Se samopoškodujem in se zavedam, da je to slabo, ampak se včasih počutim, kot da se sploh ne želim truditi nehati, ker se mi ne zdi dovolj pomembno. Za nekoga drugega bi me skrbelo, zame pa me ne. Logično vem, da je pomembno, ampak mi nekako enostavni ni mar. Zadnje čase se mi zdi, da je moje počutje in duševno zdravje vedno boljše (imam depresijo in težave z anksioznostjo), ampak se ta del nekako ne izboljšuje oz. je morda še slabše. Strah me je o tem govoriti s psihologijno, saj me skrbi, da bi narobe razumela in mislila, da se bom huje poškodoval in kaj rekla mojim staršem, kar bi zagotovo poslabšalo situacijo.
• ri
ribica
prosim pomagajte mi
• Uredništvo
Uredništvo
Pozdravljena, draga ribica,
opravičujemo se ti, ker še vedno čakaš na odgovor.
Vprašanje smo poslali svetovalki. V kratkem lahko pričakuješ njen odgovor.
Lep pozdrav iz uredništva.
• kd
kdjshs
???
• Uredništvo
Tina Rezar

Odgovor svetovalke:
Spoštovana,
hvala, da si svoje misli in stisko delila na našem portalu. Opisuješ tvojo bitko s samopoškodovanjem, ki je (še) ne zmoreš ustaviti. Vedi, da v tem nisi sama in da so negativni občutki, s katerimi se ob tem srečuješ, začasni in minljivi. Zelo pomembno je, da se o tem vedno pogovoriš oz. deliš z nekom, ki mu zaupaš in ti lahko v težkih trenutkih nudi podporo, spodbudo. Ali imaš kakšno zaupno osebo?
Menim, da bi bilo zelo dobrodošlo, da si poiščeš ustrezno strokovno pomoč, v katero boš vključena redno in dlje časa. Navajaš tudi, da imaš depresijo in težave z anksioznostjo, ki se sicer izboljšujejo. Jemlješ kakšna zdravila? Praviš, da te je strah o tem govoriti s psihologinjo, ker bi utegnila kaj omeniti tvojim staršem. V kolikor ni prisotnih samomorilnih misli in želje po smrti, ni potrebe po tem, da bi se vključilo tudi starše, če si tega ne želiš. S psihologinjo se lahko pogovarjata o tem kako zatreti samopoškodbeno vedenje in ga preoblikovati v pozitivnejše, učinkovitejše vedenje, zato ti v vsakem primeru priporočam obisk psihologinje. Na začetku vajinega pogovora lahko tudi iskreno izraziš tvojo skrb o tem, da bo povedala staršem in poveš, da si tega ne želiš.
Ob prebiranju tvojega sporočila je čutiti nemoč, bolečino in neobvladljivo potrebo po samokaznovanju. Čas je, da samo sebe postaviš na prvo mesto in začneš graditi na lastni vrednosti, samozavesti in pozitivni samopodobi. Bodi pozorna na svoje občutke; če zmoreš, bi bilo dobro, da bi si svoja občutja nekaj časa zapisovala v svoj dnevnik. Prepoznavanje in razumevanje lastnih čustev ti lahko pomagata pri soočanju z negativnimi občutji. Kadarkoli lahko tudi odgovoriš ali zapišeš svoje misli na našem portalu – ti bom z veseljem pomagala pri soočanju z izzivi.
Dajem ti 7-dnevni izziv za krepitev lastnih pozitivnih lastnosti:
1.       Pripravi si pisalo in lističe (lahko so različnih barv in oblik)
2.       Vsak večer si vzemi minuto časa in na listek zapiši nekaj pozitivnega o sebi (eno stvar, ki ti je pri tebi všeč – npr. »prijazna sem«/ »rada pomagam soljudem« / »danes se mi je nasmehnil neznanec, ki sem ga srečala na cesti« / »všeč so mi moje oči«). Pomisli na vse osebnostne lastnosti, fizične značilnosti in dobra dejanja.
3.       Listke lepi na vidna mesta (na vrata ali stene sobe, na pisalno mizo, na ogledalo, na hladilnik…)
4.       Kadarkoli se v tebi prebudi negativno čustvo, si v spomin prikliči pozitivne besede, ki si jih zapisala na listke.
Kadar se znajdeš v stiski in razmišljaš o samopoškodovanju, o tem NUJNO obvesti nekoga, ki ti je blizu (morda dobra prijateljica, prijatelj, fant…) in o tem odkrito spregovori. Lahko pokličeš tudi na telefon 01 520 99 00 (vsako noč, med 19. in 7. uro zjutraj). Svetovalci ti bodo po telefonu nudili zaupni pogovor in ti pomagali poiskati poti iz tvojih težav. Dodajam še dve telefonski številki, ki se jih lahko poslužiš, če se znajdeš v stiski:
•    TOM telefon (116 111 – vsak dan, od 12:00 do 20:00)
•    Zaupni telefon Samarijan (116 123 – 24 ur na dan, brezplačno, anonimno)
Srečo nosiš v sebi, zato nikoli ne obupaj, čeprav se ti bo včasih zdelo, da je pot neskončno dolga.
Želim ti obilo poguma in vse dobro iz srca,
Tina Rezar, mag. prof. pedagogike in nemščine in mag. zakonskih in družinskih študij