Lep pozdrav!
sem dekle stara sem 19 let zaključujem 4letnik srednje šole starši mi grozijo z tem da mi bodo pobrali vse še kar imam ne delam imam samo nekaj malo štipendije in me zanima kaj lahko nardim rekli so mi da morem plačati svoj telefon malico ..... nevem od kje kako delati ne morem saj hodim v šolo letos me čaka še matura in delam zraven se izpit za avto vendar mi ga nočejo plačati od kje da dobim denar ? Ce hodim v šolo kako tega ne razumejo kako da dobim denar -
Uredništvo
Klara Pinter

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
V sporočilu si opisala finančno stisko, v kateri si se znašla, saj starši grozijo, da ti bodo vse vzeli, poleg tega moraš plačati telefon in malico. Opravljaš izpit za avto in letos te čaka matura, zaradi česar ne moreš delati, da bi lahko dodatno kaj zaslužila.
Lahko razumem tvojo stisko ob tem, ko ne veš, kako poravnati te finančne obveznosti, izpit za avto je še posebej velik finančni zalogaj. Če sem prav razumela, so ti do zdaj starši plačevali malico in telefon, sedaj pa so ti rekli, da moraš to poravnati sama? Kako to, da je prišlo do te spremembe – se je v tem času kaj zgodilo, se je morda spremenila finančna situacija vaše družine?
Na podlagi napisanega vem zelo malo o odnosih v vaši družini in vaši finančni situaciji, zato ti težko kaj konkretno svetujem. Težave z drugimi lahko rešujemo le tako, da se pogovarjamo in skupaj iščemo rešitve. Zato poskušaj govoriti s starši glede te situacije in jim pojasniti, da te spravlja v stisko in jih prositi, če ti lahko pomagajo poiskati kakšno rešitev. Bi to šlo? V primeru, da se je vaša družina znašla v težki finančni situaciji, lahko starše spodbudiš, da se obrnejo na Center za socialno delo, kjer se lahko pogovorijo o možnostih za finančno podporo.
Verjamem, da je trenutno, ko je matura pred vrati, zate zelo težko, da moraš razmišljati o tem, kako se finančno prebiti skozi mesec. Upam, da boš lahko govorila s starši in da boste skupaj našli kakšno rešitev. V primeru, da starši ne želijo poiskati pomoči na Centru za socialno delo, greš lahko tja tudi sama in se ti pogovoriš s strokovno delavko.
Vse dobro ti želim,
Klara Pinter, mag. zakonskih in družinskih študij