Sem Zlatica in imam težave, da se primerjam z drugimi in se posledično podcenjujem. Kako naj odpravim to težavo, da se bom imela rada takšno kakšna sem?
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena Zlatica,
Iz tvojega zapisa sem razbrala, da doživljaš stisko, ker se veliko primerjaš z drugimi, zaradi tega pa začneš podcenjevati svoje sposobnosti ali lastnosti. Želiš se sprejeti preprosto takšno kot si.
Obdobje mladostništva je obdobje v našem življenju, ko se pogostokrat začnemo primerjati z drugimi, pa naj bodo to bratje ali sestre, sošolci, prijatelji ali kdo drug v našem življenju. Gre za povsem normalen pojav, ki se zgodi vsakemu izmed nas. Velikokrat namreč zaznavamo, da imajo osebe okoli nas določene osebnostne lastnosti ali sposobnosti ki bi jih želeli imeti tudi mi sami. Ampak ne pozabi na dejstvo, da imaš tudi ti osebnostne lastnosti in sposobnosti, ki bi jih ljudje okoli tebe želeli tudi zase in jih pri tebi cenijo. Seveda pa imamo tudi vsi ljudje določene primanjkljaje, tudi tisti, ki se nam zdijo popolni. Popolnih ljudi ni in tudi tvoj cilj naj ne bo, da bi bila popolna. Tvoje lastnosti in sposobnosti, tako dobre kot slabe, te delajo edinstveno in posebno. Pomembno je le, da jih sprejmemo in se jih zavedamo.
Opisuješ, da primerjanje z drugimi vodi v podcenjevanje sebe. Da ti lahko podam, čim boljši odgovor, bi mi pomagalo še nekaj informacij. Na katerih področjih se podcenjuješ? Primerjanje s katerimi lastnostmi, spodbudi podcenjevanje pri tebi? Kdaj se najpogosteje primerjaš z drugimi?
Podcenjevanje sebe, zaradi lastnosti, ki jih imajo drugi, lahko vodijo v znižano samozavest in občutja jeze, sramu ali žalosti. Zato je pomembno, da se zavedaš tudi svojih prednosti na različnih področjih in se sprejemaš, takšno kot si. Ko se boš naslednjič znašala v situaciji, ko se boš začela primerjati z drugimi in bo to vplivalo na to, da se boš začela podcenjevati ali da boš občutila negativna čustva, pomisli na tri stvari, na katere si ponosna, da si jih naredila v tistem dnevu. Lahko gre za preproste stvari ali bolj kompleksne (npr. Ponosna sem nase, da sem sošolcu ali sošolki pomagala pri domači nalogi, ponosna sem nase, ker sem si danes vzela čas zase, ponosna sem nase, ker sem preživela lep dan z družino/prijatelji). Ni pomembno, kako velika so dejanja, pomembno je, da so v tebi spodbudila pozitivna občutja veselja, ponosa, sreče, ljubezni, radosti, itd.
Zgoraj opisana »naloga,« ti bo pomagala prepoznati pozitivne lastnosti pri sebi, kar te bo spodbudilo k temu, da boš te lastnosti tudi bolj cenila in se sprejemala. Lahko se vprašaš tudi V čem sem dobra? Kaj rada delam? Kaj me veseli v življenju? Katere fizične lastnosti izstopajo na meni? Namreč bolj kot se boš zavedala svojih sposobnosti, lastnosti, interesov in drugih lastnosti, ki so ti pomembne, bolj boš razvila spoštovanje do tega, kdo si in tudi manj se boš primerjala z drugimi.
Priporočam ti, da se o svoji stiski pogovoriš tudi še s kako prijateljico, bratom/sestro ali starši. Mogoče se tudi tvoja prijateljica sooča s podobnimi občutji in bosta lahko skupaj prišli do zaključka, kaj vpliva na to, da se začneta primerjati z določeno osebo.
Ne pozabi: vsak izmed nas je ustvarjen drugače in vsak si bo gradil svojo pot in namen v življenju.
Upam, da sem ti s svojim odgovorom kakorkoli pomagala.
Lepo bodi.
Lara Tušek, dipl. psihologinja