Pozdravljeni.
Že nekaj časa razmišljam, kako naj povem staršem, da bi rada ponavljala letnik, pa res ne vem, kako naj sploh začnem. Če sem iskrena, vem, da bi lahko zaključila leto, če bi se res potrudila, ampak mi je v tem šolskem letu čisto zmanjkalo motivacije in volje. Že ob koncu 1. letnika sem pošiljala prošnje za prepis na drugo gimnazijo, ker sem bila prepričana, da bom letos že drugje. Ko pa se to ni zgodilo, sem izgubila ves zagon in občutek, da ima sploh smisel vztrajati v okolju, kjer se ne počutim dobro.
Zdaj si res želim začeti znova, ker bi si rada ustvarila boljšo podlago, boljše razumela snov in si vzela čas, da v miru razmislim, kam bi rada šla naprej. Tudi poleti nameravam delati, da si bom lahko sama plačevala stvari, kot so zvezki, prevoz, treningi, inštrukcije, telefon itd.
Pisala sem že dvema gimnazijama, kamor bi se rada prepisala, in obe sta mi odgovorili, da bosta verjetno imeli prosta mesta v 2. letniku naslednje šolsko leto.
Problem pa je, da ne vem, kako naj to povem staršem. Res me je strah njihove reakcije — da bodo jezni, razočarani ali da ne bodo razumeli, zakaj si to želim. Rada bi jim povedala iskreno in jim razložila svoje razloge, pa ne vem, kako naj sploh začnem pogovor.
Zelo bom hvaležna za kakšen nasvet, kako naj jim to povem in kako naj začnem.
Hvala za vnaprej za vaš čas in odgovor.
• Uredništvo
Špela Brezočnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
praviš, da se želiš prepisati na drugo gimnazijo in zanima te, kako bi to sporočila svojim staršem. Lahko si predstavljam, da se ob tem počutiš tesnobno in negotovo, saj ne veš, na kakšen način bodo sprejeli tvoje besede. Rada bi ti povedala, da že dejstvo, da iščeš nasvet in premišljuješ, kako bi se tega lotila na čim bolj iskren in spoštljiv način, kaže na tvojo zrelost.
Pred začetkom pogovora najprej razmisli, kje bi ga izvedla. Predlagam ti, da izbereš okolje brez motečih dejavnikov, in kjer se počutiš varno. Tako se boš lažje sprostila in pričela s pogovorom. Morda ti bo pomagalo, če si pred pogovorom napišeš glavne točke, ki jih želiš povedati, da ne boš pozabila ničesar pomembnega.
Lahko začneš tako, da jim poveš, da bi se rada z njimi odkrito pogovorila o svoji prihodnosti in da si res želiš, da bi te poskusila razumeti. Pomembno je, da natančno opišeš svoje razloge za to odločitev. Omenila si namreč, da se med drugim ne počutiš najbolje v trenutnem razredu, prepis pa bi ti dal priložnost novega začetka v skupnosti, ki te bo sprejemala. Lahko jim tudi razložiš, da ta sprememba ne bo pripomogla le k tvojemu splošnemu počutju v razredu, vendar tudi motivaciji za učenje. Prav tako menim, da bodo ob tvojih načrtih o poletnem delu spoznali, da si o tem koraku dobro premislila in jim pokazala, da si prizadevaš biti odgovorna za svoje odločitve.
Morda bodo tvoji starši na začetku šokirani ali jezni, vendar predvsem zaradi tega, ker jim je mar zate in te imajo radi. Njihove reakcije izhajajo iz skrbi, saj ti želijo najboljše, zato bodo mogoče potrebovali nekaj časa, da bodo razumeli tvojo odločitev.
Želim ti veliko sreče pri pogovoru in še piši,
Špela Brezočnik, dipl. psihologinja (UN)