Nevem kaj naj naredim. Nočem več živeti želim si da bi lahko umrla a se tega useeno zelo bojim. Skoraj vsak dan jokam pa sploh nevem zakaj, pocutim se prazno pa tudi prijatelji so se me zaceli izogibati pa tudi zgodi se da me kdaj ignorirajo. Zgubila sem motivacijo za vse nemorem se useesti niti za zvezke da bi se ucila pa tut ce se hocem uciti moja glava tega ni sposobna ker vecino casa razmislajm samo o tem da zelim umreti in da nima smisla da kaj naredim. In ker se ne učim skoraj nič mi to še poslabša stanje zato me je strah da bom morala ponavljati letnik. Problem je pa o tem da skos razmisljam da ko se mi bo zgodilo kaj hujsega se bom ubila in cutm da ce bom letnik ponavljala nebom vec zdrzala tega pritiska in se bom ubila edina stvar ki bi me drzala gor je moja babi ker me je strah da ce bi izvedela da sem se ubila da bi ona zaradi soka umrla. Nevem vec kaj naj naredim zelim si neko pomoc oz. pogovor ampak neupam nobenemu povedati za to ker noben neve kako se počutim.
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Draga draga mladostnica,
najlepše se ti zahvaljujem za zaupanje in čestitam za pogum, ki si ga potrebovala, da si z nami delila svojo stisko, v kateri si se znašla. Zapisala si, da se bojiš kaj bo z učnim uspehom, da predvidevaš, da boš ponavljala razred. Strah te je, jokaš, si žalostna, počutriš se prazno. Poveš, da je tvoja prijateljska mreže vedno manjša in da se te po tvojem mnenju vrstniki začenjajo izogibati. Dodaš, da se skozi zapletaš v podobne misli. Razmišljaš o samomoru, ki ga vidiš kot rešitev, ob tem pa te skrbi reakcija tvoje babice. Na koncu dodaš, da potrebuješ pogovor, da si želiš nekomu povedati, ker nihče ne ve.
Razumem, da te preplavlja žalost in obup. Zelo me veseli, da si zapisala, da potrebuješ pogovor, dodajam, v katerem boš slišana, v katerem boš imela možnost v varnem okolju govoriti o svojih občutkih, razmišljanjih, vzrokih za težave, ki so se ti nakopičile. Čestitam za pripravljenost za pomoč. Se strinjaš? Na tem mestu si obljubiva, da ko bo ponovno hudo in zelo težko shajati z vsemi močnimi čustvi in mislimi, da pokličeš na TOM telefon (116 111), lahko pa tudi na Posvet (031 704 707). Dodajam ti še povezavo do kontaktov, ki so ti na voljo - https://www.zadusevnozdravje.si/kam-po-pomoc/prvi-viri-pomoci-v-stiski/. Prosim, da jih izkoristiš. Pogovor pomaga. Že ta informacija, da so na voljo različne oblike pomoči, kjer se lahko povsem anonimno pogovoriš, je dobrodošla. Razmisli tudi, s kom v tvoji bližnjem krogu odraslih se lahko pogovoriš. Svetujem ti, da poskušaš najti stik s svetovalno delavko, razrednikom, morda stopiš do učitelja, ki mu zaupaš. Verjamem, da ti bodo prisluhnili in boste skupaj načrtovali ustrezno obliko pomoči. Tu so še tvoji starši, ki ti bodo prav tako (upam) predstavljali vir podpore. Tu so še strokovnjaki v centrih za duševno zdravje otrok in mladostnikov, ki ti bodo pomagali in te podprli. Ne pozabiva pa tudi tvoje babice, s katero imaš, sklepam dober odnos.
Pogovor, ki bo najprej usmerjen v razbremenitev in informacijo, da te bodo podprli, se bo na to nadaljeval v ustrezne oblike pomoči. Tu imam v mislih pomoč za reševanje učnih težav, podporo pri premagovanju težav v odnosu do sebe (samopodoba itd.) in sam načrt pomoči, tudi s pomočjo različnih tehnik. Smiselno, mar ne?
Predlagam ti, da poskusiš s telesnimi aktivnostmi, sprehodi, poskusi poskrbeti tudi za higieno spanja, v kolikor gre. Ohranjaj šolsko rutino - prihajaj v šolo, tako boš lažje reševala nastale težave in pomoč bo bolj učinkovita, četudi bi se želela umakniti. Problemi bodo ostali.
Preizkusi tudi kakšno tehniko pomiritve - https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/?topic=38 - tu jih je nekaj na voljo.
Še eno željo imam - prosim te, da skleneva dogovor, da do naslednjega najinega pogovora skleneva dogovor za življenje. To pomeni, da do naslednjega srečanja, četudi bo hudo in nevzdržno, izbereš življenje. Prav?
Verjamem, da se boš oglasila zelo kmalu in bova poskušali najti poti naprej. Razmisli o nasvetih in oblikah pomoči. Poskušaj poskusiti.
Do naslednjič, kmalu- jutri, ti pošiljam velik objem.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja