Zdravo jaz sem se odlocla da vam pisem ler nevem kaj naj naredim. Bom kar zacela jaz v soli sedim z eno sosolko ko ona misli da sma najboljse prijatljca al neki tazga. V nasem razredu so tak vse punce med seboj tak pac da sta dve bff skup pa bol sta povsot skup pa vedno se pocakata... In pac meni iz razreda ni nobena najboljsa prijatlca ker se pac z nobeno nisem tak fejst ujela oz ima ze najboljso p. In zaj je problem ker js sedim z toto ko nima isto ko js najboljse p. in pac sma midve vbistvu prisiljene da se skup druzima ker so ostale med sabo poparckane. In pac meni gre ona ful na zivce. Recimo ona neka govori eni sosolki in ji pol js recem da ni tak (pac ker ji je ena neka povedla in pol ona kr naprej neka cost drugeha pove) in sn ji rekla kak je blo in pol se ona tak dela kot da me ni slisala pa ji se enkrat recem pa isto in tak to me ful moti.Pa recimo pri sportu ko se preoblacimo hocem se js ostale moje frendice pocakat te pa mi ona tak rece da mide grema ( pac js si v glavi mislim pac wtf ka bo ona meni ukazovala neka) js ji pa recem da bi se ostale pocakala pa mi rece daj grema in pac te pol grem in pol pridema do omarc in ona rece da gre kr v razred js pa takrat nisem mela v istem razredu in pol mene kr tam pusti. Pa vedno mi govori naj se grem ucit da se bom javla npr: med biologijo mi to rece naj se grem ucit zgo.(pac wtf) da se bom pol js javla pa me skos sili da naj se javim pa kuj neka migovori ko js tega nocem. Pac ona zivi na kmetiji in mi skos govori kak more ona delat pa kak je ostala enkrat doma pa ni sla v solo zato ker je mogla njenemu atju kuhat caje cela dva dni pol je pa se ona zbolela pa kuj neka. Pac js se nocem o tem menit js misem navajena takega prijatelstva Pa to mi gre tak ful nazivce da mi kr beka ukazuje pa pri pouku recimo kr vzame mojo peresnico( meni nic tebi nic ) pa zacne neka brskat pa si kr sposodi ka ona rabi brez da bi kaj rekla pac ko sem z njo mam obcutek ko da je malo posebna tak kot da je butasta pa recimo ona ko si mi kaj prepisujemo iz table se njej ne da kre ful pocasi pise pa kr rece da ji bom ks to poslala namesto da bi me vprasala mi ona kr rece da i bbom poslala. In tak js jo naprimer cakam na hodniku ker me prosi naj jo pocakam oz ne prosi ampak rece da jo bom pocakala in js jo cakam ona pa tak lwpo pocasi hodi kot da je malo retardirana pa zran je jabko pa gleda skos okno js jo pa tam cakam!!! mislim wtf nevem ka je z njo narobe js mam res obcutek kot da ni vse vredi z njenimi mozgani. Pa pri kosilu se ona kr vsede zran njenega mlajsega brata (ko je isti ko ona malo butast) in meni rece naj se js kr vsedem zraven nje js bi pa 100x rajse sedela zran sosolk. In zaj nevem ka naj naredim ker ce se bom nehala z njo druzit ( kar ze postopoma delam) bom mogla sedet sama pa se bom mogla eni prijatlci priklucit (dvojici prijatlc) in pol bom tak vedno tretje kolo tak nevem kaj naj naredim al pa se se naprej z njo druzim pa mi bo se kr sla na zivce z njeno cudno empatijo in njenim ogabnim stilom in zelo zelo cudnim razmislanjem in ukazovalnostjo.
Prosim pomagajte ker res nevem kaj naj??????
hm
mogoče se pa probaj pridružit eni skupini prijateljic?
vsekakor se pa nehaj družit z njo če ti ni všeč.
lp
Uredništvo
Zala Tacol

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
veseli me, da si se po pomoč obrnila na našo svetovalnico.
Če prav razumem, se v tvojem razredu dekleta večinoma družijo v parih najboljših prijateljic. Tebe teži dejstvo, da nimaš tako dobre prijateljice, s katero bi se ves čas družila, hkrati pa ti edino dekle, ki ravno tako nima najboljše prijateljice, ni všeč oz. ti druženje z njo ni v veselje. V kolikor ti druženje s sošolko sploh ni všeč, se poskusi priključiti enemu že obstoječemu paru sošolk - bodi drzna in spremeni nenapisano pravilo druženja v parih. Preprosto se večkrat pridruži drugim sošolkam med odmori, pri malici ali kosilu, na poti do telovadnice. Poskušaj se vključiti v družbo tako, da sošolke kaj vprašaš, jim poveš kakšno zanimivo prigodo in podobno. Zanima pa me, kako je prišlo do tega, da se dekleta družijo zgolj v parih? Je že od nekdaj tako ali ste bile kdaj povezane tudi kot skupina? Mogoče lahko pozoveš vse sošolke k skupnemu druženju in skupnemu preživljanju prostega časa.
Obnašanje sošolke, ki ga opisuješ, ne pomeni, da "nekaj ni v redu z njenimi možgani", kot praviš. Ljudje smo različni, zato so drugačna tudi naša zanimanja, načini delovanja in obnašanja, načini komunikacije in izkazovanja naklonjenosti.
Ena najpomembnejših sestavin vsakega odnosa je dobra komunikacija. Sporazumevanje, v katerem se vse vpletene osebe počutijo slišano in razumljeno, imenujemo tudi asertivna komunikacija. To torej pomeni sposobnost izražanja svojega mnenja, prepričanja, čustev tako, da smo ob koncu pogovora pomirjeni, hkrati pa upoštevamo tudi sogovornika. Pomembno je, da smo v odnosih asertivni - da znamo ljudem, s katerimi se družimo, povedati, ko nam nekaj ni všeč in postaviti jasne meje - izraziti, kaj nam je v odnosu všeč in kaj ne, povedati, ko nas kaj prizadene in podobno.
Iz tvojega zapisa je razvidno, da te obnašanje sošolke spravlja v stisko in ti je ob njej pogosto neprijetno. Si ji to kdaj povedala? In v kolikor ja, kako si ji to povedala ter kako se je sošolka odzvala?
Verjamem, da izražanje svojih neprijetnih občutkov ni najlažje, sploh če oseba na drugi strani ni pripravljena na pogovor. A vendar še kako drži pregovor "vaja dela mojstra, če mojster dela vajo", zato kar brez strahu. Večkrat kot boš poskusila izraziti svoje nezadovoljstvo z vajinim odnosom, več možnosti je, da te bo sošolka slišala in razumela ter posledično spremenila svoje obnašanje.
Svetujem ti torej, da se s sošolko iskreno pogovoriš. Ob tem si lahko pomagaš tako, da uporabiš tehniko arestivnega izražanja: Najprej poveš, da bi se želela pogovoriti o neki pomembni stvari. Nato pohvališ eno sošolkino dobro lastnost ter zatem izraziš, kaj te moti pri njenem vedenju. Na koncu podaš predlog, kako to spremeniti. Lahko na primer poveš: Si moja prijateljica, ampak ko mi med poukom vzameš peresnico brez mojega dovoljenja, postanem jezna. Želim, da me naslednjič vprašaš, preden brskaš po moji peresnici.
Predlagam ti, da v naslednjih dneh poskusiš na zgoraj opisan način prijateljici povedati, kar te moti. Bodi pozorna na to, kako se bo odzvala na tvoje besede. Kasneje mi lahko napišeš, kako je pogovor potekal in v kolikor se sošolka ne bo pripravljena pogovarjati na ta način, lahko skupaj iščeva nove rešitve.
Vse dobro,
Zala Tacol, univ. dipl. socialna pedagoginja
he
hello
Najpraj res hvala za odgovor. Se bom probala z njo pogovoriti ampak me skrbi da me sploh ne bo poslusala in da se bom js zelo potrudla da ji povem ona pa me bo ignorirala( moje besede)-veckrat to naredi ali pa me bo sigurno nakoncu ko bom ze vse povedala vprasala kaj sem rekla kar se velikokrat zgodi. In ona ko se midve pogovarjama me nikoli ne gleda v oci vedno gleda nppr po ucilnici in pac meni je to ful cudno. Aja da smo pa tako po parih pa je prislo do tega zato ler vse pravijo da tri nemorejo se skup druzit ker je pol vedno ena izpade pa sta pac pol po dve skup pa ocitno so vse nasle bff v totem razredu edino js pa ona druge ne.
Uredništvo
Zala Tacol
Odgovor svetovalke:
Ponovno lepo pozdravljena!
Če te sošolka vpraša, kaj si rekla, ostani kar se da mirna in ji preprosto ponovno povej, kaj te moti. Lahko ji tudi (po vzorcu, ki sem ti ga opisala v prejšnjem odgovoru) poveš: "Vidim, da me ne poslušaš. Ko ti govorim o nečem, kar je meni pomembno in me ne poslušaš, se ne počutim dobro. Želim si, da bi me med pogovorom gledala v oči in me poslušala."
Druženje v skupinicah po tri ali več je zelo prijetno, to ti lahko povem tudi iz lastnih izkušenj. Ne le, da je mogoče vzpostaviti odnose, v katerih nobena od deklet ne "izvisi", še več - v kolikor ena najboljša prijateljica zboli, imata drugi dve še vedno družbo. Zato kar brez strahu pristopi h kakšnemu paru sošolk in jim dokaži, da je lahko druženje v skupini zelo zabavno in prijetno.
Vabljena, da se ponovno oglasiš in poročaš, kako je šlo.
Srečno,
Zala Tacol, univ. dipl. socialna pedagoginja