Hej!
Stara sem 13 let in sem malo že razmišljala o tem, kaj bom postala. Nisem še 100 procentna, vendar po moje bom postala učiteljica geografije, etike in zgodovine ter pisateljica. Pač obožujem te tri predmete, rada pomagam drugim in uživam ob pisanju zgodb. Zanima me če je to morda preveč? Bom lahko vse naredila za službo poleg gospodinjskih opravil in imela malo časa zase? Res si to želim postati. Drugi problem pri tem, pa je večji. Najprej, me zanima, kdaj je čas, da povem kaj želim postati? Kolikšna starost je najprimernejša? Predvsem pa ne skrbi, kako naj to povem. Kar naprej govorim, da še ne vem kaj bom postala, kar mi ni sicer v redu, vendar nisem dovolj močna oz. pogumna, da bi povedala. Kako naj to izboljšam? In kako naj povem staršem za to odločitev?
Hvala vam za odgovor,
Emojilover
• Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Najprej oprosti za nekoliko pozen odgovor in hvala, da si se obrnila na nas ter nam zaupala svojo stisko.
Zelo lepo je prebrati, da razmišljaš o prihodnosti, kaj bi rada počela, da spoznavaš sebe, odkrivaš, kaj je tisto, kar te zares veseli. Na tvoja vprašanja ni zelo konkretnih odgovorov. Ali boš lahko poučevala vse tri predmete, ti ne znam odgovori, ker premalo poznam šolski sistem in kako je organizirano poučevanje. Lahko boš čez čas celo našla neko področje, kjer se bodo vsi ti trije predmeti prepletali med sabo. Ali pa boš sama ustvaril dejavnost, kjer boš ta tri oz. štiri področja združila skupaj. Dandanes namreč ni več skoraj nobenih omejitev pri poklicih, ni več tako strogo določenih poti, kot so bile nekoč. Z razvojem tehnologije, spleta, znanja in sveta na sploh se je odprlo skorajda neskončno vrat, kaj lahko počneš v življenju oz. imamo veliko možnosti, da sami začnemo ustvarjati podjetje, dejavnost, ki združuje naše interese.
Ni nobene določene starosti, kdaj povedati, kaj si želiš postati. K temu razmišljanju te sicer vsaj malo usmerja naš šolski sistem, ko si moraš izbrati srednjo šolo in potem še fakulteto, če se odločiš za študij. Nekateri najdejo svojo pot, svoje poslanstvo že v osnovni šoli, spet drugi šele po 30. letu, ko že zaključijo fakulteto in so morebiti že nekaj let opravljali službo pa šele potem ugotovijo, kaj jih zares veseli. In s tem ni nič narobe. Včasih je tako, da nas življenje pelje čez določene izkušnje, preko katerih potem ugotovimo, kaj je naše poslanstvo. Kar je najbolj pomembno je, da si dovoliš čim širše raziskovati sebe, svoja zanimanja, interese ter hkrati čim več različnih področjih. Potem pa opazuj, pri čem začutiš največ veselja, zagona, kaj te najbolj napolni s pozitivno energijo in vztrajaj pri tem. Naj te tudi ne presenti, če boš čez čas ugotovila, da te nekaj drugega veseli še bolj ali da te katero od naštetih področjih ne bo veselilo več tako močno, kot te sedaj. Ljudje se namreč spreminjamo, razvijamo in je povsem normalno, da se nam naši interesi spreminjajo.
Vem, da je včasih lahko težko, če se okolica odzove s komentarji kot so, da v tem poklicu ni prihodnosti, ali da vsiljuje 'klasične poklice' kot so zdravnik, odvetnik itd. Če se ti je zgodilo ali se ti bo to zgodilo, se vedno opomni, da si ti človek zase in da imaš vso pravico, da delaš na tem svetu to, kar te največ veseli. Na tak način boš svetu tudi lahko dala največ dobrega in hkrati največ naredila zase.
Na koncu si omenila, da nisi dovolj pogumna, da bi povedala, kaj si želiš postati. Zakaj nisi dovolj pogumna, kaj te ovira? Te je morebiti strah? Si mogoče slišala kakšne negativne komentarje o poklicih, ki si jih navedla? Se bojiš, da imajo starši drugačna pričakovanja? Vsi ti pomisleki in kakršnikoli drugi se porajajo marsikomu in vem, da lahko vzbujajo precej neprijetna občutja. Ampak življenje je tvoje in delaj to, kar te veseli. Je včasih težko, ampak ostati zvest samemu sebi je najbolj pomembno. :)
Če potrebuješ še kaj, sem tu zate. Pošiljam ti en velik objem in te lepo pozdravljam,
Sara Seršen, mag. psihologije