Kak si vi razlagate za osebo "v luftu v mislih" kak si razlagate ta pomen cloveka s to osebnostjo?
Lepo vas prosim še za pomen naslednjih besed, ki opisujejo osebnost cloveka, torej oseba ki ima naslednje lastnosti: "nestabilna, oblastna, oseba v "luftu" v mislih, nezrela"???
Uredništvo
Lea Prinčič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Priznam, da se mi prvi izraz, ki ga navajaš – torej v luftu v mislih – zdi precej nenavaden in ga tudi sama slišim prvič. Morda bi pomen nekoliko lažje razložila, če bi slišala še preostali kontekst, znotraj katerega se je dotični izraz pojavil. Vseeno pa si ob tem izrazu predstavljam osebo, ki ima misli v zraku, torej v 'luftu', kar bi lahko pomenilo to, da oseba ni zbrana, pozorna, da ji misli švigajo sem ter tja, da ni osredotočena. Opozarjam, da je to le poskus interpretacije izraza, ki ga sicer še nisem slišala. Tako ne morem trditi, kaj je mislila oseba, ki ga je izrekla oz. zapisala.
Z besedo nestabilen navadno opisujemo osebe, ki so čustveno nestabilne, kar pomeni, da hitro menjajo razpoloženje. Za primer – njihovo razpoloženje se iz dobrega, veselega lahko zelo hitro prelevi v jezno ali žalostno (seveda velja tudi obratno). Njihovo počutje tako pogosto niha in včasih težko predvidimo, kako bo taka oseba reagirala oz. se počutila v določenem trenutku. Oblastno osebo razumem kot nekoga, ki je rad vodja oz. ki ima rad glavno besedo. Beseda oblasten ima nekoliko negativno konotacijo, saj izraža tudi nadzorovanje posameznika nad drugimi (ali nad stvarmi), nad katerimi sicer nima pravice izvajati kontrole. Taka oseba si želi imeti oblast, želi, da je po njeno, čeprav morda nima te pravice. Nezrela oseba pa je navadno nekdo, ki se ne obnaša dovolj zrelo za svojo starost, morda se obnaša otročje. Z besedo nezrel pogosto označimo nekoga, za katerega menimo, da se ne vede oz. razmišlja svojim letom primerno.
Za konec pa še to. Osebnost človeka oz. posameznika je zelo široka. Obsega marsikaj in je definitivno ne moremo opisati le z nekaj besedami. Vseeno smo ljudje v vsakodnevnih pogovorih pogosto površni in nekoga opišemo le z nekaj pridevniki, brez da bi bolj izčrpno opisali, kaj točno mislimo. Zgodi se namreč lahko, da sogovornik pomen neke besede razume nekoliko drugače kot mi sami; nekatere besede imajo lahko tudi nekoliko drugačen pomen v različnih kontekstih. Tako je bolje, ko bi drugega opisali na širši način, da bi o njem podali več veljavnih informacij o tem, kako ga zaznavamo.
Lepo bodi!
Lea Prinčič, mag. psihologije