Občutek imam kot da me bo življenje povozilo. Ti občutki se mi zdaj vlečejo že kar nekaj mesecev in nič bolje ni. Obupana sem. Zdi se mi da sem ves čas na istem mestu, da se nikamor ne premikam. Ravno zaključujem srednjo šolo, gimnazijo in morda bo bolje enkrat ko grem študirat...čeprav me zelo skrbi kako se bom privadila na študijsko življenje, saj sem zelo občutljiva oseba in vem da je to problem a ne vem kako naj to spremenim. Že nekaj mesecev mi največje breme predstavlja vozniški izpit. Delam ga že 9 mesecev in čeprav mi gre bolje, še vedno nisem pripravljena na izpit. Še vedno me je pogosto strah na cesti, predvsem v mestu. Zelo težko hitro odreagiram in ko se zmedem, se ne morem umiriti in znova zbrati. Tako sem jezna nase, da sem tako nesposobna, prav tako sem tako jezna nase da se nisem spravila izpita jit delat prej. Zdaj imam občutek da sem v zaostanku. Prav tako se zelo primerjam z drugimi. Nihče nima takšnih težav in večina rada vozi. Meni pa je grozno neprijetno, čeprav vem da brez izpita ne morem živeti in rada bi ga opravila. Ampak v zadnjih nekaj mesecih mi je to res zbilo samozavest in motivacijo. Živčna sem že ko vozim z inštruktorico, zato me zelo skrbi kako bo na izpitu ko bo tam še izpitnik, ki me bo ves čas opazoval. Prav tako se še ne počutim dovolj samozavestno, da bi se lahko sama vozila. In občutek imam kot da tega ne bom nikoli dosegla....res mi je grozno, ker se mi to že tako dolgo vleče. Prav sram me je. Poleg tega problema pa sem ugotovila, da v resnici nimam veliko stvari, ki bi me veselile...rada berem in gledam serije...kar je oboje bolj pasivno, predvsem gledanje serij...samo takrat se lahko zares sprostim, saj pozabim na vse okrog sebe....ugotovila sem da preveč bežim iz realnosti, dolžnosti in neprijetnih občutkov in tudi to bi res rada spremenila ampak ne vem kako...rada bi našla neko ravnovesje med prostim časom in delom.....vsega imam tako dovolj. Občutek da ne bo nikoli bolje me ves čas spremlja in jemlje mojo motivacijo. Nasploh pa ves čas obžalujem zadnja 4 leta...vem da bi lahko šla skoz na toliko boljši način...večino dni le zabušavam in vse čas me nekaj skrbi in ves čas  si želim da bi se stvari drugače lotila.
• Uredništvo
Maruša Grešak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej se ti opravičujem za pozen odgovor. Tvoje sporočilo se je nekako izmaknilo mojemu »radarju«. Upam, da z odgovorom nisem prepozna.
Zelo te lahko razumem, kako se počutiš in žal mi je, da čutiš toliko bremena, pritiska, težkih občutkov, da nikoli ne bo bolje, da nisi dovolj, da si ti kriva za stvari, ki morda ne gredo po tvojem načrtu. Mogoče bi se za začetek ustvarila pri vozniškem izpitu, ki ga izpostavljaš, kot najbolj akutno težavo. Praviš, da voziš dobre pol leta in da te je izpita zelo strah. Med vožnjo se težko sprostiš, zaradi tega so, povsem normalno, tvoje reakcije tudi počasnejše, včasih narediš napako. Za veliko večino mladih je vožnja stresna. Seveda obstajajo izjeme. Sploh tisti, ki vozijo z L tablico že nekaj let, se počutijo na cesti bolj suverene. Mnogim drugim pa je vožnja lahko ravno tako stresna, kot je tebi. Praviš, da se ti zdi, da nihče nima takšnih težav, kot jih imaš ti. Verjamem, da tako zaznavaš svet okoli sebe, ampak prepričana sem, da to ni čisto odraz realnosti. Mogoče tisti, ki se počutijo podobno, kot ti, o tem težje spregovorijo in se zaradi tega počutiš sama. Pa tudi, če bi bila edina na svetu, ki bi sovražila vožnjo, ne bi bilo v tem nič sramotnega in s tem ne bi bilo nič narobe. Zdi se mi tudi, da imaš zase zelo visoke standarde in da se ti že zaradi tega, ker nisi še pripravljena na izpit, odpirajo občutki sramu. Žal mi je za to. Kaj pa bi rekla prijateljici, ki bi bila v podobni situaciji, kot si ti? Bi se ti zdelo, da je sramotno, da še nima izpita za avto? Rada bi ti rekla tudi to, da je do neke mere povsem racionalno, da ti je vožnja stresna – vožnja v avtomobilu je objektivno nevarna situacija, zaradi tega je ok, če potrebuješ več časa, da si na izpit pripravljena. Kako pa se razumeš s svojo inštruktorico vožnje? Ali ona ve, kako se počutiš? Si lahko z njo spregovorila o svojih strahovih povezanih z vožnjo avtomobila? Če imata dober odnos, bi bilo mogoče koristno, da se o tem pogovoriš tudi z njo. Napisala si tudi, da imaš občutek, da nikoli ne boš naredila izpita za avto. To so negativne misli, ki so pretirane. Če boš vztrajala, boš zagotovo enkrat naredila izpit.
Tvoj drugi problem, ki ga naslavljaš pa je, da se ti zdi, da veliko prostega časa preživiš tako, da bežiš v druge svetove – bodisi v knjige bodisi v filme in serije. Koliko časa na dan pa porabiš za to? Nič se mi ne zdi narobe, če nisi ves čas produktivna. To je pravzaprav čisto zdravo! Mogoče lahko poveš malo več o tem, kaj te pri tem moti, kaj bi si želela spremeniti in zakaj? Imaš mogoče že tudi kakšno idejo, od česa bežiš? Kakšne pa imaš načrte in želje za prihodnost?
Verjamem, da ti je zelo težko. Zadnji letnik gimnazije, zaključuje se obdobje, ki kot praviš, niti ni bilo tako lepo, kot bi si želela. Hkrati je pred tabo celo novo poglavje, ki verjamem, da prinaša tudi nekaj strahu in nesigurnosti. Za povrh vsega pa imam še občutek, da si do sebe precej zahtevna, mogoče na trenutke skoraj neizprosna. Bi lahko poskusila biti do svojih lastnih »napak« (in to res mislim v narekovaju), bolj prizanesljiva, nežna?
Če boš uspela odgovoriti, bom z veseljem še naprej raziskovala skupaj s tabo, kako izboljšati tvoje počutje. Želim ti tudi vso srečo na maturi in te podpiram, da si vmes še naprej vzameš tu in tam čas za kakšno dobro serijo in knjigo ????.
Lep pozdrav
Maruša Grešak, mag. psihologije