Pozdravljeni,
jaz sem punca, ki nima ravno pravih prijateljev (že od nekdaj me vsi odrivajo in me ne sprejemajo take kot sem), sem pa tudi človek, ki rad pomaga drugim in jim svetuje. moj problem pa je, da ko mi nekdo zaupa nekaj pomembnega oz. nekaj kar ga tezi in če mi ta oseba dosti pomeni in mi zaupa nekaj kar ne bi želela da bi se ji/mu to dogajalo mu poskušam dati drugačno, pozitivno mnenje, kasneje mene njegov problem teži in se počutim slabo ker mu/ji ne morem boljše pomagati, svetovati.
Ali s tem škodujem sebi, da se potem, ko mi kdo kaj zaupa, preveč zamislim v to in se včasih takrat počutim depresivno?
Rada bi videla vaše mnenje. lep pozdrav
• Uredništvo
Marjetka Gojkošek

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena.
Menim, da je zelo plemenito pomagati drugim, jih motivirati, vlivati voljo in jim dati pozitivno energijo. Vseeno pa se moraš zavedati, da nisi ti odgovorna za njihove težave, občutke in izid, ki sledi tvojemu nasvetu. Če se slabo počutiš in tvoji pozitivi, ki si jo delila z njimi, sledi depresivnost, potem je to znak, da si nase prevzela preveč odgovornosti. Če tudi tvoji dobri nameni ne pripeljejo vedno do najboljšega rezultata, to ne pomeni, da moraš potem ti premlevati, kaj jim je storiti. Vsak od nas sam nosi odgovornost za svoje življenje in za to, kako se bo lotil svojih problemov.
Primer: tukaj na To sem jaz forumu svetovalci svetujemo vam mladim (kot npr.sedaj jaz). Jaz ti lahko dam nasvet in si tudi želim, da bi ti olajšala situacijo oz.si želim, da bi ti lahko kako pomagala do boljšega počutja. Pomembno mi je, da najdeš neko uteho v naših nasvetih. To pa ne pomeni, da sem odgovorna za to, kako se boš ti tega lotila, niti za to, ali boš nasvet sploh uporabila. Na tebi je namreč, da se odločiš, kaj si želiš in ali boš aktivno pristopila k reševanju neke situacije. Enako je s tvojimi prijatelji: pomagaj jim, povej mnenje, če te prosijo zanj, akcijo pa prepusti njim, saj na to nimaš nekega vpliva, poleg tega se človek najbolj krepi, če sam pride do neke rešitve in samostojno izpelje korake do nje.
Pa srečno.
Marjetka Gojkošek, mag.psih.