Zivjo pisem ker vam hocm zaupati nekaj kar me za dolgo tezi. Pac gre za to da sm na snapcahtu spoznala enega lustnega fanta ki sva si dva dni v eno pisala celo vorasu me je ce bi se kdaj vidla ne. In pol dans sm pa vidla da me je blocku na snapu in instagramu,ko sm vidla to nism vedla razloga zkj je to naredu postala sm panicna saj mi je biu res vsec. Ampak pol sm pa preko njega prej dodala njegovo sestro in nism mela druge izbire kokr jo vprasat zkj je to nastalo. In mi je rekla da ko me je povabil je se je sam zafrkaval ji je reku.pa da me je blocku zato ker sm mu bla kao tecna(pa nism bla )in da mu grem na k**c.Pac rekla mi je da se po eni strani strinja z mano da bi mi mogel reci,da to kar je pa on naredu je pa zares otrocje.(drgac je star 15).In je rekla da se ona na mojem mestu ne bi sekirala za cloveka ki sm ga vidla sm na fotki. Zdj bi vas pa rada vprasala kako biti manj tecen? Kaksni so znaki da si nekomu tecen?
hvala za v naprej
• Bu
Buhtel
Pozdravljena!
Verjamem da ti je težko. Verjetno je fanta sram ali pa nerodno ali pa si mu všč pa se je fant ustrašil da mu ti Neboš všeč in te je blokiral. Razlogov da te je blokiral je več. Vprašala pa si kako biti nadležen to si takrat ko se preveč zaslišuješ ali sprašuješ osebo in ji greš na živce. Mogoče to tudi ni bilo fantu všeč.
Želim ti lep dan.
Lp buhtel
• Uredništvo
Urška Meolic Kotnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
žal mi je za tvojo izkušnjo glede fanta, ki te je blokiral na socialnih omrežjih. Verjamem, da ti je bilo prijetno, ko sta si dopisovala in si ga tudi želela bolj spoznati. Tudi jaz se strinjam, da je bilo neprijazno in otročje od njega, da te je blokiral in odstranil brez pojasnila. Takšne stvari se žal velikokrat dogajajo med mladostniki, saj marsikdo te profile izrablja za zabavo, norčevanje, morda še celo dokazovanje pred svojimi prijatelji, a s tem hitro drugega lahko prizadene, še posebej, če so vključena tudi čustva. Morda bo to zate vseeno dobra izkušnja, saj boš bolj previdna v prihodnje, če si boš dopisovala s kom, da boš najprej povprašala o iskrenosti namenov, ki jih ima drug. Vprašanje je tudi, če si temu fantu res šla na živce ali je pa želel le izpasti frajer pred drugimi.
Sprašuješ, kakšni so lahko znaki, da si nekomu dolgočasen ali mu greš na živce. V odnosu s prijatelji se to lahko kaže v tem, da te namenoma ignorirajo, če kaj poveš, morda te niti ne poslušajo, ne gledajo v oči, postanejo tiho v tvoji družbi ter ne govorijo o osebnih stvareh. Morda se prijatelji tudi začnejo družiti brez, da bi povabili tebe. Prav tako se lahko šalijo o tem, da jim greš na živce, kar lahko povejo na določen način, za katerega veš, da ni šala. Preko socialnih omrežij se to lahko kaže tudi preko tega, da morda komu kaj napišeš, ta prebere to in ne odgovori. Ni pa nujno, da oseba noče odgovoriti, morda je samo pozabila. Vendar pa vidiš, če se to večkrat dogaja, oseba verjetno noče imeti stika z drugo osebo. Prav tako lahko v virtualnem svetu vidiš tudi, če greš nekomu na živce, preko slik ali zgodb, kjer druga oseba deli verze ali zapise, iz česar ugotoviš, da gre zate.
Sprašuješ se tudi, kako drugemu iti manj na živce oziroma biti manj tečen. Tukaj težko odgovorim točno, ker je to odvisno od vsake situacije in vsakega posameznika, od prijateljskega ali partnerskega odnosa, prav tako od odnosov med sošolci, sodelavci itd. Odgovorila bi ti nekako takole: najprej se tudi ti vprašaj, kaj si želiš od odnosa, kako daleč si pripravljena sprejeti drugega ter njegovo obnašanje, lastnosti in želje, kakšne informacije iz svojega življenja si pripravljena deliti z njim in kaj ne. Morda lahko osebo povprašaš več o njem, njegovem življenju, da vidi, da te resnično zanima. Na takšen način lahko najdeta tudi skupne hobije oziroma zanimanja, ki so lahko temelj za odnos. Če imaš prijateljske odnose ali kasneje tudi partnerski odnos, je dobro, da drug drugega spoznamo, da vemo, kaj nekoga resnično moti, kaj nekdo najbolj potrebuje, ter potem to delamo drug za drugega.
Odnos je vedno dvosmeren proces, kar pomeni, da jaz nekaj dam tebi in ti nekaj daš meni oziroma naredim nekaj zate in ti narediš nekaj zame. Če imaš ti npr. rada to, da te nekdo posluša, druga oseba pa včasih potrebuje nekaj časa za sebe, je potrebno to spoštovati in iskati neke kompromise, da je za oba dobro. Včasih se je v odnosu tudi potrebno umakniti in poskrbeti za svoje duševno zdravje s tem, da si postavimo zdrave meje, da se ne pustimo izkoriščati in cenimo sami sebe. Ugotovila boš pa tudi, da nam nekdo gre na živce ali mi gremo nekomu, pa nam ni nič hudega naredil, morda ga niti ne poznamo dobro. S tem ni nič narobe, saj ne moremo imeti odnosa z vsemi ljudmi, ki jih poznamo. V takšnih primerih je dobro ohraniti neko spoštovanje, distanco in se osredotočiti na tiste odnose, ki nas osrečijo ter kjer tudi mi lahko z veseljem delujemo.
Upam, da sem ti odgovorila na tvoje vprašanje in te lepo pozdravljam,
Urška Meolic Kotnik, mag. psihologije