Pozdravljeni res zelim si biti ta oseba kateri lahko poves vse kar te muci in da bi ti znala pomagati vem da je to kar pisem zelo na siroko in res ni podrobno ampak aja to si res zelim ampak problem je da sem tudi jaz zelo ne samozoavstna in tiha tako da ljudje sploh ne poznajo moje pravle plati kaj sele da bi mi zaupalivec o sebi in svojoih problemih
Uredništvo
Patrik Senica

Odgovor svetovalca:
Zdravo!
Vprašanje je res zastavljeno malo bolj široko, vendar ti bom vseeno skušal pomagati po najboljših močeh.
Želiš si biti oseba, do katere bi tvoji prijatelji in bližnji lahko prišli s svojimi problemi, tegobami, da bi ti jih povedali in se ti zaupali. V bistvu si želiš ti biti tista, ki bi jim nudila oporo, ampak te zaustavlja to, da si nesamozavestna in tiha. Najprej naj omenim, da je zelo lepo, da si želiš biti takšna do drugih - biti vir opore je zelo dragoceno, tako za druge, ki potrebujejo kakšno prijazno besedo, kot tudi zate, saj bi ob tem tudi ti doživljala pozitivna čustva in verjetno tudi neko izpopolnjenje, sploh ker si tega močno želiš.
Kar se tiče dela na samozavesti, je načinov več in definitivno je to nekaj, kar se da spremeniti oziroma izboljšati. Glede na tvojo starost sklepam, da si v srednji šoli - te ponujajo različne dejavnosti, kjer se lahko tvoja plašnost zniža, je pa res da moraš sama narediti prvi korak, ki pa je ponavadi zoprn in neprijeten. Pridruži se kakšnemu krožku, debatnemu klubu, včasih so na voljo tudi kakšni izbirni predmeti, kot so javno nastopanje, kjer lahko izboljšaš svojo samozavest in se navadiš komunikacije z drugimi in pred drugimi.
Imaš mogoče kakšne bližnje sošolce in prijatelje? Mogoče bi lahko na njih "vadila" in sama začela pogovor o njihovih težavah, ko vidiš, da jih le-te mučijo. Če imaš močno željo po tem, verjamem, da bodo ljudje hitro prepoznali, da si vredna zaupanja in se bodo tudi v prihodnje zatekli k tebi po nasvet, a morajo to zaznati - morajo videti, da si takšna oseba.
Želim ti vse dobro in lep preostanek počitnic!
Patrik Senica, mag. psihologije