Živjo, sem 14 letno dekle in hodim v 9. razred OŠ.
Že od vedno nisem bila zadovoljna s svojim telesom, težo, obrazom...(skoraj z usem) Lansko leto sem tudi nehala trenirati šport in se vedno slabše počutim v svojem telesu.
Čeprav se zavedam, da nisem debela, bi še useeno imela rada boljšo postavo. Najbolj me motijo moja stegna in trebuh. Zdaj, ko pa bo poletni čas in bomo nosili kratke hčače (tudi za v šolo) in pa, ko bomo šli na šolski zaključni izlet na morje (in bom morala imeti oblečene kopalke), pa mi je grozno (sicer imamo odličen razred in nismo taki, da bi se posmehovali drug drugemu, a še useeno mi je grozno samo ob misli na kopalke).
AJa pa še... ponavadi se počutim zelo dobro po športanju - samozavest pridobim ... a mi je težko dobiti motivacijo za šport + ponavadi nimam nobenega prijatelja, ki bi šel z mano, ker nimajo časa, kar je tudi velik problem, ker mi je rahlo neprijetno iti ven sama, še posebej v gozd ...
Mi lahko kako pomagate? Kakšen nasvet, kako lahko izgubim to maščobo? Aja na notranji strani stegen imam tudi neke strije (stretch marks) - je kakšna možnost, da to tudi popravim?
Hvala že v naprej....
Uredništvo
Ajda Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Vesela sem, da si mi pisala. Še posebej v zgodnjem in srednjem mladostništvu se začne telo mladostnic spreminjati, nezadovoljstvo z lastnim telesom, težo in telesno obliko tako ni redko, ampak povsem običajno. Seveda pa kljub običajnosti povzroča neprijetne občutke, ki si jih tudi sama izrazila. Vesela sem, da imaš v razredu prijatelje in da te ni strah, da bi se posmehovali tvoji postavi. Tvoje nelagodje torej izvira v tebi sami. To je lahko deloma pogojeno tudi s hormoni, ki v mladostništvu divjajo, pa vendar lahko narediš nekaj stvari, da se boš bolje počutila v svojem telesu.
Napisala si recimo, da se med športanjem boljše počutiš. Lahko mogoče začneš obiskovati kak šolski krožek, izbirni predmet ali morda skupinsko športno aktivnost v tvojem kraju, kjer bi športala z drugimi? Tudi če jih še ne poznaš, so take aktivnosti super za spoznavanje novih ljudi in tkanje novih prijateljstev. Po mojem je športanje super priložnost, da nazaj pridobiš samozavest.
Praviš tudi, da se težko motiviraš za športanje, še posebej če imaš namen športati sama. Predlagam ti, da si zadaš kak cilj, npr. da boš športala vsaj dvakrat tedensko po eno uro. Ni ti treba točno določiti aktivnosti ali dnevov, ko boš športala, razen če meniš, da te bo to motiviralo. Morda si lahko obliko telovadbe izbereš glede na to, kako se v trenutku počutiš. Veliko aktivnosti lahko počneš tudi v zavetju svojega doma; npr. joga, pilates, celo vadba z YouTuberkami, odvisno od tega, kaj ti je všeč in kaj rada počneš. Med športanjem si lahko nastaviš podcast ali poslušaš svojo najljubšo glasbo, tako bo športanje še bolj prijetno.
Ko gledaš svoje telo v ogledalu, pa si zapomni: ustvarjeno je bilo zato, da hodiš, da tečeš, da plešeš, da plavaš; ne pa zato, da dobro izgleda v ogledalu ali drugim ljudem. Poskusi biti telesu hvaležna, ker ti omogoča, da telovadiš in športaš. Pa tudi to: sami smo svoji najhujši kritiki. Zagotovo nihče od tvojih prijateljev in znancev tvojega telesa ne kritizira toliko, kot ga sama. Poskusi se z njim pogovarjati kot bi se pogovarjala s svojo prijateljico, saj si ne zasluži nič manj.
Upam, da ti bo moj odgovor pomagal. Poleti pa kar pogumno v kopalke, saj si zaslužiš brezsrkbne zabave s prijatelji.
Lep pozdrav,
Ajda Novak, mag. psihologije