Spoštovani! Uspešno zaključujem triletni program smer frizer...želel sem vpisati 3+2 frizerski tehnik a so  omejitve in preveč vpisanih.l tako da ne vem ali bom sprejet. Želel pa bi pridobiti 5.stopnjo strokovne izobrazbe.  Po pogovoru s soc.delavko v šoli sem izvedel ,da imam edino možnost vpis 3+2 na logistiko v Ljubljani.  Sem iz Celja. Ta program je čisti mimo moje do sedaj pridobljene izobrazbe in me ne veseli... ali lahko redno ponovno vpišem v srednjo šolo 4 letni program ali kaj lahko storim pri svojih 18-ih letih?? Mi ptipada državna štipendija ali lahko zanjo zaprodom le 1x??Iskrena hvala za pomoč...
Michel
• Uredništvo
Tadej Jezernik

Odgovor svetovalca:
Michel pozdravljen,
najprej čestitke za uspešno opravljeno dosedanje izobraževanje. Tudi to šolsko leto se je počasi prevesilo v zadnjo fazo. Še dobra dva meseca in šolskega leta bo konec. Glede tvojega pisanja, bi ti želel izraziti vse pohvale, saj gre iz sporočila razbrati, da si želiš pridobiti nova, dodatna znanja. Kitajski pregovor pravi, da je »znanje zaklad, ki venomer spremlja svojega lastnika«.
Glede tvojih vprašanj pojasnjujem, da so programi poklicno-tehniškega izobraževanja (v nadaljevanju: PTI) oblikovani kot nadgradnja programov srednjega poklicnega izobraževanja, pri čemer omogočajo pridobitev srednje strokovne izobrazbe, ki je ekvivalentna štiriletnemu tehniškemu (strokovnemu) izobraževanju. Izobraževanje se zaključi s poklicno maturo, za katero se uporabljajo izpitni katalogi, veljavni za poklicno maturo v ustrezni srednje tehniški oziroma strokovni šoli.
Glede vpisa v posamezni PTI program je potrebno nujno preveriti vpisne pogoje, ki se od programa do programa razlikujejo; torej pogoje s katero srednjo poklicno izobrazbo se lahko vpišeš na PTI program. Glede na tvojo predhodno izobrazbo, je vpis na PTI program smiseln.
Glede prejemanja državne štipendije pa sporočam, da Zakon o štipendiranju (Uradni list RS, št. 56/13, 99/13 – ZUPJS-C, 8/16, 61/17 – ZUPŠ, 31/18, 54/22 – ZUPŠ-1 in 122/23) določa, da se štipendije ne more dodeliti za izobraževalni program na ravni izobraževanja, ki je enaka ali nižja od ravni, ki jo je vlagatelj že dosegel. Štipendist ne more pridobiti štipendije za izobraževanje na višji ravni, dokler ne zaključi izobraževanja na ravni, za katero je prejemal štipendijo. Navedeno torej pomeni, da v kolikor se vpišeš v program PTI, ter za ta program še nisi prejemal štipendije, boš ob izpolnjevanju ostalih pogojev, upravičen do državne štipendije. Enako velja, če bi se prvič vpisal na SSI (srednje strokovno izobraževanje – 4 leta).
Več informacij o možnosti pridobitve državne štipendije lahko najdeš tudi tukaj.
Lepo te pozdravljam,
Tadej Jezernik, dipl. upravnih ved