Zivjo, hodim v 2 letnik gimnazije in ze vec kot pol leta se spopadam z tesnobo velikokrat sploh zvecer me napade panika. V soli nimam veliko prijateljev se tiste ko sem imela lani so se nehale druzit z mano. Razloga nevem. Hocem si najti novo druzbo ampak imam občutek da z nikomer se ne moram povezati in imeti neke stalne druzbe, ki bi si jo zelela. Tako sem obupana in skoraj vsak dan se jokam in nimam motivacije saj me sola zelo stresira. Pri pouku ne morem slediti. Koncentracije nimam. Razmisljam o prepisu, saj mi razred res ni vsec, ampak moji starsi mi tega ne pustijo. Govorijo da je vse samo v moji glavi, kar me se dodatno znervira saj delam na sebi in ne morem biti vsak dan srecna. Obcutek imam da me noben ne razume. Sla sem ze do solske psihologinje ma mi zmeraj rece da nima casa ker mora hoditi na sestanke. V zdravstvenem domu imam terapevtko ki je ze dalj casa odsotna in sem do nadaljnega z terapijami odnehala. Prosim za kak nasvet,kaj lahko naredim da mi bo lazje in kako se povezati z razredom saj sem ze skoraj vse probala in ne gre.
• Sa
Saraqwr
Hojla,
Razumem te, tudi sama sem imela podoben problem, vem, da je tezko. Se zacetek let's, sedaj si spet v soli in zna biti tudi sok. Takrat je bilo tudi meni najtezje.
Meni je pomagalo to, da sem se vkljucila v obsolske dejavnosti, ki so me veselile, povezala sem se z ljudmi, s katerima smo imeli podobna zanimanja. Fajn je ce najdes eno osebo, ne rabis jih takoj vec scasoma ko, oblikujes svoj pogled na svet, raziskujes sebe, svoja zanimanja pa s tem pridobis tudi vec prijateljev. V kaksni druzbo pomaga, npr. Ce si z Eno osebo povezana pa se vkljucis v skupino.
Sama sem velikokrat slisala, da je vse v Moji glavi, tudi ce se sedaj malo strinjam s tem - v Moji situaciji mi je bilo takrat neprijetno to slisat res pa je da si na podlagi izkusenj s sprejetostjo ustvarjamo neke svoje slike, misli, ki vplivajo na nase obcutke v druzbi in dogajanje okrog nas. Zato je dobro da zacnemo opazovali najprej sebe, Kaj nas veseli, v cim smo dobrih, kaksno druzbo si pravzaprav zelimo. In graditi na pozitivnih lastnostih, verjeti vase.
Vcasih pomaga to, da stopimo do kaksne osebe tudi izven razreda, ki se nam zdi taka da bi Nas sprejela, bila za pogovor, vedno je nekje nekdo, ki Nas bo razumeli, ki je mogoce celo v isti situaciji. Jaz sem tako sla do osebe iz palarelke, Jo nagovorila vprasala, kako je, in pogovor je stekel Kaj pravis na to? Bi slo ?
Nisem strokovnjakinja,  upam pa,  da sem ti vsaj malo pomagala
• Uredništvo
Maruša Grešak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
vidim, da si že dobila izčrpen odgovor ene izmed vrstnic. Upam, da ti je Saraqwr pomagala z nasvetom; pa tudi z zagotovilom, da nisi edina, ki gre čez takšno težko obdobje. Marsikdo se tekom odraščanja sreča s takšnim obdobjem osamljenosti in občutki izključenosti. Verjamem, da ti je zelo težko v tem in dobro se mi zdi, da si o tem spregovorila.
Če te prav razumem, se počutiš zelo osamljeno, kar vpliva tudi na tvoje splošno razpoloženje in na uspeh v šoli. Predstavljam si, da ti mora biti zelo boleče, da so se nekatere prijateljice nenadoma nehale družiti s tabo. Si razmišljala o tem, da bi jih vprašala, kaj se dogaja? Misliš, da obstaja kakšna možnost, da gre za nesporazum med vami? Razumem tudi, da te samo še dodatno znervira in potre, če ti nekdo reče, da je tvoje počutje samo v tvoji glavi. Zate je namreč zelo resnično in ima močen vpliv na tvoj vsakdan. Nisi sama kriva za to, da se počutiš osamljeno in spregledano. Hkrati se strinjam tudi s tem, kar je napisala Saraqwr – še vedno imaš glavne niti za svoje počutje v rokah ti. In pomembno je, da se vprašaš, kaj lahko ti narediš, da ti bo počasi vedno bolje in bolje. Nekaj korakov proti razreševanju te krize si že naredila, ko si o tem začela govoriti, pa ko si iskala pomoč pri šolski svetovalni službi. Žal mi je sicer, da nisi imela tako dobre izkušnje pri šolski psihologinji. Misliš, da bi jo lahko prosila, da se dogovorita za termin, da prideš na pogovor takrat, ko zagotovo ne bo imela sestankov?
Kaj lahko narediš sama, da ti bo lažje, pa jaz razmišljam nekako takole. Menim, da ti bo lažje, če se boš zdaj, ko si v stanju, ko veliko jokaš in ti upada veselje do vsega, povezala z ljudmi, s katerimi že imaš dober odnos – tudi, če ne hodijo na tvojo šolo. Morda je to tvoja terapevtka, ki ti bo verjetno prej ali slej zopet na voljo. Mogoče se lahko povežeš s prijatelji izven gimnazije (npr. s kakšno sošolko iz osnovne šole ali pa s kom, ki živi blizu tebe) ali pa s kakšnim sorodnikom, ki ti stoji ob strani. Vsi potrebujemo varne in zaupanja vredne vezi z drugimi ljudmi. Po tem, ko se boš malo opolnomočila in bo ta prvi val šel mimo, pa poskusi najti načine, kako si razširiti mrežo. Mogoče se opogumiš in ogovoriš kakšno sošolko. Lahko se vključiš v kakšno obšolsko dejavnost, kjer boš preko različnih aktivnosti spoznala podobno misleče ljudi. Verjamem, da to ne bo lahko, vendar sem prepričana, da zmoreš premagati strah in si poiskati prijatelje. Mogoče pa boš ti tista, ki bo s pogumnim prvim korakom iz istega »zosa« rešila nekoga v podobni situaciji :).
Lep pozdrav,
Maruša Grešak, mag. psihologije