Kaj naj nardim ce hodim k psihologu ampak me je ful strah govorit o globljesih temah kot samo kak je v soli, ker me je grozno strah da se bom zacela jokat
Uredništvo

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Praviš, da ti je težko deliti bolj globoke vsebine pri svojemu psihologu. Naj ti najprej čestitam, da si se odločila za obisk psihologa, že za to je potrebna velika mera poguma.
Bistvo psihološkega svetovanja je, da preko zaupnega pogovora psiholog in klient/pacient opredelita problem klienta in si skupaj zastavita cilje, ki jih želita doseči. Vloga klienta je ravno to, da skozi pogovor razkriva svoje misli in občutke, ki so vezani na njegov problem, da se lahko tako z njim aktivno ukvarja. Le tako se lahko klient razbremeni svoje čustvene stiske in pridobi nova spoznanja o sebi in o problemu s katerim se sooča. Pri tem ga seveda vedno podpira in usmerja psiholog. Če želimo torej doseči spremembo na nekem področju, moramo žal o tem tudi govoriti, ne glede na to kako težko je. Le tako ti bo psiholog lahko stal ob strani, te podpiral in ti pomagal doseči spremembo, ki jo želiš.
Povsem normalno je, da občutimo nek strah pred tem, da bi svoja negativna čustva pokazali pred drugimi ljudmi, saj v naši družbi to mogoče vseeno ni tako zelo sprejeto. Vendar pa je jok pravzaprav popolnoma normalen odziv na naše intenzivne občutke in nam pomaga pri olajšanju. Dejstvo je tudi, da je psiholog tam zate in te ne bo obsojal v nobenem primeru. Psiholog je strokovno usposobljen in njegova dolžnost je, da se pri svojem delu drži nekaterih bistvenih načel, med drugimi tudi načela o zaupnosti. To pomeni, da vsebine, ki jih boš delila, ne bodo zapustile prostora v katerem pogovor poteka. Predlagam ti tudi, da se mogoče o tem z njim pogovoriš in verjamem, da ti bo pomagal pri spoprijemanju s temi občutki.
Upam, da ti je moj odgovor vsaj nekoliko v pomoč. Lepo bodi!
Nika Koder, mag. psihologije