Najprej naj povem, da jaz rada pomagam drugim, npr. pri učenje (sama imam zelo dobre ocene) itd. Letos je je moja učiteljica za MAT prosila, če lahko pomagam sošolki, ki jo bom imenovala Dt. Učiteljici sem rekla, da bom. Ko sem to povedala najprej ociju, je bil vesel, a ko sem povedala mami, je dobila premislike in ni bila preveč navdušena. Velikokrat sva se že menili za pomoč pri zgodovini in pri slovenščini, vendar mi ni rekla niti hvala, čeprav sem jim pomagala tudi takrat, ko sem imela ogromno dela kot še nikoli. Enkrat mi je sicer to rekla njena mami. Dt me je prejšnji teden prosila za nadaljno pomoč tudi med počitnicami. Jaz sem ji odgovorila, da mi je v redu. A kako naj to povem mami? Pri stiku ne bo težav, ampak mami je problem. Jaz res želim pomagati Dt, vendar je mami že dostikrat razjezilo to, da mi še Dt ni nikoli rekla hvala, za povrh pa sem ji včeraj še povedala, da bo jutri šla na inštrukcije nekega drugega predmeta. Hvala vam za odgovor.
• Uredništvo
Taja Širca

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Zelo lepo od tebe, da si sošolki pripravljena pomagati pri učenju. Na to svojo lastnost si lahko ponosna. Če prav razumem, si se znašla ''na sredini'' tvojih želja in želja tvoje mame. Naj najprej povem, da te tvoja mama na takšen način želi zaščititi od razočaranja in morebitnega izkoriščanja s strani tvoje sošolke. V osnovi so mame zaščitniške do svojih otrok in jih želijo obvarovati pred negativnimi vplivi in dejanji ljudi, ki bi jih lahko prizadela. Včasih pa s tem onemogočijo svojemu otroku, da bi raziskoval svet in se učil iz napak. Zakaj sem omenila izkoriščanje? Včasih nekateri ljudje za doseganje svojih ciljev izkoriščajo druge ljudi. Če vzameva za primer osebo, ki ji gre slabo matematika in mama ji da nekaj denarja za inštrukcije. Oseba dobljeni denar zapravi za oblačila, za pomoč pa prosi svojo sošolko, ki je odličnjakinja. Ko ji sošolka razloži snov, se v šoli preneha družiti z njo in jo nagovori le, ko potrebuje ''brezplačno pomoč''. Nikakor ne pravim, da gre v tvojem primeru za izkoriščanje, ampak je to zgolj primer za lažje razumevanje.
Svetujem ti, da se z mamo iskreno pogovorita. Lahko ji poveš zakaj rada pomagaš sošolki in tudi mami dopustiš, da s teboj deli svoje skrbi. Poskusi svojo mamo vključiti v sam proces. Tako bo tudi sama bolj pomirjena, saj bo vedela kaj se dogaja. Pri pomoči drugim pa se vedno drži enega pravila – to počni dokler boš ti želela in se boš ob tem dobro počutila. Kadar boš imela veliko svojih obveznosti, je popolnoma normalno, da ji ne pomagaš. Vedno so na prvem mestu tvoje potrebe.
Če te v zvezi s tem še kaj zanima, ali bi želela še kaj dodati, mi lahko odgovoriš na sporočilo.
Vso srečo.
Taja Širca, dipl. biopsihologinja