Vsebina je skrita.
Uredništvo
Petra Tratnjek
Pozdravljena,
hvala za zaupanje in da si z nami delila svojo stisko. Tvoje sporočilo smo takoj posredovali svetovalki in poskrbeli bomo, da čim prej prejmeš njen odgovor.
Medtem ko čakaš na odgovor, ti sporočamo, da je nujno, da o svoji stiski z nekom spregovoriš. Pomoč obstaja. Obrneš se lahko na:
Dežurnega zdravnika v najbližjem zdravstvenem domu ali reševalno službo (112). Urgentno psihiatrično ambulanto v Centru za izvenbolnišnično psihiatrijo (CIP) v Ljubljani (Poliklinika, Njegoševa 4, Ljubljana)
Ordinacijski čas: od ponedeljka do petka, od 8.15 do 14.45.
Telefon: (01) 4750 685 - od 8. do 12. ure
Spletna stran: https://www.psih-klinika.si/strokovne-enote/center-za-izvenbolnisnicno-psihiatrijo/ Centre za duševno zdravje - lokacije in kontakti so navedeni na povezavi: https://www.zadusevnozdravje.si/kam-po-pomoc/centri-za-dusevno-zdravje/odrasli/ Brezplačno psihološko pomoč nudijo tudi na Centru za psihološko svetovanje Posvet - svetovalnice imajo v različnih krajih po Sloveniji, da se naročš pa ne potrebuješ napotnice ali kartice zdravstvenega zavarovanja, samo pokličeš ali napišeš mail in se dogovoriš za termin. Če želiš se lahko v svetovanje vključiš tudi anonimno. Več informacij najdeš na: www.posvet.org.Na naši spletni strani so objavljene še druge možnosti virov pomoči.
Ni treba, da si v stiski sama.
Uredništvo #Tosemjaz
so
soss
Vsebina je skrita.
Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Draga Soss,
zelo hvala, ker si izbrala pogum in v svoji veliki stiski izbrala pot zapisa, pot, kjer si si dovolila pomoč in nasvete, kako do pomoči, kaj narediti. Verjamem, da to nikakor ni bilo lahko.
Zapisala si, da si šla v gozd in da si malo boljše. Upam, da to stanje še vedno vztraja.
Predhodno pa si napisala, da je stiska zelo velika, sledil je zapis, v katerem si zelo konkretno zapisala kako, na kakšen način bi si vzela življenje. Predstavila si nam svoj samomorilni načrt.
Vabim te, da skupaj razmišljava o možnih vzrokih tvoje stiske. Kateri dogodki so se zgodili, ki so zate obremenjujoči? Je tu morda kakšen odnos, ki je zate obremenjujoč ob tem, da ga ocenjuješ kot pomembnega? Kako se sicer počutiš? Katera čustva so prisotna - so to žalost, jeza, obup, nemoč? Težko zaspiš ali sploh spiš? Kako uspeš vzdrževati aktivnost skozi dan? Kakšne misli ti gredo skozi glavo? Kako je s tvojo rutino prehranjevanja? Kaj kljub težavam ceniš pri sebi, kako si do sedaj reševala težave, probleme? Katere bi lahko bile tvoje notranje moči, ki bi ti zdaj lahko prišle prav? Kdo bi ti lahko pomagal v tvoji bližnji okolici? Kakšno vlogo imajo tvoji starši, vrstniki, prijatelji? Se še šolaš? Zakaj bi bilo vendarle smiselno živeti? Kdo vse bi te pogrešal, če bi se odločila za samomor?
Vabim te, da si odgovoriš na ta vprašanja in naj nama bodo vodilo za nadaljnji pogovor. Tako kot so zapisali v uredništvu To sem jaz, ni ti treba biti sama pri reševanju stiske. Pogovor, že ta dva zapisa, ki si jih poslala, sta lahko osvobujajoča, pomenita deljenje stiske, izraženo željo po pomoči in predajo informacij o tvoji stiski, tistim, ki ti lahko pomagajo. In odgovori naj ti dajejo moč, brez obsojanja, ukazovanja. Gre za dobre namere in željo po pomoči tebi, ob tvojem soglasju.
Zelo sem vesela, da te zanima tudi pomoč na CDZOM-ju. Pomembno je, da z njimi vzpostaviš stik. Lahko jim pišeš, jih pokličeš. Verjamem, da te bodo takoj povabili na pogovor in te usmerili v ustrezno obliko pomoči. Glede na tvojo stisko, bodo srečanja tam bolj pogosta in intenzivna, kasneje manj. Vabim te, da jih pokličeš. Ko bo stiska velika in boš nujno potrebovala pogovor, so tu še oblike pomoči, ki ti jih je navedlo uredništvo.
Ob vsem tem pa te vabim, da poskušaš ohranjati fizično aktivnost - kot je obisk v gozdu, da si v stisku s tebi ljubimi v fizični ali online obliki, da poskušaš spati in jesti. Če ti pomaga zapis, te vabim da pišeš dnevnik, v katerega poskušaš zapisati tudi kakšen stavek hvaležnosti o sebi, o dogodkih, katerih del si bila... Poskušaj biti res čim manj sama. V branje ti ponujam še članke na naši strani.
V uredništvu To sem jaz so zapisali ključno sporočilo - v stiski ni potrebno, da si sama. Takoj so ti odgovorili in te usmerili v ustrezne oblike pomoči.
Do naslednjega pogovora s tabo, ki se ga zelo zelo veselim, pa od tebe želim zagotovilo, da sva zavezani k življenju. Sva dogovorjeni?
Pošiljam ti velik velik objem in čakam na tvoj odgovor.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja
so
soss
Vsebina je skrita.
Uredništvo
Barbara Stožir Curk
Odgovor svetovalke:
Draga Soss,
slišim te, zelo te slišim, da si v hudi stiski in da potrebuješ pomoč. Hvala, ker si se oglasila. Prosim pokliči psihologinjo in psihiatrinjo, pri kateri sii obravnavana in na CDZOM, povej, da potrebuješ nujno pomoč. Ob tem pa prosim pokliči na:
Dežurnega zdravnika v najbližjem zdravstvenem domu ali reševalno službo (112).
Urgentno psihiatrično ambulanto v Centru za izvenbolnišnično psihiatrijo (CIP) v Ljubljani (Poliklinika, Njegoševa 4, Ljubljana)
Ordinacijski čas: od ponedeljka do petka, od 8.15 do 14.45.
Telefon: (01) 4750 685 - od 8. do 12. ure
Spletna stran: https://www.psih-klinika.si/strokovne-enote/center-za-izvenbolnisnicno-psihiatrijo/Enoto za adolescentno psihiatrijo v Centru za mentalno zdravje (CMZ) v Ljubljani (Grablovičeva 44b, 1000 Ljubljana)
Telefon: (01) 5874 955 ali (01) 5874 942
Spletna stran: https://www.psih-klinika.si/strokovne-enote/center-za-mentalno-zdravje/enota-za-adolescentno-psihiatrijo/Potrebuješ takojšnjo pomoč. Kdo ti lahko v tvojem domačem okolju nudi podporo? Starši? Prijatelj, prijateljica?
Še vedno velja najina zaveza k življenju. Čakam na tvoj ponovni odgovor.
Pošiljam ti velik objem.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja
so
soss
Vsebina je skrita.
Uredništvo
Barbara Stožir Curk
Odgovor svetovalke:
Draga Soss,
bi nam bila pripravljena zaupati več svojih podatkov? Morda telefonsko številko, na katero te lahko pokličemo? Tako bi se lahko pogovorili in skupaj iskali možne rešitve in vire pomoči zate. Napiši svojo telefonsko številko (v uredništvu je ne bodo javno objavili) in te bom poklicala.
Lahko pa tudi sama pokličeš svetovalnico Posvet v Celju. Njihova številka je 031 778 772. Svetovalci so ti podporno na voljo in čakajo na tvoj klic.
Pošiljam ti velik objem. Do naslednjega kontakta sva zavezani k življenju.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja
so
soss
Vsebina je skrita.
Uredništvo
Barbara Stožir Curk
Odgovor svetovalke:
Draga Soss,
hvala, ker si se ponovno oglasila. Hvala za tvojo iskrenost. In čestitke za pogum - poklicala si na Center za duševno zdravje in poskusila, čeprav razplet ni bil tak kot bi si ga želela. Razumem tvoje razloge po nerazkritju tvojih podatkov.
Kako si preživela to noč, včerajšnji dan? Kakšne misli ti gredo skozi glavo danes? Si imela kakšen stik s tvojimi bližnjimi - starši, prijatelji? Lahko napišeš malo več o tem.
Ne želim pritiskati nate. Razmišljam skupaj s tabo kako ti lahko pomagamo, ob tem da si še vedno anonimna. Anonimnost ti lahko zagotovimo, želeli pa bi s tabo vzpostaviti stik - osebni - preko telefona - čim prej. Bi to šlo? Meni in v uredništvu To sem jaz nam je v tem trenutku povsem dovolj, da te poznamo pod Soss. Skupaj s tabo se bomo odločali kako naprej in v pogovoru bomo glede nadaljnjih korakov s tabo iskreni.
Vabim te, da pokličeš na telefonsko številko Posveta v Celju, ki je 031 778 772. Na voljo sem ti tudi jaz, preko Posveta te bodo usmerili do mene.
Posvetova svetovalnica pa je tudi v drugih krajih (tudi v kraju, kjer omenjaš, da ti živiš), tako da lahko pokličeš tudi tja in se naročiš za svetovalni razgovor pri njih. Njihova številka je: 031/ 704-707.
Čakamo na tvoj klic. Do takrat pa še vedno kot do zdaj, zavezujeva se k življenju.
Objem.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja
so
soss
Vsebina je skrita.
Uredništvo
Barbara Stožir Curk
Odgovor svetovalke:
Draga Soss,
hvala, ker si se ponovno oglasila. Od najinega zadnjega srečanja si stopila v kontakt s strokovnjaki, pogovorila si se z mamo. Verjamem, da so te svetovalci skrbno poslušali. Tudi mama ti je ponudila pomoč, in ti kot praviš jo odklanjaš. Kaj te pri tem ovira? Tudi glede ponovnega sodelovanja s psihologinjo in psihiatrinjo? Želiš si pomoči, to kdo ti lahko pomaga, ali vsaj prisluhne, zelo selektivno sprejemaš in doziraš. Ob tem si zapisala, da si polnoletna in da kar tiščijo vate in ti hočejo pomagat, ti pa želiš, da te pustijo pri miru.
Dovoli si pomoči. Verjetno pa veš, da en sam pogovor ne bo predstavljal obrata v tvojem doživljanju in razumevanje sebe ter dogodkov okrog tebe v povsem novo smer. To je proces, ki ga prosim začni. Vsak pogovor predstavlja pot k reševanju, k večji verjetnosti, da ti bo bolje.
Kaj pričakuješ od mene, od svetovalnice To sem jaz? Kako konkretno ti še lahko pomagamo? Tu smo ti na voljo za pogovor. Želimo pa te spodbuditi za sodelovanje s strokovnjaki v fizičnem okolju.
Telefonska številka celjskega Posveta je odprta in svetovalci te čakajo.
Ostajajva na vezi. Vabim te, da zapisuješ svoje skrbi, misli na tem mestu. Vabim pa te tudi, da sprejmeš pomoč in si dovoliš pomoči. Rabimo tvoj korak, tvoj klic, sicer smo nemočni in nemoč doživljaš tudi ti. Mama tudi čaka, da ti pomaga. In tu tvoja polnoletnost mame ne ovira, si njen otrok. Verjamem, da bo poskrbela zate. Velja?
Ostajava zavezani k življenju.
Objem,
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja