Zdravo,
trenutno sem v 2. Letniku gimnazije in mi je prevec stresno. Zanima me ce bi prenehala z solanjem, kateri poklici bi mi bili na voljo?
hvala za vas odgovor,Lp. Jes
Uredništvo
Eva Hršak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
omenjaš, da si trenutno v 2. letniku gimnazije, vendar ti je preveč stresno. Zaradi tega bi najraje prenehala s šolanjem in se zaposlila.
Na začetku bi ti rada povedala, da se veliko mladostnikov srečuje s podobnim problemom. Prehod iz osnovne v srednjo šolo je vsekakor stresen. Predstavlja veliko spremembo. Vendar to ne pomeni, da moramo pri tem obupati. V življenju se boš še velikokrat srečala s stresnimi situacijami, pa to ne pomeni, da boš zato v trenutku obupala. Tudi nova zaposlitev, na primer, je lahko stresna.
Glede na to, da si vpisana na gimnazijo, predvidevam, da so tvoje ocene v osnovni šoli bile dokaj visoke. To pomeni, da ti delovne navade niso tako tuje. Tukaj bi se na tvojem mestu vprašala, kaj ti predstavlja stres? Je to sprememba okolja? Je to težavnost šole? So to novi sošolci? Vsekakor bi ti svetovala, da se o tem pogovoriš s svojimi starši in se oglasiš v šolski svetovalni službi, kjer ti bodo lahko dali kakšen nasvet. V kolikor ti stres predstavlja težavnost šolanja, imaš na voljo prepis na kakšno drugo srednjo šolo. Vsekakor menim, da je treba pred prekinitvijo srednješolskega izobraževanja poskusiti še kakšno alternativo in ne obupati.
Če ti pa še odgovorim na vprašanje glede zaposlitve - zaposlitev z osnovnošolsko izobrazbo je zelo malo. Večina delodajalcev zahteva vsaj srednješolsko. Kljub temu sicer obstajajo zaposlitve za ljudi, ki so končale le osnovno šolo. To so na primer čistilec, natakar, vzdrževalec, pomočnik kuharja, pomočnik peka, ipd.
Lepo se imej,
Eva Hršak, mag. prof. angleščine in mag. prof. pedagogike