ali lahko trikrat ponavljam 1.letnik srednje sole.en letnik sem delal na šc5 in mi sola ni bila vsec zato sem tam padel letnik in se prepisal na kemijsko srednjo solo zdaj kaze da bom letos padel letnik tudi tukaj ali lahko ponavljam se enkrat letnik na kemijski soli?
• Uredništvo
Mojca Lapi

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
Žal mi je, da se ti je letos ponovno zataknilo. Trikrat pa ne moreš ponavljati letnika. V primeru, da pride do tega, imaš možnost izredno (plačljivo) opravljati šolo.
Ker pa še ni konec šolskega leta, imaš še nekaj časa, da se potrudiš in opraviš obveznosti vsaj toliko, da ti ne ostanejo poleti več kot 3 popravni izpiti. Pojdi do učiteljev in do šolske svetovalne delavke, jim razloži situacijo ter prosi, da ti ponudijo še kakšno možnost. Zdaj boš pač moral ves svoj čas in trud posvetiti učenju. Prosi za pomoč, dodatno razlago. Morda se lahko učiš skupaj s kakšnim sošolcem in ti on razloži snov.
Veliko je v organizaciji učenja in iskanju načina, ki je tebi najbližji. To lahko ugotoviš tako, da rešiš kak vprašalnik o zaznavnih učnih stilih, ki ga najdeš na spletu. Če si vizualni tip, ti ustreza, da so snov čimbolj zanimivo in barvito napišeš na list ali plakat. Če si slušni tip, ti pomaga, da si snov posnameš in poslušaš posnetke. Če si bralni tip, si veliko zapomniš že s samim prebitanjem. Če si gibalni oziroma kinestetični tip, pa si snov zapomniš, ko si med učenjem v gibanju. Poleg teh naštetih obstaja še veliko metod. Malo raziskuj in preizkušaj, nato pa boš ugotovil, kaj tebi najbolj leži. V vsakem primeru pa je pomembno, da si vzameš dovolj časa za samo organizacijo (da si razreliš snov na dele, ne vse v enem dnevu) in da imaš potem dovolj časa za učenje in tudi za ponavljanje. Seveda pa ne pozabi na dovolj spanca, uravnovešeno prehrano (preveč sladkorja nam znižuje energijo) in pa na svoje počutje, če smo slabe volje se namreč tudi učiti ne moremo efektitno.
Verjamem vate in da ti lahko uspe! Naj bo učenje zdaj tvoja prioriteta. Druženje in zabava pa naj počaka do poletja, tudi če bodo popravni izpiti, si lahko čas organiziraš tako, da boš imel dovolj časa za vse. Veliko uspeha ti želim, če imaš še kakšno vprašanje, pa kar pogumno napiši.
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike