Zdravo!
Razmišljam o izbiri poklica.
Rad delam v naravi, sem radoveden, rad se učim, a ne za šolo. Bolj me zanimajo praktične stvari. Rad imam kmetijske stroje, z njimi upravljam. Imam rad živali.
Rad sem z ljudmi, ki jih poznam in so dobrega karakterja.
kateri poklic mi predlagate.
Lp, imt
• Ja
Jan
oj
js sm v isti dilemi. Zdaj odvisno. Kok si star, ali izbiras srednjo solo ali jo ze imas narejeno.
Priporcam ti kaksnega gospodarja na podezelju ( kmet) ali mogoce kaksnega veterinarja. Je pa se ena opcija odvisno na kaksen nacin zelis delati z zivalmi lahko si npr. mesar.
Pa odvisno kasno solo si bos/si izbral
• Uredništvo
Ana Boršič

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljen,
pišeš, da si želiš izbrati svoj bodoči poklic. Ne veš točno, kakšen poklic si želiš, veš pa, kaj te veseli. Gre za zelo pomembno vprašanje, na katerega si sam težko odgovoriš, jaz pa žal zate nimam natančnega odgovora, saj te ne poznam, in imam premalo podatkov za bolj natančno usmeritev. Pa vendar takšne odločitve ne more sprejeti nihče drug namesto tebe, sprejmeš jo lahko le ti. Z veseljem pa te usmerim v nadaljnji razmislek.
Kakor si že napisal, veš, da si želiš usvajati nova praktična znanja. Predvsem so ti v interesu kmetijski stroji in živali. Rad si obkrožen z ljudmi, ki jim zaupaš in s katerimi se dobro počutiš. Našteta so super izhodišče za pravo odločitev. Iz tega lahko skleneva, da bo zate poklic, pri katerem bo veliko novih izzivov, kjer bo delo predvsem praktično in povezano z živalmi ter raznimi stroji. Ob tem pa zate ne bo težav, če te bo obkrožala manjša množica ljudi.
Si se o tem že pogovoril s svojimi najbližjimi? Običajno imajo na naše odločitve velik vpliv tudi starši, skrbniki, bratje, sestre, drugi sorodniki, prijatelji ipd. Oni nas najbolje poznajo in nam lahko povedo, kako nas vidijo oni in kaj je tisto, kar bi nam pripisali.
Nadalje si naredi seznam poklicev, ki jih želiš opravljati, in seznam poklicev, ki jih ne želiš opravljati. Prilagam ti povezavo do gradiva, v katerem boš našel ogromno poklicev, ki jih lahko opravljaš v Sloveniji: https://www.vkotocka.si/wp-content/uploads/2021/05/Opisi-poklicev-za-osnovno%C5%A1olce.pdf . Morda boš na tem seznamu našel še kakšen poklic, za katerega prej sploh nisi vedel in te bo navdušil, lahko pa boš le še bolj prepričan v morebitno preteklo izbiro.
Seveda pa je odločitev povezana tudi s tem, česa si želiš v prihodnje. Si morda že razmišljal o tem, ali si želiš zaposlitve takoj po končani srednji šoli ali si želiš nadaljevati izobraževanje na naslednji stopnji? Za lažjo odločitev ti prilagam še seznam vseh slovenskih srednjih šol in vseh slovenskih fakultet, višjih in visokih šol. Svetujem ti, da si pregledaš vse možnosti, nato pa se oglasiš še pri šolski svetovalni službi. Svetovalni delavci/delavke imajo običajno dostop do testov oz. kvizov, s katerimi ti lahko pomagajo pri razmišljanju o tem, kateri poklici so zate najbolj primerni. Prav tako pa ti bodo lahko svetovali nadaljnji vpis glede na tvoje povprečje ocen. Ni jasnega pravila, na katero srednjo šolo se vpisati z določenim povprečjem. Dejstvo pa je, da imajo posamezne srednje šole omejitve vpisa, zato je dobro vedeti, katere so te šole in kako visoke so omejitve.
Razmisli tudi o tem, kakšen delavnik bi ti ustrezal. V kolikor ti je pomembneje, da opravljaš delo, ki te veseli in ti čas dela ni ključnega pomena, boš imel na voljo več različnih poklicev, kot če boš iskal le tiste zaposlitve, katerih delovni čas je le med tednom v dopoldanskem času. Razmisli tudi o ostalih življenjskih ciljih, jih poveži z različnimi možnostmi zaposlitve in se skušaj odločiti glede na to, da bo zate in tvoje cilje najbolj ustrezno.
Verjamem, da je izbira težka, vendar sem prepričana, da bo tudi tebi uspelo najti pravo pot.
Srečno!
Ana Boršič, mag. prof. pedagogike