnevne rutine, dejavnosti. Morda po šoli in po kosilu poskusiš s kakšnim krajšim sprehodom v naravo. Narava ima običajno res pozitiven učinek. Če ne drugega, se boš nadihala svežega zraka in zbistrila svoje misli. Morda si za popoldan narediš svojo dnevno rutino (npr. prihod iz šole, kosilo, sprehod, počitek...). Po vsem tem boš videla, če bo kaj bolje.
Pišeš tudi o tem, da imaš težave doma in sama s sabo, ker hočeš biti popolna, pišeš tudi, da si egoistična. Si želiš biti popolna ti sama ali morda drugi od tebe to pričakujejo? Misliš, da morda moraš biti vsem všeč, vsem ugajati? Vsi si želimo biti čim boljši, vendar smo težko popolni. Nikoli ne bomo všeč vsem in tako je ok, saj smo si različni in tudi nam niso vsi všeč. Praviš, da si na splošno zadovoljna s svojim izgledom in postavo, imaš tudi nekaj prijateljev. Zdi se mi super, da imaš pozitiven pogled, dobro samopodobo in da imaš prijatelje. Vsi si želimo imeti prijatelje, je pa potrebno prijateljstva negovati, da jih ohranimo. Verjetno nimamo ne časa in ne energije, da bi bili z vsemi prijatelji. Pomembno se mi zdi, da imamo nekaj prijateljev, tistih pravih, katerim lahko zaupamo in smo v njihovi družbi lahko točno takšni, kot smo v resnici, brez da se pretvarjamo. Tako se tudi tebi v družbi tvojih pravih prijateljev ni potrebno pretvarjati ali bati, da bi si naredila sramoto, ker si lahko točno takšna kot si Mia. Bodi čim več v družbi prijateljev, ob katerih si ti lahko Mia in v njihovi družbi verjetno nisi tiha. V družbe, v katerih se morda ne počutiš najbolje in se držiš nekoliko nazaj, ti ni treba zahajati.
Če boš želela, prosim napiši še kaj o svojem egoizmu, o katerem pišeš - kaj točno si mislila s tem in kako se to kaže v tvoji družini, zaradi česar praviš, da se doma tudi skregate.
Mia, upam, da sem ti vsaj nekoliko odgovorila na tvoja vprašanja in da boš uspela rešiti kaj glede tvoje utrujenosti. Če boš želela še kaj napisati glede egoizma, pa bom z veseljem poskusila odgovoriti tudi glede tega. Želim ti vse dobro.
Lep pozdrav.
Katja Frelih, univ. dipl. socialna delavka