Pozdravljeni,
trenutno sem v 4. letniku gimnazije in me čaka splošna matura. Zanima pa me, če je kakšna možnost da končam gimnazijo in grem narediti v spomladanskem roku poklicno maturo za ekonomskega tehnika. Ali moram to narediti kakšne tečaje ali je možnost, da se lahko prepišem na ekonomsko pa naredim vse za nazaj te predmete, ki me bodo čakali za maturo in končni izdelek. Problem je v tem, da se mi bolj splača narediti poklicno maturo, ki jo bom z boljšo oceno naredila, saj na mojem bodočem faksu ne ločijo splošne in poklicne mature in jim je važna samo končna ocena.
• An
Anonimno
Pozdravljena,
nisem sigurna, ampak mislim, da je treba opraviti enoletni poklicni tečaj in potem se ti odpre možnost do opravljaanja poklicne mature.
Enako velja za tiste, ki zaključijo srednjo strokovno šolo in opravljajo maturitrtni tečaj, da lahko pristopijo k opravljanju splošne mature.
Upam, da sem pomagala.
:)
• Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
praviš, da bi rada opravljala poklicno maturo, saj lahko tako pridobiš več točk, ki jih potrebuješ za vpis na željeno fakulteto.
Najprej ti svetujem, da si dobro prebereš vpisne pogoje na željeno fakulteto. Na katero fakulteto se želiš vpisati, če lahko vprašam? Splošna matura ti namreč odpira vpis na vse fakultete, medtem ko imaš s poklicno maturo določene omejitve pri vpisu na posamezne fakultete. Če informacij ne najdeš na spletu ti svetujem, da pokličeš v referat.
Glede na to, da si že v 4.letniku, ti ne svetujem prepisa na ekonomsko fakulteto, saj si tik pred zaključkom srednješolskega izobraževanja. Če si res želiš opravljati poklicno maturo je ena možnost poklicni tečaj, ki ga je že omenila tvoja vrstnica. Poklicno maturo lahko namreč opravlja tisti posameznik, ki je uspešno zaključil zadnji letnik srednje strokovne šole, opravil mojstrski izpit ali uspešno zaključil četrti letnik gimnazije ter opravil poklicni tečaj.
Razpis za vpis na poklcni tečaj je dostopen na: https://www.gov.si/teme/vpis-v-srednjo-solo/. Tam najdeš seznam srendjih šol, ki ponujajo program poklicnega tečaja. Prijavnico pa moraš oddati najkasneje do 5. septembra!
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije