Pozdravljeni,
Želela bi nasvet.Kadar se mi kaj zgodi v šoli,ali če sem dobila slabo oceno,in to mislim kar je nižje od ocene 4 ali kaj sramežljivega ,itd.. Za nekaj dni tega ne morem pozabiti in namesto da se učim ali kaj delam zabavnega,sem na računalniku ali telefonu za toliko ur ,in to je lahko dobrih 8 ur!
Jaz nisem tako zasvojena na teh tehnologij in nisem gor veliko,ampak kadar se mi ti dogodki zgodijo,ne morem jih pozabiti,le ce gledam kaj na internet,ce pa ne gledam samo o tem dogodku razmisljam in nevem kaj bi drugega delala kar nebi povzrocilo da o tem razmislajam.
Upam da to ni prevec neumno vpršanje,ampak bi rada nasvet.
Uredništvo
Patrik Senica

Odgovor svetovalca:
Zdravo!
Praviš torej, da ko se ti zgodi kaj neprijetnega, o tem razmišljaš še dneve in če te prav razumem, ti tehnologija kot je račualnik ali telefon predstavlja nek izhod oz. nekaj s čimer se skušaš zamotiti. Najprej hvala za zaupanje in da si nam pisala, z veseljem ti bom skušal pomagati!
Kar se dogaja pri tebi imenujemo ruminacija, ali lepše slovensko rečeno, premlevanje. Gre za to, da še lep čas po tem, ko se nam zgodi nekaj neprijetnega, vedno znova in znova premišljujemo o dogodku (npr. kako smo izgledal neumno, kako smo se osramotili ipd.). Ruminacija je negativna - to pomeni da ponovno razmišljanje o neki stvari ni produktivno, vendar ravno obratno, torej da se naše počutje poslabša. Gre za nadležno zadevo, h kateri so navadno nagnjeni ljudje, ki so bolj tesnobni in sramežljivi - zato tvoje vprašanje zagotovo ni neumno!
Načinov, kako se spopadati s premlevanjem misli, je veliko - na primer čuječnost in tehnike preusmerjanja misli, o katerih si lahko več prebereš tukaj; telesna vadba (npr. sprehodi, telovadba), preko katere "zamotiš" svoje premlevanje; velikokrat pa pomaga tudi pogovor z nekom, ki mu zaupaš. To so lahko starši, prijatelj, sošolci...
Tudi tvoj način spoprijemanja je do neke mere učinkovit z vidika preusmerjanja misli, vendar kot že sama opažaš, ni dober za druge vidike tvojega življenja in zdravja. Zato je res pomembno, da za preusmeritev posegaš po dobrih praksah, ki sem ti jih navedel zgoraj, obstajajo pa seveda tudi še druge.
Če boš še imela kakšno vprašanje, nam kar piši - brez zadržkov! Pa lepo poletje ti želim!
Patrik Senica, mag. psihologije