Torej...
imam prijateljico ki je moja sosolka...
pred enim letom je premagala raka preko kemoterapije in en kup tezav. Jaz se, ji pomagala in ji delal druzbo ter podobno . Pred njenim tumorjem v glavi in boleznijo se misva druzili zdaj pa imam obcutek kot da sem jaz edina ki jo ima
ampak to ni problem...problem je to da jaz sem zelo glasna esktrovetna socialna in malo agresivna ona pa je popolno nasprotje je tiha umirjena in obnasa se zelo odraslo kar me ne motiv
problem je da mi ni nekako prijatno z njo ona pa ime le mene saj se v soli ne druzi z drugimi. Povsod sediva skupaj in njiker nemoram sedeti z drugimi ker bi bila ona sama. Nekako se hocem odcepiti od nje a ker velja za pridno v primerjavi z mano in zaradi njenih tezav ji nemorem tega povedat ker:
njej bi dobesedno strla srce
drugi bi me grdo gledali saj bi jaz izpadla ta zlobna
jaz se druzim z paralelko in v nasem razredu nekako Se samo znjo druzim med odmori grem k ajevcem ina pa ostane sama in nikoli ne gre z mano do njih raje sedi sama cel odmor
ona me ima zelo rada in to vem zelo je vesela ko se dobiva ali pa ko ji kaj razlaga, ampak zadnje case mi gre zmeram bolj nazivce... tega nemoram priznati ampak je res
nemorem je prenasati ker imam popolnoma drug nacin pogovarjanja in humorja...
kaj naj naredim
nemorm jo povedat ker bi bilo zelo akward v soli in se zamerila bi se ji
ne da je nemaram le zelim se malo bolj odcepiti
• Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
Pišeš, da sta se s sošolko zbližali, ko je imela raka in si ji pomagala premagati bolezen. Od takrat se veliko družita in sedita skupaj pri vseh predmetih, ona pa se v šoli druži samo s teboj. Občutek imaš, da si edina prijateljica, ki jo ima, zato se še naprej družiš z njo, čeprav ti v resnici ni preveč do tega. Želiš se družiti tudi z drugimi, vendar se ob tem počutiš malce krivo oz. kot da si jo zapustila. Vajino prijateljstvo te ne osrečuje več, temveč te obremenjuje, saj se z njo družiš bolj iz usmiljenja kot iz iskrene želje. Želiš se malo oddaljiti od nje, pa ne veš, kako to storiti, ne da bi jo prizadela.
Najprej bi rada povedala, da se mi zdi zelo lepo, kako si prijateljici stala ob strani v težkem obdobju, ki ga je preživljala. Iz tvojega pisanja je videti, da ti je zelo hvaležna in te ima rada, ker si ji pomagala. Zdi pa se, da vajino prijateljstvo (vsaj zate) ni več prijateljstvo, ampak neke vrste obveza. Razumem, da se počutiš nekako odgovorno zanjo, saj si ji bila doslej ves čas na voljo in si morda prevzela vlogo nekoga, ki zanjo skrbi. Vendar pa v resnici ni tvoja dolžnost, da si ves čas ob njej in se družiš z njo ter zaradi tega zanemarjaš odnose z drugimi prijatelji. Razumljivo je, da ji malce zameriš, ker čutiš, da se zaradi nje ne moreš toliko družiti z ostalimi. Razumljivo je tudi, da se zaradi tega želiš oddaljiti od nje.
Menim, da se lahko od prijateljice "odcepiš" tudi tako, da je s tem ne boš prizadela. En način je, da jo poskušaš vključiti v svojo družbo. Tako bi se lahko hkrati družila z njo in z ostalimi prijatelji. Verjamem, da si to že poskusila, pa ni bilo uspešno, saj je tvoja prijateljica tiha in zadržana, zato se verjetno težje vključi v družbo oz. za to potrebuje več časa. Morda pa potrebuje le več spodbude in to, da jo večkrat povabiš, da pride med odmorom s tabo v paralelko. Lažje jo boš prepričala v to, če ji razložiš, da se zelo rada družiš tako z njo kot s prijatelji iz paralelke, in bi ti zato veliko pomenilo, če bi se potrudila in jih poskusila bolje spoznati. Povej ji, da jo imaš zelo rada, da pa si drugačna od nje in potrebuješ več družbe in različnih prijateljev. Pomagalo bi tudi, če bi se tvoji prijatelji potrudili in jo poskusili sprejeti v družbo. Lahko jih prosiš, naj večkrat oni začnejo pogovor z njo in ji tako pomagajo, da se sprosti. Prijateljica se morda v tej družbi počuti odveč in ji je zato neprijetno, tako da bi lahko pomagalo, če bi se čutila bolj sprejeto.
Če nič od tega ne bi uspelo in se prijateljica ne bi želela vključiti v tvojo družbo, ji lahko svetuješ, naj si v razredu poišče kakega prijatelja, ki je bolj podoben njej, oz. nekoga, ki ji je prijeten. Morda pa bo do tega prišlo po naravni poti. V nobenem primeru ne imej občutka, da moraš biti ves čas ob njej. Prav je, da se družiš tudi z ostalimi prijatelji. Glede na to, da si prijateljico opisala kot zelo zrelo oz. odraslo, bo to verjetno razumela. Menim, da bi bilo za vajino prijateljstvo dobro, če bi imeli vsaka svojo družbo in bi se skupaj družili samo takrat, ko bi si tega obe želeli. Če ne bi imela občutka, da si dolžna biti ob njej, bi bilo morda tudi tebi spet več do druženja z njo, ker to ne bi bila obveza.
Če se boš odločila pogovoriti s prijateljico o tem, da si želiš sprememb v vajinem odnosu, ti svetujem, da to storiš na čim bolj prijazen način in ji daš vedeti, da jo imaš še vedno rada. Poskrbi, da ne bo imela občutka, da je z njo kaj narobe in se zato želiš manj družiti z njo. Poudari, da je glavni razlog v tem, da sta si zelo različni in ti poleg nje potrebuješ tudi prijatelje, ki so bolj podobni tebi in imaš z njimi več skupnega. Ona pa si prav tako lahko najde prijatelje, s katerimi bo imela veliko skupnega in se bo ob njih dobro počutila.
Upam, da ti je odgovor koristil. Želim ti vse dobro!
Anja Rakovec, mag. psihologije