Doma imamo kmetijo .in se nemorem toliko posvetiti ucenju saj veliko delam.starsa veliko pritiskata name saj imam slabe ocene .zato se zadje case pocutim zelo slabo . zacela sem se rezati po nogah saj mi to pomaga.v šoli me sprasujejo kaj imam na nogah ampak jim nocem povedati.
• Uredništvo
Domen Kralj

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
hvala, da si se obrnila na nas. Praviš, da se doma ne moreš posvetiti učenju, saj veliko pomagaš z delom na kmetiji. Poleg tega starša veliko pritiskata nate zaradi slabih ocen. Vse to te je pripeljalo do tega, da si se začela rezati.
Glede na opisano je videti, da si se znašla v situaciji, ki deluje brezizhodna in kjer ti rezanje predstavlja razbremenitev od vsega, kar se dogaja okoli tebe. Morda deluje tudi na nek način pomirjujoče, ko lahko z bolečino zakriješ vse ostale občutke, ki jih doživljaš. Najbrž pa to olajšanje ne traja dolgo in se tvoja stiska kmalu spet vrne.
Biti sam z bolečino je težko. Čeprav rezanje za nek trenutek pomaga, pa na dolgi rok to žal ne bo rešilo tvoje trenutne situacije. Praviš, da drugi opazijo tvoje ureznine, o katerih ne želiš spregovoriti... Na tem mestu bi te želel vprašati ali si kdaj morda poskusila komu zaupati svoje občutke? Se pogovoriti o težkih trenutkih, ki jih doživljaš, o samopoškodovanju? Morda s starši ali s kakšno odraslo osebo? Če ne, bi te želel spodbuditi, da to poskusiš. Če se doma ne počutiš dovolj varno, da bi govorila o tem, bi ti predlagal, da se obrneš na šolsko svetovalno delavko na tvoji šoli. Verjamem, da ti bo prisluhnila in ti pomagala, tudi pri tvojih ocenah. Misliš, da bi bila pripravljena to storiti?
Vesel bom, če mi še pišeš in mi poveš še kaj več o tvoji situaciji doma na kmetiji in osebah, ki jim morda zaupaš. S tem, ko boš delila svoje občutke z drugimi, boš naredila pomemben korak na boljše.
Predlagam ti tudi, da si prebereš tudi članke o tem, kaj lahko pomaga pri samopoškodovanju: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske/spopadanje-s-stisko-pri-samoposkodovanju/
Želim ti vse dobro,
Domen Kralj, mag. psihologije