Zdravo.
Tukaj Sara, nevem ki naj začnem. Končala sem faks z uspehom 9.5, na faksu nisem imela nobenih težav, saj sem se lepo učila in zelo zelo dobro mi je šlo, nikoli nisem bila pod nekim navalom stresa. Letos sem spremenila pot, da obiskujem maturitetni tečaj, kateri se mi zdi zelo obsežen, se ne počutim dovolj pametno oziroma dobro, da naredim, počutim sem nemočna, čeprav si vzamem dovolj časa za sebe, vendar se počutim, kot da mi ne bo uspelo, kljub temu, da niti do prvih pisnih ocenjevanj nisem prispela. Zraven še delam tu pa tam, saj štipendije med maturitetnim ne smeš imet. Zgodilo se je, da sem imela eno depresivno epizodo, torej nisem jedla niti pila, sem samo ležala na postelji in jokala. Mislite, da je to samo začetek, saj to predstavlja za mene nekaj novega?
Hvala za odgovor,
Sara.
• Uredništvo
Lara Tušek

Odgovor svetovalke:
Sara, pozdravljena,
praviš, da si z odličnim uspehom zaključila študij, vendar bi rada spremenila svojo poklicno pot, zato si se odločila opravljati maturitetni tečaj. Občutek imaš, da bo to obdobje za tebe zelo naporno, saj ob pripravi na maturitetni tečaj še delaš. Predstavljam si, da je lahko takšna sprememba bila zate stresna, saj si se znašla v novem okolju z drugačnim ritmom in pričakovanji, kot si ga bila navajena iz fakultete. Tudi če si bila prej zelo uspešna, je povsem normalno, da se počutiš negotovo, saj gre za povsem novo situacijo. To pa ne pomeni, da tega prehoda ne boš zmogla!
Veliko sprememb in negotovosti lahko povzroči občutek preobremenjenosti in se v znižanem razpoloženju, pomanjkanju apetita in pomanjkanju energije. To je odziv našega telesa, ko se nam dogajajo večje spremembe v življenju, saj ti želi telo sporočiti, da potrebuješ počitek in podporo s strani drugih. Zelo pomembno je, da pravočasno prepoznamo svoje razpoloženje in spremembe v našem delovanju. Če se ti zdi, da se podobni občutki vračajo ali stopnjujejo, te spodbujam, da se pogovoriš s strokovnjakom (psihologom ali psihiatrom), ki ti bo ustrezno podprl in ti pomagal pri razumevanju, kaj se ti dogaja.
Rada bi ti povedala še, da je sprememba poklicne poti bila zelo pogumna odločitev in se mi zdi zelo dobro, da slediš svojim sanjam glede svojega poklica in dela, ki bi ga rada opravljala v prihodnosti. Res je, da je maturitetni tečaj obsežen in zajema širok spekter znanja, vendar je veliko teh informacij že zelo podobnih tistim, ki si se jih naučila v srednji šoli. Na maturitetnem tečaju se bodo te informacije in tvoja znanja zgolj nadgradila. Praviš, da si na fakulteti imela zelo dobre ocene, kar pomeni, da imaš verjetno vzpostavljene tudi dobre delovne navade. Najpomembneje pri vztrajanju in učenju pa je tvoja motivacija, ki jo imaš, sicer se za to pot ne bi odločila. Spodbujam te, da si poskušaš organizirati čas za obiskovanje maturitetnega tečaja, službo in za učenje. Ustrezno prilagodi čas, ki ga namenjaš službi, naj bo tvoja prioriteta v tem času maturitetni tečaj in učenje. Če bo tvoja organizacija dobra, je večja verjetnost, da boš maturitetni tečaj dobro opravila.
Omenila si tudi, da pisnih ocenjevanj še niste imeli, zato tudi nimaš povratnih informacij, ki bi ti pomagale razumeti, kakšno je v resnici tvoje znanje. Na prvo ocenjevanje se poskušaj pripraviti po najboljših močeh, in ko boš dobila povratno informacijo, bo bolj jasno, ali moraš vlagati še več energije in časa v pripravo ali pa so tvoje metode dela in organizacije časa že dobro vzpostavljene. Tudi če bo kdaj kakšna ocena nižja, kot si pričakovala, nič hudega. Učenje in priprava na maturo je proces in od nas zahteva organizacijo, prilagajanje, obenem pa tudi vztrajnost, doslednost in dobrim ravnovesjem med delom in počitkom.
Upam, da sem ti s svojim odgovorom kakorkoli pomagala, če pa imaš še kakšno vprašanje, se vedno lahko obrneš name.
Verjamem, da ti bo uspelo. Srečno!
Lepo bodi
Lara Tušek, mag. psihologinja