Zivjo, pred nekaj dnevi se je zacela sola, zame je bil v ponedeljek prvi dan srednje sole v ljublani, smo na sportnem oddelku zato smo ze prvi dan sli v solo v naravi. Prvi dan zvecer smo se tudi dali v pare in se pogovarjali, najprej so me dali v par z enim fantov vecinoma me je spraseval samo on pa se to ni bil navdusen nad mano, pomojem. Sosolci in sosolke so res superrrr. Res bi se rada z vsemi dobro razumela ampak se sploh neupam pogovarjati oziroma zaceti povora, vprasam jih ze kaj ampak kaj vec pa neupam. Se bolj rada bi se pa pogovarjala s fanti iz mojega razreda saj se mi res zdijo zanimivi. Imam tudi slabo samopodobo odkar sem stopila v solo, med pocitnicami je nisem imela vec sedaj jo imam spet. Res bi rada postala bolj zgovorna saj neupam sodelovati niti pri pouku, nevem zakaj samo neupam. Rada bi pridobila to smaozavest in postala taka da bi se vsi radi druzili z mano, vem da nemorem biti vse vsec ampak samo naznam drugace opisati.
Lp Gaja
• Uredništvo
Cita Jenko

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Gaja!
Najprej bi ti rada povedala, da je popolnoma normalno, da se ob začetku srednje šole počutiš negotovo. To je velika sprememba in kar naenkrat se zgodi veliko novih stvari – novi sošolci, učitelji, okolje in drugačen način dela. Prav vsak, ki prestopi prag nove šole, se vsaj malo sprašuje, kako bo šlo, in veliko ljudi se počuti podobno kot ti, tudi če tega ne pokažejo.
Veseli me, da se ti tvoji sošolci zdijo super, kar je že odličen začetek. Dejstvo, da te zanimajo in da bi se rada z njimi povezala, kaže, da si odprta in pripravljena navezovati stike. Vendar ne bodi prestroga do sebe. Skupaj s sošolci in sošolkami boste še 4 leta in veliko časa imate, da se dobro spoznate in se povežete. Razumem, da imamo pogosto občutek, da so prvi dnevi in tedni najpomembnejši, vendar se odnosi in dinamika v razredu hitro spreminjajo. Samo pomisli, kako je prvi ali drugi šolski dan, drugačen od osmega?
Pogosto se zgodi, da nam nizka samozavest ali negotovost preprečujeta, da bi naredili korak naprej in začeli pogovor. Morda se sprašuješ, kaj si drugi mislijo o tebi in ali boš "pravilno" izpeljala pogovor, ampak naj te to ne ustavi. Vsak pogovor je korak naprej, tudi če se ti zdi majhen. Z vsako interakcijo boš o osebi nekaj novega spoznala in tako dobila več informacij, ki jih boš lahko uporabila v naslednjem pogovoru. Začneš lahko z enostavnimi vprašanji, nato pa postopoma gradiš na bolj sproščenih temah. Mogoče poskusi z nekom izbrati skupno zanimanje – šport, glasbo, serije – kar koli ti je blizu.
Izpostavila si sošolca, ki te je veliko spraševal, a imaš občutek, da mu nisi bila zanimiva. Kako to? Ali niso ponavadi ravno vprašanja odraz zanimanja in radovednosti? Morda pa je sošolec nekoliko bolj sramežljiv in ni zmogel bolj jasno izraziti zanimanja? Glede fantov iz tvojega razreda – povsem razumljivo je, da bi se rada z njimi bolje spoznala. Pomembno se mi zdi, da si pri tem vzameš čas in ne siliš same sebe prehitro v situacije, v katerih se še ne počutiš povsem udobno.
Kar se tiče slabe samopodobe, je povsem razumljivo, da so se ti občutki po počitnicah znova pojavili, ko si stopila v novo okolje. Pogosto se zgodi, da v stiku z novimi ljudmi, postanemo bolj negotovi, saj nas drugi ocenjujejo in želimo si biti sprejeti in vključeni. Vendar je ključno, da se zavedaš, da je vrednost vsakega posameznika, torej tudi tebe, večja od tega, kako se počutiš v danem trenutku. Samopodoba se gradi postopoma. Če želiš pridobiti več samozavesti pri sodelovanju pri pouku, začni z majhnimi koraki. Lahko si vnaprej pripraviš eno vprašanje ali komentar, ki bi ga želela deliti. Ko enkrat vidiš, da te tvoji sošolci in učitelji ne sodijo, boš lažje sodelovala večkrat.
Na koncu pa ne pozabi – ni treba, da si všeč vsem. Bistveno je, da si prijazna in odprta do drugih, a hkrati ostajaš zvesta sebi. Ljudje cenijo in začutijo avtentičnost, zato je najpomembneje, da ostaneš to, kar si. Sčasoma boš našla svojo skupino prijateljev, s katerimi se boš počutila udobno in sprejeto.
Tukaj sem, če boš imela še kakšno dilemo! Javi se, kako se bo nadaljnjo razvijala dinamika v razredu in kako se boš počutila.
Vem, da ti bo uspelo! :)
Cita Jenko, dipl. biopsihologinja