Živjo,
jaz imam en problem... Trenutno sem 8. razred in moja želja za poklic sploh ni taka kot si mislijo moji prijatelji in družina... Ok, razložim!
Jaz si od nekdaj želim biti vzgojiteljica, ker me to delo veseli in to vedo tudi moji prijatelji in družina. Lahko rečem, da me tudi spodbujajo v to pot in jim je moja odločitev vredu! Samo, da omenim ne dovolijo mi na gimnazijo, ker naj bi bila pretežka in po njej ne bi imela poklica...  Ampak to dejansko sploh ni problem za katerega vam pišem!
Res je, da želim biti vzgojiteljica ampak moja še večjaaa želja je biti policijska! (ja vem čisto druga smer). Ta želja me spremlja že od 4. leta, vem, da sem se to veliko igrala v vrtcu, doma... Največji vzor pa pomoje kr moj dedi, ki je bil policist! Da pa bi lahko bila to po poklicu bi morala narediti gimnazijo in faks. Moji starši pa seveda kot že omenjeno ne podpirajo gimnazij, zato me je zeloo strah še bolj pa mi je nerodno, da bi jim povedala za to sanjsko želijo. Poskusila sem že, da ko smo se pogovarjali o mojih željah za naprej sem bila pripravljena, da bi rekla da želim biti policijska, ampak spet mi je bilo nerodno...
Prosila bi za pomoč kako naj staršem na najbolj miren način povem in kdaj ter kje!
Prosila bi tudi, če mi lahko poveste, če je res taka očitna razlika med gimnazijo in poklicno šolo predvsem v snovi, težavnosti...
Najlepša hvala... ????
• Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Tvoja dilema je, če prav razumem, predvsem, kako staršem povedati kaj si ti želiš početi v življenju najbolj od vsega - biti policistka.
Preden pridem do idej o tem, kako bi lahko to najbolje izpeljala, bi želela povedati nekaj drugega. Namreč, ko pišeš o tem, kako meniš, da postane nekdo policist, omeniš, da mora nekdo za vstop na to poklicno pot najprej končati gimnazijo. Kar pa ne drži! Če želi posameznik opravljati delo policista, je način, kako to izvede, naslednji: konča katerokoli srednjo strokovno šolo (torej, štiriletno srednjo šolo, ki izobražuje za poklic - medicinska sestra, vzgojiteljica, strojni tehnik, medijski tehnik, veterinarski tehnik itd.) ali gimnazijo - pomembno, je, da ima doseženo 5. stopnjo izobrazbe. Nato se vpiše na višjo policijsko šolo (več informacij najdeš tukaj Policija - Višja policijska šola) in po dveh letih šolanja se lahko zaposli na policiji.
Če povzamem: za vpis na višjo šolo, po katerih 'postaneš' policist, potrebuješ srednješolsko izobrazbo, ki pa je lahko tudi strokovna, nikakor ne potrebuješ gimnazije.
Sedaj pa še razmislek o tem, kako to sporočiti staršem. Svetovala bi ti, da se obrneš na svojo svetovalno službo v osnovni šoli in se dogovoriš, da se skupaj pogovorita s tvojimi starši. Če tam ne boš našla zaupnega sogovornika, pa lahko poiščeš primerno osebo v kakšni odrasli osebi v svojem okolju, ki ji zaupaš oz. te sliši. Pa še to naj dodam: tvoji starši bodo, če jim boš svoje želje sporočila na umirjen način, gotovo slišali - starši si namreč najbolj od vsega želimo, da bi bili naši otroci v življenju zadovoljni in opravljali delo, ki jih veseli. V tem trenutku je njihova ideja, da je tvoje poslanstvo predšolska vzgoja. Ti pa jim sporoči, da imaš še druge ideje in da si o njih že dolgo razmišljala ... Vsekakor se odloči pretehtano, informirano, a odločitev naj bo tvoja, ne od drugih. Pot, po kateri boš hodila, bo namreč na koncu samo tvoja.
Če ti lahko še kakor koli pomagam, sporoči. Drugače pa ti želim prijetne praznične dni in lepo leto, ki prihaja.
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja