med pokom ali kjerkoli se počutim nerealno, glasi ljudi so zelo glasni tako glasni da vcasih ne razumem kaj mi govorijo zato se morem zavedati da sem realna da lahko zsdtopim kaj mi govorijo, ko si poglead roke zgleda ko da sem v video igrici.
Uredništvo
Ida Vraničar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
rada se ti bi zahvalila, da si se oglasila in z mano delila, kaj doživljaš. Zelo pogumno je, da si to delila. To ni lahko, sploh če tega ne razumeš popolnoma. Občutek imam, da si zaradi tega zmedena, morda celo prestrašena. Zato je prav, da si o tem spregovorila in poiskala pomoč.Da bi te bolje razumela in ti lahko pomagala, bi ti rada zastavila nekaj vprašanj (če ti je to v redu):
- Kdaj se ti je to prvič začelo dogajati? Se ti zgodi le v šoli ali tudi kje drugje?
- Se pojavi ob določenih situacijah – na primer, ko si pod stresom, zaskrbljena ali utrujena?
- Kaj se dogaja v tistem trenutku, ko se začneš počutiti nerealno – si v hrupnem prostoru, v družbi drugih, v razredu? Kaj opaziš najprej – zvoke, slike ali občutek, da se oddaljuješ?
- Kako se ti zdi, da se tvoje telo odzove, ko se začneš počutiti nerealno — imaš občutek napetosti, morda tresenja, spremembe dihanja ali da se vse dogaja kot upočasnjeno?
- Imaš takrat še kakšne druge občutke – na primer, da se ti vrti, te je strah…?
- Si o tem že komu povedala? Če da, kako so se odzvali?
- Mogoče se ti zdi, da ti telo in misli pošiljajo neko sporočilo – da si morda preobremenjena, prestrašena ali potrebuješ več počitka. Kako se sicer v zadnjem času počutiš? Imaš veliko skrbi, stresnih dogodkov ali premalo spanja?
Dobro je, da ne ostaneš sama s tem. Čeprav se morda zdi, da bo minilo samo od sebe, je pomembno, da o tem spregovoriš z odraslo osebo, ki ji zaupaš. Oni ti lahko pomagajo razumeti, zakaj se ti to dogaja in kaj lahko storiš, da ti bo lažje. Takšni občutki so lahko zelo neprijetni, a z ustrezno podporo jih boš lahko obvladovala.
Če se ti bo to ponavljalo ali se boš zaradi tega počutila zelo slabo, zmedeno ali prestrašeno, je pomembno, da poveš nekomu čim prej.
Če boš želela, se lahko kadarkoli znova oglasiš in bova skupaj poskusili najti razlago za tvoja doživljanja in kaj bi ti lahko pri tem pomagalo. Tukaj sem.
Lepo te pozdravljam.
Ida Vraničar, dipl. psihologinja (UN)