Hejla!
To bo verjetno kr dolgo tkoda se že v naprej opravičujem. Torej kot sm bila še mlajša sm morala hoditi k psihologu ker nisem želela hoditi v solo ker me je hilo strah nasega moskega učitljea, skratka moja družina je bila pod velikim pritiskom zaradi mene. Ko je preteklo pol leta sm bila "izdravljena". Vendar nism bila nikoli zares srecna. Kasneje sem se zacela rezati, razmisljala o smamoru in ga skoraj poskusala izvest, imela mnogo paničnih napadov... Ne razmisljam vec o samomoru in od mojega skoraj poizkusa je prteklo ze vec kot leto, tudi rezem se ne vec. Ce grem spet nazaj k ptrostvu z mano so bili vedno problemi bila sem jokica, zbiŕcna Metka pri hrani, stalno bolna... Ze od priblozno 9 leta naprej imam pbcutek da moram bit popolnoa ne v izgledu ampak predvsem v mojem obnašanju in pameti. Zelo pomemben mi je ucni uspeh saj imam ogromno zeljo po znanju in bi rada studirala psihologijo. Imam najbokjse ocene ce gledamo starejso setsro in brata ter moji napboljsi prijatlejivi. Imam tudi ogromne probleme z zaupanjem saj imam obcutek, da me ljudje ne bodo vec videli kot perfektno ce jih bom zaupala tezave in ce bi nekomu npr. Povedala ko sm se zelela ubit bi verjetno pristala v bolnici, kar bi upocasnilo mojo pot do stufija in tudi drugi bi se obremnejevali z mano. Skratka ko imam tezave ne morem nobenemu zaupati, ker bo vse skrbelo in mama je imela ze fovolj tezav z mano ko sem bila majhna in je nocem bremenit, fotr je en idiot, sestra ima svoje probleme, brat je zelo tih in nima nekega cuta za ljudi, prijateljici bi potem mislisi da ne morem prenesti njunih problemov ko imam ze svoje, ampak jih lahko in ju z vesesljem poslusal plus ne znata me pomiriti na nacin ki bi ga jaz zelela, nase solske psihologinje ne maram prevec, profesoricam pa ne zaupam se dovolj saj jih poznam komaj 2 meseca(sem 1. Letnik). Kako lahko premagam to da bom ljudem lahko zaupala in vedela da zo ne kvari moje popolnosti?
Ps. Vem da ne morm bit perfektna ker nihce ni
Hvala ze v naprej da ste si vzeli cas za branje in mogoce za odgovor, upam da ste vredi.
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Draga Lalala!
Najprej hvala, smo v redu. :) Zdaj pa k tvojemu vprašanju oz. dilemi.
Kot lahko razberem, si prehodila že zelo naporno pot. Soočila si se s hudimi stiskami in jih premagala. Ostaja pa ti še nekaj negotovosti, s katero si se sklenila prav tako odločno spoprijeti. To res ni kar tako! Po napisanem sodeč bi rekla, da si močna, vztrajna, trmasta, kar so odlične lastnosti. Po drugi strani lahko razberem, da še vedno precej dvomiš vase. Na to kaže tvoj izražen strah, da še vedno nisi dovolj (dobra, pridna, uspešna, nemoteča).
Sprašuješ, kako drugim bolj zaupati, ker te skrbi, da bi te videli nepopolno. Na razumski ravni že veš, da nihče ni popoln. Strinjam se, da je teorijo pogosto težko prenesti v prakso. ;) Ampak vsaka sprememba se začne s prvim korakom. Mislim, da moraš najprej predvsem zaupati vase in sama sebi. Zaupati, da je to, kar čutiš in doživljaš, vedno logična posledica nečesa, kar se dogaja v tebi in v tvojem stiku z okoljem. Da na te posledice (občutenja in vedenja) nimaš vpliva. Da pa imaš vpliv na to, kako se pri tem podpreš lahko sama. In da se lahko podpreš sama. Lep primer tega, kako, je že pismo, ki si nam ga poslala.
Super, da imaš željo študirati psihologijo. To je izvrsten študij, preko katerega se lahko ogromno naučiš o sebi in ljudeh in s pomočjo katerega boš lahko bolje pomagala tako sebi kot drugim. Naj te pomirim, da ima veliko oseb, ki se odločijo za poklice pomoči, lastne izkušnje različnih stisk. Ni nujno, a pogosto to kvečjemu pomaga bolje razumeti/podpreti druge, zlasti, če smo lastne stiske uspeli uspešno prebroditi. Zato naj te ne skrbi, da bi te kdo zaradi tega gledal postrani. Prej z občudovanjem. Predvsem pa bi poudarila, da ti ni treba imeti občutka, da moraš komurkoli povedati, skozi kaj si šla/kaj prestajaš, kadar ti ni do tega.
Kot si napisala sama: nihče ni popoln. Prav vsi se kdaj v življenju znajdemo v bolj ali manj hudi čustveni ali duševni stiski, ko nam zmanjka moči in idej, kako si pomagati. Vsi poznamo koga, ki je preživel ali še preživlja hudo stisko. Stiske so tako osnoven del biti človek, kot je dihanje in prehranjevanje. Res je, da se me sabo veliko raje pogovarjamo in si zaupamo o naših uspehih in pridobitvah. In zato imamo lahko občutek, da smo čudni ali drugačni, kadar sami tega ne moremo deliti. Prav zato pa je ključno, da se opogumimo in spregovorimo. Le tako namreč ugotovimo, da nismo sami s tem, da se nekaj ne dogaja samo nam in da obstajajo učinkovite rešitve ter izhodi, kadar teh ne vidimo sami.
Otrok si oz. mlado dekle in ne odgovarjaš za svoje starše. Zato se poskušaj manj ukvarjati s tem, koliko jih »obremenjuješ«. Velja tudi za ostale ljudi (odrasle, vrstnike) – vsak je sam dogovoren za svoje osebne meje in čustva. Če komu kaj ne bo prav, ti bo že povedal. ;) Je pa bolj verjetno, da boš pozitivno presenečena: da ti bodo hvaležni in da bodo počaščeni, ker si se jim zaupala. Tako kot tudi ti rada prisluhneš in pomagaš drugim. Resda se vedno vsi ne bodo odzvali najbolj optimalno, a večkrat in večim ko zaupaš, večja je verjetnost, da boš vendarle prejela podporo, ki jo potrebuješ.
Želim ti, da nadaljuješ v smeri, ki si jo že ubrala, ampak lepo počasi. Ne nalagaj si več, kot je treba. Tudi ta pot je namreč nepopolna – in to je čisto ok. :)
Vesela bom, če se še kaj oglasiš.
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. soc. pedagoginja
La
Lalala
Živjo!
Res bi se vam rada iskreno zahvalila, da ste si vzeli cas in prebrali moje pismo ter mi odgovorili z zelo izčrpnim in poglobljenim odgovorom. Dali ste mi veliko motivacije za nadaljevanje poti v premagovanju ovir in tudi ogromno koristnih nasvetov.
Res hvala za vse.
Upam da boste še naprej v redu, kolikor se to pač da;)
Uredništvo
Maruša Bertoncelj
Odgovor svetovalke:
Živjo,
me zelo veseli, da si v mojem zapislu lahko našla kaj uporabnega zase. In verjamem, da ti bo s to naravnanostjo uspelo. :)
Če boš potrebovala še kakšno spodbudno besedo, pa veš, kje me/nas najdeš. ;)
Toplo te pozdravljam,
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja