Pozdravljeni,
V tem šolskem letu me je zelo začela zanimati psihologija. Sem čustvena oseba ampak ko imam okoli sebe ljudi ki zafrkavajo drugega, postanem v sebi bolj odločna in potem zaustavim to zafrkavanje. Zelo rada poslušam in Pomislim kaj bi jaz naredila ali svetovala najstniku ki ima težave. Najraje bi v življenju bila svetovalka mladostnikov in njihovim težavam . Ampak imam dve težavi
1. Sem res čustvena oseba( po horoskopu rak in to čisto resno kot opisujejo sem taka!)
2. Nisem odlična učenka, imam največje težave z angleščino( učitelj res ne zna učiti in še najbolj se posveča najboljšim, imam pa potrdilo od družbe in drugih učiteljev da napredujem in trdno delam).
Ali moraš resno oditi na gimnazijo (kjer jaz res ne bi rada šla)? Ali obstaja kakšen tehnika učenja angleščine( ne aplikacije ki jih imam dosti)?
Kako poteka šolanje za psihologijo?
Lep pozdrav analuna
Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Analuna, pozdravljena.
Študij psihologije pritegne občutljive, senzibilne posameznike, ki se radi prevprašujejo, zakaj so oni sami takšni, kot so oz. zakaj so drugi takšni, kot so. V obdobju najstništva se sami pri sebi veliko ukvarjamo s sabo in odnosi, zato je psihologija lahko še bolj privlačna.
Glede samih možnosti vpisa na študij psihologije pa je tako, da je za vpis potrebna splošna matura, kar pomeni, da moraš za vpis (a) končati gimnazijo ali (b) po srednji strokovni šoli opraviti maturitetni tečaj - to pomeni še eno dodatno leto srednje šole, ki je namenjeno pripravi na splošno maturo. Poleg tega so zadnja leta omejitve vpisa (to je, točke, ki jih potrebuješ za vpis) zelo visoke, med najvišjimi v državi, kar pomeni, da ni dovolj, da dijak splošno maturo opravi, ampak mora biti pri tem tudi zelo uspešen.
Obstaja sicer tudi študij psihologije na zasebni fakulteti, ki je glede vpisnih pogojev manj zahteven, je pa plačljiv.
Pišeš, da bi rada delala kot svetovalka mladim. Dobra novica je, da za to ne potrebuješ biti psihologinja. Kot svetovalna delavka v šoli ali kakšni drugi (izobraževalni, vzgojni) ustanovi se lahko zaposliš tudi kot pedagoginja. Študij pedagogike pa je poklicnim maturantom, vsaj zaenkrat, dosegljiv tudi z dodatnim predmetom splošne mature, ti. petim predmetom. Pa tudi omejitve, v primerjavi s psihologijo, niso visoke.
Še kar se tiče učenja angleščine. Predlagam ti, da se lotiš lahkih, otroških angleških knjig ter poslušaš veliko angleške glasbe in gledaš angleške filme. S poslušanjem glasbe in gledanjem filmov se boš privadila glasov in izgovorjave. Z branjem pa boš osvajala besedišče, prepoznavala zapis besed in strukturo stavkov. Učenje jezika je tesno povezano s stikom z jezikom (lahko preko že omenjenih načinov, če v okolju to ni mogoče drugače) in z vajo, vajo, vajo. Tudi, če ti učiteljeva razlaga ne leži, se lahko usedeš z učbenikom in poskušaš neke stvari ugotoviti sama - prepričana sem, da ti bo, glede na trud, ki ga vlagaš, uspelo.
Za konec bi ti še svetovala, da se z vsemi temi vprašanji obrneš na vašo šolsko svetovalno službo. Gotovo ti bodo lahko pomagali s pogovorom in usmeritvami, glede izbire šole in glede učenja angleščine.
Prijazen pozdrav
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja