Ko sva bila z bratcem majhna sva živela pri svojih starših. Ta sta se tepla, včasih sta udarila tudi naju, a tega nisem povedala nikomur, oče je tudi pil, zato je izgubil službo in izpit za avto. Večkrat so hodile socialne sestre in včasih tudi vedele, kako ju poskušava umiriti in videle, da se tepeta. Od 2. razreda smo ves čas hodili po nekih domih in že takrat sem mami rekla, da ne bo boljše, če gremo nazaj pa tudi na skrivaj smo se dobivali. Imava tudi polsestro, ki ni živela z nami, saj jo je mama rodila pri približno 16. letih, zato je zanjo skrbela babica, ko je bila stara 18. let pa je šla živet k fantu. S fantom sta se večkrat sprla, tako da jo je udaril, zato smo šli tja, a vedno se je odločila, da ne bo šla z nami. Ko smo dobili domov neko pismo, da ne bova mogla tu živeti, je imela mama idejo, da bi naju vzela polsestra v rejništvo, a to se ni zgodilo nikoli.  Bila sva na sodišču, kjer so naju vprašali, če želiva ostati in odgovorila sva ja. Jaz sem imela drugačno mnenje, vendar nisem povedala, ker je bil bratec zelo čustveno navezan na mamo. Vedela sem, da najino mnenje ne bo odločilno. Nek dan sva šla gledat rejniške družine, a še ni bilo 100 %, da bova šla tja. Zdaj je minilo že nekje 3 leta in pol, ko sva tu. Ko sem prišla sem si pisala s polsestro, ki je spraševala, če vidiva mamo, če se imava vredu itd., takrat sem ji tudi pošiljala slike, kako sem delala stoje in obtem je polsestra odgovorila, da sem prava gimnastičarka. Potem več ni imela istega profila in si nisva pisali kakšno 1 leto in pol. Potem sem jo jaz začela zelo pogrešati in iskala stik z njo, ki sem ga našla, spraševala sem jo o starosti, službi, kje živi in odgovorila mi je, potem sem rekla, da morem it, ker neke vadimo in napisala je, da sva pridna. Minila sta 2 meseca in sanjala sem jo in sem ji napisala, kaj sem sanjala in napisala je, da naju pogreša. Mamo pa sem po telefonskem klicu vprašala, če ima res rojstni dan čez toliko dni in odgovorila je z ja. Rejnica je poslušala in mi grozila, da mi ro vzela telefon, saj bi imela kao ona teževe, če si z njo pišem. Nekomu doma sem povedala, da sem si z njo pisala in ji je potem tudi povedal in ta oseba je rekla, da nima nič za biti. Rekla je, da če ne bi poslušala, da niti vedla ne bi, da bi ji čestitala pa pisala. Jezna je bila, ker sem ji pisala in ji nisem nič povedala in rekla, da ji ne smem čestitati. Počutim se zelo krivo, ker ji ne bom smela čestitati, čeprav ona nama ni, a vseeno. Nisem ji povedala o sanjah in o pogrešanju. Spraševala me je, če jo imam rada, če ima ona mene, a ji nisem odgovarjala, ker sem vedla, da bo začela naprej govoriti.  Vse pogovore pa sem mogla izbrisati, saj bi mi potem nadzorovala telefon ali mi ga vzela. Govorila mi je, da če bi blo njej kaj do naju bi poiskala način za srečanje. Ponoči zaradi tega tudi dolgo ne zaspim. Zelo sem žalostna. Poleg tega sem se zaljubila v fanta, ki me je prejšnje leto spraševal, če bi z njim plesala na valeti in odgovarjala sem z ne, saj so punce name pritiskale naj rečem ja in jaz sem mu govorila ne, ker sem mislila, da me sošolke zafrkavajo. Ves čas sem ga gledala in to je opazil, takrat sem se mu nasmehnila, danes je prišel pozneje v šolo in, ko je sedel za mizo sem se tako nasmehnila, saj sem ga bila vesela, a o valeti sem mu rekla potem ja, naj bi bil on toliko užaljen, da si je potem izbral eno in 7. razreda, ki je sestra od moje sošolke in ji je identična. Vračama si poglede, ko smo imeli likovno se je obrnil k meni in mi prijel lase in šel čez njih, ko so se fantje ličili z ličili o sošolk mi je hotel namazati rdečilo, a sem se mu izmaknila. Ko so sošolke ugotovle, da sem vanj so me spraševali, a sem odvrnila z ne, a nisem mogla zadržati smeha. Res si želim, da bi plesala z njim, govorile so, da sta on in ona iz 7. razreda dober par, da ga ne bo kdo uničil in, da je on kupil njej neko tortico pa neke, a sem vedela, da nista in sem jih ignorirala in tega so se naveličale in po 4 dneh nehale. En drugi pa se obnaša nekoliko čudno npr. mi deva roko in posebej zamahne, kar ne dela pri sošolkam reče moje ime in reče poleg legenda. Zjutraj ga je zaklical, a sem ga ignorirala. Doma nisem nič povedla, da sem jaz, saj mi rejnica govori, da kak bo če bom mela fanta, da ga bom polizala pa neke glupe fore. Počutim se žalostno, ker sem eni prijateljici iz druge šole povedala o ljubezni, drugi o polsestri, a mi ne znata pomagati. Zelo pogrešam polsestro. Ali mi lahko čimprej date odgovor, če gre, ker nevem, kaj naj storim.
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena, deklica,
najprej ti želim povedati, da je zelo pogumno od tebe, da si nam zaupala svojo težko življenjsko zgodbo. Ko sem jo brala, sem lahko prav začutila tvojo stisko in življenje. Upam, da se zavedaš, da nič od tega, ko sta z bratcem bila majhna, ni bila tvoja krivda in da si bila ter si še (če sklepam po tvoji starosti) otrok, za katerega bi morali odgovorno poskrbeti odrasli oziroma vajini starši. Kot majhna deklica si videla prizore ter doživela takšno nasilje, katerega ne bi smel doživeti in videti noben posameznik. Nekako ti je v vsem bila v oporotvoja polsestra ter stik ki si ga imela z njo. Želi mti, da bi tvoje življenje začelo sijati in dobivati smisel, ki ti bo vsak dan dal upanje ter vztrajnost. Da se ne boš zlomila kljub vsemu, kar ti bo prišlo na pot.
Napisala si, da sta z bratcem zdaj okrog tri in pol leta pri rejniški družini, kjer upam, da vama je dobro in znosno. V tem času si imela tudi nekaj stika s polsestro, kar ti je pomagalo k boljšemu počutju (predvidevam). Vendar je rejnica temu začela nasprotovati, saj bi naj ona imela težave zaradi stika s polsestro. Prav tako ti je o polsestri negativno govorila in verjamem, da si zato še dodatno postala žalostna. Ne vem, kakšen odnos imaš ti z rejnico niti ne vem, če je tam še več otrok in ali je prisoten tudi rejnik. Mi lahko poveš kaj več? Bi te pa spodbudila k temu, da bi se skušala z rejnico pogovoriti o tem, koliko ti pomeni polsestra in odnos z njo, da te to razveseli in če bi se kako dalo, da bi lahko bila z njo v rednih stikih. Povej ji o tem, da si zato žalostna, da ne moreš zaspati in da bi te pozitivni stik s polsestro razveselil. Morda bi se lahko o tem skupaj pogovorili na Centru za socialno delo pri tistih gospeh, ki spremljajo tebe in bratca. Skušaj rejnici res iskreno povedati, da bi tebi to veliko pomenilo, da bi tudi njej zaupala o tem, ko bi se slišala s polsestro, morda bi se lahko kdaj tudi srečali. Vsekakor se je o tem potrebno pogovoriti z njo ter Centrom. Misliš, da bi šlo? Če so tam še kakšni drugi otroci (morda starejši), lahko vprašaš tudi njih, kako bi lahko izpeljala ta pogovor in na kaj naj paziš (če rejnico boljše poznajo). Verjetno hodite kdaj do gospa na Centru in če te vprašajo o tem, kako ti je, morda lahko poveš, kaj si želiš glede polsestre.
Veseli me, da si o polsestri in tudi zaljubljenosti zaupala prijateljicama, morda si se s tem vsaj malo olajšala, čeprav ti ne znata ravno pomagati. Imaš na šoli kakšno odraslo osebo (učiteljico ali svetovalno delavko), ki bi ji lahko povedala še za polsestro? Ta bi te lahko usmerila k pravi osebi (morda odrasla oseba v tvojem okolju bolj pozna, na koga bi se lahko obrnila in kaj bi naredila, če pozna tudi tvojo rejnico).
Glede situacije s fantom, v katerega si zaljubljena, bi te spodbudila k temu, da mu poveš, da ti je všeč in da si si želela z njim plesati, ampak si zaradi zafrkavanja sošolk nisi upala, sedaj pa je že prepozno. Mislim, da bi s tem videla njegov odziv in če si tudi ti njemu všeč ter bi ti to povedal, bi točno vedela, na čem si z njim ter ga lahko začela boljše spoznavati. Če tega ne boš povedala oziroma nekaj naredila, boš si kasneje morda lahko očitala, da nisi nič ukrepala, pa da ne boš vedela, kaj bi lahko bilo, če bi bilo. V situacijah zaljubljenosti in morda kasnejše ljubezni je ravno negotovost najhujša in vztrajanje v svojem, ne da bi točno vedela, kaj bi se lahko zgodilo. Zato je v takšnih situacijah najboljše iskreno povedati, kaj čutiš, kaj bi si želela, ker šele potem vidiš odziv nasprotne strani. Če se s tem prvim fantom ne bi izšlo oziroma bi njegov odgovor bil ne, bi potem še drugemu lahko namenila priložnost (če bi si to želela). Morda njegovi znaki kaj nakazujejo, a tega ne boš vedela, če ne boš točno rekla ali vprašala o njegovih namenih. Upam, da sem ti odgovor napisala tako, da ti bo razumljivo. Drugače pa še kar povprašaj ali napiši, če je kaj težko razumljivo.
Želim ti, da najdeš veliko lepih trenutkov v življenju in ravno zaradi svojih izkušenj še toliko bolj neguješ razne odnose, ki jih boš imela v prihodnosti,
lepo te pozdravljam,
Urška Meolic Kotnik, mag. psihologije
• ba
barbie
V tej družini je še ena mlajša punci, ki pa jo je rejnica rodila ter tako tudi 2 osebi, ki sta polnoletni, a živita tu in nista v rejništvu. Temu fantu pa ne upam povedati, da sem vanj, čeprav so sošolke videle, kako ga gledam, a sem to zanikala vsem in je tudi on to parkrat slišal, vseeno pa je pomoje začutim, da ga gledam, če se le da. Nasmehniti se enostavno več skoraj, da ne morem, saj bi to sošolke še bolj videle. Niti nobenemu na tej šoli nisem povedala, da sem vanj, zaradi tega, ker sem enkrat povedala 2 na tej šoli in potem so to vedeli vsi in me zafrkavali. Poleg tega mi je rejnica enkrat rekla, da tudi, če imam rada polsestro ne morem in smem tega delati, ker bo kao mela pol ona težave, zaradi mene. Res jo pogrešam, pa tudi njega zelo močno ljubim. Bojim se, da ne bo izdelal razreda, saj ima zelo slabe ocene, ker mu tudi pri pouku ni in se ne potrudi.
• ba
barbie
Zopet jaz. Zelo pogrešam polsestro pa fantu ne upam povedati, da sem do nebes zaljubljena vanj in ga ful ljubim, ker ne želim, da bi se zaradi tega kdo norčeval in zato, ker nočem, da to ve cela šola, kar se ponavadi zhodi, ko kdo drugemu pove, da je vanj.
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_
Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
Hvala za odziv na moja vprašanja. Upam, da imaš z ostalimi lahko dokaj dober odnos, saj je to pomembno tudi zate, da ne bi bila osamljena. Glede situacije s polsestro bi te vseeno spodbudila, da bi se z rejnico še enkrat skušala na miren način pogovoriti, če je to možno. Skušaj ji iskreno povedati o svojih čustvih ter, da jo pogrešaš in bi ti to pomagalo pri odraščanju in temu, da bi imela komu zaupati. Morda jo skušaj vsaj vprašati, če bi se dalo kako dogovoriti, da bi vsaj preko telefonskih možnosti ostala z njo v stiku. Žal mi je, da je ta situacija glede tvoje polsestre tako težko izvedljiva in da se počutiš žalostno ter neprijetno.
Morda lahko s tem fantom navežeš stik preko tega, da bi mu skušala pomagati, da bi vztrajal pri tem, da bi se potrudil za ocene in lahko izdelal razred. Drugače bo žal moral nositi posledice tega, da se ne uči in ne vztraja. Če te prav razumem, imaš do njega močna čustva zaljubljenosti, kar pa ni še takoj čustvo ljubezni, saj le-to pride kasneje, ko človeka že dobro spoznamo. Verjamem, da ti je všeč in čutiš naklonjenost do njega, vendar na silo ne moreš vztrajati v tem, če ne veš, kako on čuti in kaj se dogaja z njim. Morda bi bilo smiselno, da bi ga ogovorila in najprej povprašala glede učenja, ocen ter da mu lahko kako pomagaš (vsaj preko spodbud in motiviranja), mogoče bi potem videl, da ti je mar zanj in se kako drugače odprl še preko pogovora. Torej, če si pa že povedala in praviš, da so te zafrkavali, on verjetno o tem tudi že ve. Mogoče bi bilo zato dobro mu še nekako direktno povedati, da bi potem res vedela, na čem si. Če ne bi izkazoval vzajemnih čustev (torej, da ne bi želel razvijati vajinega odnosa), bi ti bila vsaj pomirjena in bi vedela, da ne bi več delovala v smeri, da bi ga želela nekako osvojiti. Vem, da bi to bilo zate težko, vendar bi nekako lažje sprejela končen odgovor in lahko pustila to za sabo.
Deklica, mlada si še in verjemi, da boš imela še veliko možnosti, da spoznaš ustreznega fanta, in da imaš v prihodnosti še zelo veliko časa za ljubezenske odnose in lepe trenutke. Morda se moraš samo malo ozreti okrog sebe in videti še koga drugega poleg njega. Torej, spodbudila bi te k iskrenemu pogovoru, kjer bi mu zaupala svoja čustva in tako bi videla, kako bi se on s tem spoprijel in kaj naredil. Takrat bi videla, na čem si in lahko šla dalje. Če ne bi bilo obojestranske naklonjenosti, bi dobila vsaj nek zaključek. Negativna čustva, ki bi jih ob tem izrazila, bi predelala in se okrepila, da bi lahko namenila priložnost še drugim ljudem. Upam, da ti je moj odgovor nekako razumljiv, četudi morda ni tisto, kar iščeš, si želim, da bi ti bil vsaj malo v pomoč.
Drži se in če boš želela, se oglasi še kdaj.
Urška Meolic Kotnik, mag. psihologije
• ba
barbie
Nikomur več ne bom povedala za njega, vendar sem ga pri verouku dobeseno ves čas gledala v oči in se mu nasmehnila, on pa je samo čudno face poko. Sošokla, ko je vidla je bla tak, če mama negi ljubezenski pogled in rekla sem ji ne. A nisem mogla zadržati smeha. Pomagajte mi. Kaj naj naredim z valeto, če misim, da bo tak 90% pleso z drugo.
• Uredništvo
Urška Meolic Kotnik
Odgovor svetovalke:
Gre za tvojo odločitev, da ne boš govorila o njem drugim, kar je mogoče čisto ustrezno. Valeta je čisto pred vrati, zato je težko ti podati kakršen koli dober odgovor, kaj narediti oziroma kako v tej situaciji. Morda je res najbolj ustrezno, da bi mu iskreno povedala o svojih željah in temu, da bi želela plesati z njim, ker bi potem lahko videla, kako bi se odzval in s tem tudi, na čem si glede odnosa z njim. Ne vem pa, kdaj bi se lahko naučila skupaj plesati, saj so najbrž imeli že nekaj mesecev plesni tečaj, kjer so se učili plesnih korakov. Mogoče se res poskusi čim bolj pozanimati, če sploh želi plesati ali ne; če ima plesalko ali ne ter kako se mu približati.
Počasi bodo prišle počitnice in boš lahko brez skrbi, da bi komu izdala o tem, da ti je ta fant všeč, saj ne boš fizično v šoli. Če o tem, da ti je všeč, ne želiš govoriti z drugimi, je to čisto v redu, saj ti ni potrebno povedati nekaj, česar nočeš. Mogoče pa bi njemu vseeno povedala o tem, da ti je všeč in kaj bi si želela, saj bi tako ugotovila, kaj on čuti in kaj želi za naprej. S tem bi ti tudi lahko odleglo, saj bi videla, kako on čuti in če bi bila prisotna čustva tudi iz njegove strani, bo lahko odnos razvijala naprej. Če le-temu ne bi bilo tako, bi dobila neki zaključek in ugotovila, na čem si in imela več možnosti spoznati kasneje koga drugega.
Lep pozdrav
Urška Meolic Kotnik, mag. psihologije
• ba
barbie
Govorim o valeti za naslednje leto. Do takrat še je čas. Misli na polsestro prezrem in se delam, da niso pomembne. Vsem lažem o tem, da nisem v tistega, a po eni strani želim, da sošolec izve, nočem pa da komu pove. Ne morem več držati v sebi vseh čustev, ki jih čutim do njega. Ne vem, kako mu naj pove, da ne bo nihče drugi za to izvedel. Sošolka me je že kakih 7 krat vprašala, če sem vanj in zlagala sem se ji. Nisem pa mogla skriti nasmeha, za to pomoje vedo vsi. Ko me je vprašala se je ta fant obrnil stran. Velikokrat ujameva pogled in jaz se nasmehnem. Hočem, da ve, a nočem da drugi vedo.
• Uredništvo
Urška Meolic Kotnik
Odgovor svetovalke:
Potem mu lahko poveš, da bi želela z njim plesati ali mu na začetku naslednjega šolskega leta to napišeš. Videla boš njegov odziv, ter kot sem že napisala, s tem vedela, na čem si glede tega odnosa. Morda ga lahko spodbujaš k učenju ter mu pri le-tem pomagaš in preko tega z njim navežeš stik. Omenila si namreč, da ima slabše ocene in da se mu ne da. Očitno si v precepu, da bi po eni strani rada, da izve, da ti je všeč, po drugi nočeš, da bi vedeli drugi. Vendar, če bi to izvedel, so tudi možnosti, da bi o tem izvedeli drugi. Mislim, da s tem ne bi bilo nič narobe. Sčasoma bi se na to navadila, še posebej, če bi odnos bil uspešen.
Če mu v živo ne želiš povedati tega, mu morda napiši pismo in tam zapiši svoje občutke. Zraven lahko dopišeš, da naj to prebere sam zase doma, saj s tem ne bo tvegano, da bi bral pred vsemi. Vseeno pa mislim, da je najboljši način, da bi mu v živo direktno povedala o tem, kaj čutiš, saj bi potem videla odziv ter vso mimiko obraza.
Lep pozdrav,
Urška Meolic Kotnik, mag. psihologije
• ba
barbie
Jaz enostevno več nisem zmogla skrivati tega, da sem v tega fanta in sem povedala eni sosošolki, a ji nisem povedala za koga gre. Pokazala sem ji tudi profino sliko polsestre. Čez dan se delam, da čutev ni in ne obstajajajo in jih ignoriram, a ko grem spat imam preveč časa za razmišljanje in začnem se jokati. Sošolka me je že kakih 7 krat vprašala, če sem vanj, a vedno sem ji zanikala. Fanta sem vprašala, kaj se je odločil in s kom bo plesal in rekel je nevem. Ne razumem kaj se dogaja, vedno, ko rabi kaj šolskega prosi mene, a nevem če je to, ker mi vsi pravijo, da sem chatgpt, ali ker sem mu všeč. Sicer bi lahko prosil tudi katerega sošolca. Jaz ga vedno, ko ga lahko gledam, a včasih sem tako vživeta v šolsko delo, da pozabim nanj, ali pa se delam, da ga ni. Karnkajkrat je opazim, da ga gledam in vedno sem se mu nasmehnila, včasih se je on meni, tak dvakrat pa je reko tak, ke me gledaš. Želim samo, da bi on vedo, da sem vanj, a da drugi ne bi vedeli. Ko me je nazadnje vprašala sošolka, če sem vanj sem rekla, da ne, a nisem mogla zadržati smeha. Sošolec je bil obrnjen naprej, potem je vprašala še njega, a ta ni odgovoril ne z ja in ne z ne, še bolj se je obrnil vstran. Za polsestro vejo tak vse sošolke pa eni sošolci, ki to slišijo, ko se pogovarjam s sošolkami. Zelo si želim srečanja z njo. Predvčerajšnim sem se na hodniko skoraj jokat začela, a sem solze skrila. Preveč čustev je. Včasih, ko gledam TV, a redko se mi zdi, da sem to že doživela. Zelo želim videti polsestro. Res si želim, da bi bila rojena v normalni družini in bi mi lahko kdo pomagal, a nočem nikomur povedati. Kako naj sošolcu povem, da sem vanj, da ne bi vsem povedo?
• Uredništvo
Urška Meolic Kotnik
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
vidim, da te celotna situacija še vedno bremeni in postavlja veliko misli ter vprašanj. Morda je na tem mestu dobro pogledati skozi prejšnje odgovore, kjer sem ti že zapisala o tem, kako sošolcu povedati, da ti je všeč in nekaj načinov za to. Premisli, kaj od predlaganega bi zate bila najboljša odločitev oziroma, če bi sama rada naredila kaj drugega, kar bi se ti zdelo bolj ustezno, pa seveda se odloči, kot misliš, da bo najboljše. Prišla si do točke, kjer si ti na vrsti, da se odločiš in narediš nekaj, kar se ti zdi najbolj ustrezno zate.
Glede situacije s polsestro pa bi te še enkrat usmerila k temu, da o svojih občutkih poveš rejnici in jo prosiš, da bi jo lahko kdaj srečala. Iskren pogovor je največ, kar lahko narediš.
Ko boš naredila kaj od predlaganega ali svojega, nam lahko sporočiš, če želiš.
Drugače pa srečno,
Urška Meolic Kotnik, mag. psihologije