Pozdravljeni. Obcasno imam tezave s sladkarijami, to sem omenila zdravnici in je rekla, da bi bilo najboljse govorit s psihologom da me nauci tehnik kako preusmeriti pozornost drugam. Ker mi ni do tega, da bi se s psihologom v zivo pogovarjala (vsaj zaenkrat) vas prosim za nasvete tu. Drugace ce se malo opisem, sem stara 19, veliko se ukvarjam z raznimi sporti, pac vsaka oblika gibanja mi je v veselje, rada imam zivali, rada pogledam kak dober film, grem na koncert, poslusam glasbo, vsaketoliko se pa le usedem v miru in gledam v gozd, poslusam petje ptic, skratka se "odklopim" na svezem zraku...
No, prosila bi vas za nasvete, kako resiti situacijo, ko me prime zelja po sladkem, kako se znebiti. Spadam pa med ljudi, ki jim en koscek cokolade ni dovolj in mi bolj ustreza da sploh ne jem. Zato nasvet pojej en koscek in pojdi hodit ne bo pomagal, ker ne bo ostalo pri enem koscku.
Uredništvo
Urška Meolic Kotnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej hvala, da si se s svojim vprašanjem obrnila na nas in opisala svojo težavo. Praviš, da imaš občasne težave s sladkarijami in te zanima, kako bi se izognila želji po sladkem. Tudi zdravnica ti je rekla, da bi se bilo o tem dobro pogovoriti s psihologom.
Poskušala ti bom odgovoriti na tvoje vprašanje, a glede težav s sladkarijami je težko dati enoznačni odgovor, kaj je najbolje narediti in kako se znebiti te želje, se izogibati sladkemu ipd. Sama praviš, da ti bolj ustreza, če sladkega ne ješ, saj se ne moreš zadržati, da bi ostalo samo pri nekaj koščkih. To je dober nasvet tebe sama sebi, da potem sladkarij sploh ne kupuješ. Če jih namreč ne boš imela v bližini oziroma doma, jih ne boš niti iskala in posledično tudi želje ne boš čutila. Ko pa vemo, da so sladkarije na dosegu roke, takrat se v nas tudi zbudi psihološka želja po tem, da bi jih jedli, si mogoče lahko predstavljamo njihov okus, izgled in kako so dobre, posledično pa se jim težje upiramo. Temu se res lahko najlažje izognemo tako, da sladkarij ne kupujemo. Dobro je iti v trgovino sit in ne lačen, ker drugače največkrat lahko kupimo tisto, kar je všeč našim očem.
Mogoče je dobro tudi, da se pogovoriš z družino, da ti tudi oni ne kupujejo sladkarij in ti v tem stojijo ob strani. Najlažje potem preusmeriš pozornost drugam, saj boš razmišljala o drugih stvareh, ki se ti dogajajo, lahko se zamotila s prostočasnimi aktivnostmi. Če pa te že zagrabi želja po sladkem, pa je dobro imeti shranjen kakšen zdrav prigrizek (sadje, smoothie, proteinske ploščice). Tudi če se ti kdaj zahoče določene čokolade ali česa drugega, si to lahko včasih privoščiš, vendar je res dobro ostati pri koščku ali dveh.
Tukaj je največjega pomena samodisciplina, torej da sama sebe ustaviš pri hranjenju in si shraniš za drugič. Če pa, kot praviš, to pri tebi ne bi bilo najbolj optimalno, pa morda res skušaš sladkarije nadomestiti z drugimi nadomestki. Mogoče lahko opazuješ tudi sama pri sebi, v katerih obdobjih si bolj nagnjena k sladkarijam in kdaj ne, npr. ali je to ob stresnih dogodkih, ko si nenaspana, saj takrat telo hitreje želi pridobiti energijo, ampak sladkarije dajo le kratkotrajno vrsto le-te, potem pa sladkor v krvi zelo hitro upade in je tukaj vnovično ta želja po sladkem. Vsekakor pa ne pozabi piti dovolj vode, saj velikokrat žejo zamenjamo za lakoto, pa telo v bistvu potrebuje le dovolj vode.
Upam, da sem ti odgovorila na tvojo dilemo in te lepo pozdravljam,
Urška Meolic Kotnik, mag. psihologije