Med poplavami 4. avgusta sem zgubila hišo zemeljskem plazu. Na začetku se nisem popolnoma zavedala kaj se je zgodilo ampak zdaj živim s starši, bratom in sestro v zelo majhnem bloku ki ima (zdaj) kuhinjo, eno sobo, stranišče, in majhno dnevno sobo. Vem, da bi bilo lahko slabše ampak tukaj smo že 5 mescev in sem zato začela pogrešati našo prelepo hišo. In zdaj se zavedam kaj vse se je res zgodilo in vsakič ko dežuje malo več se ustrašim, kdaj pa kdaj tudi dobim nočne more o tisti noči. Kaj naj naredim? Kako si lahko pomagam? Počutim se kot da sem prazna znotraj. Izgubljena sem. Kaj naj naredim?
Hvala ker ste poslušali(prebrali).
Uredništvo
Dijana Kožar Tratnik

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena.
Izguba doma zaradi naravne nesreče je izjemno travmatična izkušnja, in povsem razumljivo je, da se počutiš izgubljeno in prestrašeno. Občutki žalosti, strahu in izgubljenosti so normalni v takšnih okoliščinah. Pomembno je, da si dovoliš čutiti in izražati svoja čustva, ne glede na to, kako težka so. Zavedaj se, da predelava teh čustev zahteva svoj čas. Pomaga, da se o tem čim več pogovarjaš, z domačimi in morda še s kom, ki je doživel podobno izkušnjo.
Ljudje smo fleksibilni in različno psihološko odporni. Zavedaj se, da si močna in zmožna prebroditi to obdobje, čeprav se ti včasih morda ne zdi tako. Skrb zase in svoje duševno zdravje je v teh trenutkih ključnega pomena. Ne pozabi, da nisi sama in da je iskanje pomoči znak moči, ne šibkosti.
Če se počutiš preobremenjeno ali če se tvoji strahovi in nočne more nadaljujejo, je zelo pomembno, da poiščeš strokovno pomoč. Pogovori se z mamo, morda s svetovalno delavko v šoli, da ti bosta pomagali priti do strokovne pomoči. Psihoterapija ali svetovanje ti nudita varno okolje, kjer raziskuješ svoja čustva in se učiš strategij za obvladovanje stresa in tesnobe.
Lahko se obrneš tudi na katerega od telefonov za otroke: https://www.tosemjaz.net/poisci-pomoc/ in se o svojem doživljanju bolj temeljito pogovoriš.
Želim ti vso srečo in verjamem vate.
Dijana Kožar Tratnik, univ. dipl. socialna pedagoginja