Imam en mali problem. Ne vem kako se pogovarjat. Ko smo v skupini ljudi in se pogovarjajo sploh ne vem kaj naj recem. Ena na ena pa se sploh nisem sposobna pogovarjat. Kako veš kaj reči ko se pogovarjas? PROSIM NAJ MI NEKDO POMAGA.
• Uredništvo
Anja Mikl

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala za tvoje vprašanje. Komunikacija zagotovo predstavlja enega izmed bolj pomembnih vidikov našega življenja in sobivanja z drugimi; žal pa komunikacijske spretnosti in veščine niso tako samoumevno dobljene in je potrebno na njih precej delati, da jih usvojimo. Ampak, zagotovo pa je to mogoče!
Svojo komunikacijo z drugimi omenjaš v dveh različnih situacijah - pri pogovoru ena na ena ter pri skupinskem komuniciranju. Dajva skupaj nekoliko razmisliti. Ali si morda že sodelovala kdaj v kakšnem pogovoru, kjer pa si se počutila nagovorjeno? Ste se takrat pogovarjali o kakšnih posebnih temah, izkušnjah? Imaš morda kakšno pozitivno izkušnjo vezano na komunikacijo z drugimi?
Morda bi ti lahko pomagalo, če bi si vsaj na začetku v mislih "pripravila" kakšna vprašanja, ki bi jih lahko druge vprašala ali pa vsaj morda kakšna podvprašanja, ki bi jih lahko, na podlagi poslušanja, postavila komu v skupinskem pogovoru. Je pa res, da to lahko hitreje deluje nekoliko umetno, posebno, če zgolj samo sprašujemo. Če se zares želimo povezati z ljudmi, je tudi normalno, da delimo kakšno svoje mnenje, izkušnjo oz. da se nekoliko samorazkrijemo.
Pravilnega odgovora kaj reči žal ni, gre pa se pri pogovorih ponavadi za izmenjavo mnenj, izkušenj, različnih življenjskih pogledov ter splošnih razmislekov. In mislim, da te morda ravno to, da pravilnega odgovora ni, morda lahko malo razbremeni.
Nekih dobrih načinov komunikacije se prav tako lahko učimo od nam pomembnih drugih - imaš morda kakšnega prijatelja, za katerega meniš, da učinkovito komunicira in se pogovarja z drugimi? Morda bi ti prav nekdo tak lahko pomagal, da se skupaj z njim_njo vključiš v pogovor, da ti je v oporo in ti pomaga. Kaj meniš?
Vsekakor upam, da ti moj odgovor pomaga in da te nekoliko spodbudi, da se pa vseeno preizkusiš v novih situacijah in vidiš, da to zmoreš. Če meniš, da še je kaj takega zaradi česar nisem pravilno razumela vprašanja ali pa nisem odgovorila tako, da bi bila zadovoljna, bom zelo vesela, če mi javiš v sporočilo, da še skupaj raziščeva, če se ti v opisani situaciji dogaja še kaj drugega, kar bi bilo potrebno nagovoriti. Kot sem omenila na začetku pa je zagotovo to ena izmed veščin, ki jo vsi razvijamo - eni hitreje, eni nekoliko dlje.
Lepo te pozdravljam in ti želim vse dobro!
Anja Mikl, mag. psihologije