Zdravo, kaj bi to lahko bilo.... Zadnje čase imam grozne glase v glavi namrec skos mi govori da si nekaj naredim zato sem se tudi porezala. Sama sebe vidim, da si nekaj naredim.... Ponoci imam grozne more. Večino casa se mi to dogaja v šoli. Vidim tudi dedija ki mi je nekaj dni nazaj umrl. Prav ne morem z tem več funkcionirati sploh v šoli
po
pomagamm
Hej
Zelo mi je žal, da greš skozi nekaj tako težkega. Res si pogumna, da si to napisala že to, da si spregovorila o tem, je velik korak.
Ampak to, kar opisuješ glasove, samopoškodovanje, grozne sanje in občutke, da ne moreš več so znaki, da nujno potrebuješ pomoč. Ne zato, ker bi bilo s tabo nekaj narobe, ampak ker ti je zdaj res hudo in ne moreš sama nositi vsega tega.
Prosim, takoj povej odrasli osebi, ki ji zaupaš mami, očetu, učiteljici, svetovalni delavki ali zdravnici. Lahko tudi pokličeš na TOM telefon (116 111) – tam so prijazni ljudje, ki te bodo poslušali in pomagali, da boš varna.
Če čutiš, da bi si lahko spet kaj naredila, pojdi čim prej k odrasli osebi ali na urgenco tvoje življenje je dragoceno in zaslužiš si, da ti nekdo pomaga. ❤️
Nisi sama, tudi če se ti zdaj tako zdi. Res je upanje, samo ne ostajaj sama s tem, prav?
Uredništvo
Julija Pelc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
v takšnih primerih, kot jih opisuješ, je pomembno, da se srečamo s strokovnjakom, ki ti bo lahko pomagal bolje razumeti sebe, glasove, ki jih slišiš in more, ki se spožajo kot posledica nekih čustvenih obremenitev, stisk. Zdi se, da šola ni tvoj varni prostor? Imaš prijatelje? Zaveznika, zaveznico, greš lahko do koga od odraslih (svetovalna služba) in poveš za stisko, ki jo doživljaš? Se lahko pogovoriš s kom doma? Svojo stisko lahko poveš osebni zdravnici, ali greš na pregled na Center za duševno zdravje odraslih v ZD v bližini tvojega kraja.
Očitno se je nabralo več obremenitev, ki so ujete v misli prisile. Za to je potreben pogovor s strokovnjakom: psihiatrom, psihologom, čakanje ni smiselno. Ob vsem, kar si napisala, je aktualna tudi dedkovo smrt. Iskreno sožalje. Včasih so te vezi zelo močne in žalost velika, kajne. Nekateri se odzovejo drugače, kot da se to ne dogaja njim... Vse je možno, ko gre za žalovanje.
Upam, da se lahko komu zaupaš in čim prej govoriš z zdravnikom/psihiatrom. To je pomembno za to, da se vedenja, ki so kot izraz notranje stiske ne ukoreninijo in da najdeš drugačne načine za izhod iz njih. Zdaj pa kar pogumno do sogovornika, ki ti bo zmogel prisluhniti.
Julija Pelc, univ. dipl. psih., spec. psihološko svetovanje, geštalt psihoterapevtka
kr
krenana
Hvala za odgovor.
V šoli imam prijateljice ampak zadnje čase mi niti to ne pomaga, da bi se počutila varno. Samo čakam trenutek, ki bi se spet ponovil. V sredini novembra imam psihjatrinjo in ji bom to probala povedati.
Je sploh kakšna možnost, da bi mogoče nekaj časa ostala doma, ker šola me res straši. Mam zelo rada šolo ampak doma se mi to ne dogaja razen ko spim. Sploh ne vem kako bi to staršema povedala.
Uredništvo
Julija Pelc
Odgovor svetovalke:
Hvala za dodatno vprašanje in razlago.
Rado se dogodi, da sledi tvoji izkušnji stalna opreznost, zaskrbljenost, kdaj se bo spet zgodilo to, kar ti je prineslo grozo. Prijateljice lahko le začasno podprejo občutek, da nisi sama, ni pa več dovolj, ko je izziv prevelik. Staršem le povej, kot si napisala nam, da se ne počutiš dobro in da bi rabila pogovor z zdravnico mogoče že prej (so tudi urgentne ambulante za primere čustvenih stisk). Tudi za 'ostati doma' je potreben pogovor - starši, šola, ti... Kateri razred/letnik si? Zdravnici moraš nujno povedati, kaj vse v sebi doživljaš. V šoli pa se obrni na svetovalno ali razredničarko... nekoga, ki ti bo pomagal. Greš lahko do svetovalne delavke? Strokovnjaki bodo pomagali razvozlati, kaj botruje tvojemu poslabšanju. Sami zase imamo večkrat slepe pege. Sprva ne vidimo, ne razumemo. A najprej moraš res povedati.
Kar pogumno, da čim prej dobiš ustrezno pomoč.