Pozdravljeni, pred meseci sem na snapchatu naletel na dekle iz švedsko malo mlajšo od mene (17). Približno sem vedel kdo je iz instagrama vendar sva začela pogovor oziroma ga je ona. Punca mi je postala vsec dobrosrčna prijazna pripravljena na pogovor vendar nikoli je nisem in verjetno jo nikoli ne bom spoznal v živo. Punca mi je postala tako blizu da sem o njej razmišljal vsak dan, če ni odpisala oz odsnapala sem postajal živčen, in to se še vedno dogaja. Mone duševno stanje je prišlo tako daleč da sem jo vprašal direktno se želi pogovarjati bova nehala ali kaj enostavno nisem zdržal, moje telo se je obnošalo kot da je moja punca v resnici pa je ženska ki je ne poznam vendar mi je neznostno všeč. Vsako jutro pomislim na njo prav tako vel dan mislim o njej in po akoraj enem letu se vse to konstantno dogaja. Imela sva zanimive pogovore ki bi si jih zdaj samo želel vendar mi ne piše več tudi dobim snap 1 ali dva 2 v celem dnevu medtem ko je aktivna več ur na dan. Mislim da se odaljuje od mene.", medtem ko jaz mislim o njej nonstop ona pomisle 2krat name. Vedno ko telefon zapiska pogledam ce je ona, vsako jutro pogledam in nic. Ne pricakujem nic od nje se vedno ima druzino in svoje prijatelje 1200km stran od mene in jo razumem vendar problem je v meni prevec se sekiram za vse to in nevem kaj naj storim. Ne zelim imeti teh tezav vec let in ziveti s tem ker nemorem. Nocem ji napisati tega ker bi izpadel kot da imam nekaj z njo ali luzer niti nevem kaj bi si mislila. Ce bi kaj zelela potem bi k temu tudi pristopila vendar je ona ta clen ki prekinja vezo, karkoli bi ji napisla bi verjetno pogledala po 10urah ali celo drug dan zato se mi zdi to nesmiselno zelim si le pogovora z njo, nevem zakaj je to v meni tak problem ocitno je kriva ljubezen.
Uredništvo
Cita Jenko

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
Najprej ti želim povedati, da so tvoji občutki razumljivi in normalni ter da razumem tvojo situacijo. Pogosto slišimo, da lahko čutimo močna čustva do osebe, ki jo poznamo v živo in z njo preživljamo veliko časa, premalokrat pa se govori o navezanosti, naklonjenosti ali celo zaljubljenosti in ljubezni do osebe, ki je ne poznamo osebno. Ta čustva se lahko razvijejo tudi zaradi pogovorov, ki jih delimo z osebo, ker delimo svoj vsakdan, skrbi in ker si veliko pišemo. Normalno je, da ti odnos s punco veliko pomeni, saj sta se v zadnjih mesecih veliko pogovarjala, si bila blizu in si morda celo pokazala ranljivost. Včasih si z neznanimi ljudmi pustimo biti še bolj odprti in jih spustimo bližje, saj imamo občutek, da nas bodo težje prizadeli. Pa ni nujno tako.
Pri pogovorih preko družbenih omrežij se navadimo, da prejemamo obvestila. Vedno, ko zazvoni telefon, se nam v možganih sproži dopamin in pojavi se misel »Morda pa je on/a«, s čimer dobimo upanje in hitro razočaranje, če nam ni pisala oseba, od katere si želimo prejeti sporočilo. Hitro lahko pridemo v začaran krog navdušenosti in razočaranj.
Razumem tvojo dilemo med tem, da si želiš njeno pozornost, pogovore in odnos, kot sta ga imela, in med pomisleki, kam ta odnos pelje. Kaj pa ti je odpisala na vprašanje, če se še vedno želi pogovarjati?
Na tem mestu želim izpostaviti dve plati – tvojo in vajino skupno. Začniva najprej s tvojo. Napisal si, da opažaš, kako njena neodzivnost slabo vpliva nate in da si zato pogosto živčen, hkrati pa se ne želiš s tem spopadati še naslednjih nekaj mesecev ali let. Na tem mestu se je smiselno vprašati, kaj si želiš? Ali si želiš nadaljevati odnos z njo (na daljavo)? Kaj to prinese s sabo? Koliko časa se že slabše počutiš zaradi te situacije? Ali je vredno? V nas delujeta dva glavna sistema – razum in čustva. Predlagam ti, da razmisliš iz obeh perspektiv.
Druga plat pa se navezuje na vajino dinamiko. Sta se že kdaj odkrito pogovarjala o vajinem odnosu? Si ji povedal, da o njej veliko premišljuješ, da ti je vajin odnos pomemben? Razumem, da so taka vprašanja in pogovori težki, saj nikoli ne vemo, kako se bo sogovornik odzval ali kaj si bo mislil o nas. Hkrati pa se lahko razvije globok pogovor, kjer si osebi delita občutke in je potem obema lažje. Napisal si, da ona verjetno pomisli nate dvakrat na dan. To je le tvoje sklepanje glede na njeno obnašanje, ki pa ni nujno resnični odraz njenih čustev ali občutkov. Glede na to, da se pogovarjata skoraj leto dni in da sta imela kvalitetne in globoke pogovore, je velika verjetnost, da si tudi ti njej pomemben. Morda se sooča s podobnimi občutki kot ti in je to le njen način, kako se sooča s situacijo. To so le moja sklepanja, iz tega, kar sem prebrala iz tvojega sporočila, in iz situacij, ki sem jih doživela sama ali moji prijatelji. Zato te še enkrat spodbujam, da začneš težak pogovor, ki (upam) te bo razbremenil. Najtežje je, ko si v svoji glavi delamo zaključke, saj so le-ti prepogosto črno-beli in turobni.
V primeru, da se odločiš prekiniti odnos, vedi, da bo na začetku še vedno težko, saj ti bo manjkala pomembna oseba, s katero si delil čudovite trenutke zadnje leto. A kot pravi stari pregovor: »Čas zaceli rane.« Eden najboljših načinov je, da se zaposliš z drugimi aktivnostmi – posveti se hobijem in preživi več časa s prijatelji in družino. Pomembno je, da v življenje počasi začneš spuščati nove ljudi, ki bodo lahko postali pomembni.
Če boš imel še kakšno vprašanje, mi prosim napiši. Z veseljem pa bom prebrala tudi nadaljevanje tvojega miselnega toka ali dogajanja.
Želim ti veliko poguma in notranjega miru.
Cita Jenko, dipl. biopsihologinja