Pozdravljeni,
moja najboljša prijateljica je leto nazaj imela fanta, ki je ne pusti na miru. Njene slike je shranil in jih pošilja drugim prav tako io kliče preko drugih telefonskih številki, ji grozi, jo zasleduje in druge njene sošolce zaslušuje o njej. Probala ga je blokirati in vse pa jo ševedno ne pusti na miru. Zanima me kako ji lahko pomagam v takšni stiski? Prav tako me zanima, če lahko gre fant star 17 let v zapor in kakšno kazen lahko dobi?
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
Zasledovanje in zalezovanje sta kaznivi dejanji, tako je najbolje, da se prijavi policiji. V blažjih oblikah je to še vseeno prekrṣ̌ek. Prav bi bilo, da to izvedo najprej njeni starši. Je prijateljica o situaciji morda uspela govoriti z njimi, jih prositi za nasvet? Skupaj bo zagotovo lažje. 17 letnik lahko dobi zaporno kazen, če to predvideva teža kaznivega dejanja, kazensko pa smo odgovorni od 14. leta dalje...od 16 leta nam grozi že mladoletniṣ̌ki zapor.
Zdenka Jan, upokojena kriminalistična inšpektorica
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_
Odgovor svetovalca:
Pozdravljena Nana!
Zveni kot precej težka situacija in verjamem, da ne tebi, ne tej prijateljici ni lahko, vesela pa sem, da si ji pripravljena in želiš pomagati! Že to, da si ob njej in jo poslušaš, ji lahko zelo olajša situacijo.
Kot je svetovala inšpektorica, se strinjam, da je definitivno prvi korak to, da gresta do njenih staršev in se skupaj pogovorite o situaciji. Vem, da je lahko zastrašujoče, ampak oni vama bodo tukaj res znali najbolje pomagati. Bosta zmogli?
Je prijateljica poskusila s tem fantom govoriti in jasno postaviti mejo, torej da ne želi več biti v stiku z njim? Menita, da je možno z njim priti do takšnega sporazuma, brez vpletanja policije?
V nasprotnem primeru, če to ni možno, pa je bolje, da sledita nasvetu inšpektorice.
Obema želim, da se situacija dobro in čim bolj mirno razplete. Ostanita močni!
Patricija Knez, mag. psihologije