Jaz se počutim koda ne spadam na ta svet občutek imam koda sem samo jaz kriv vsega. En dan v temu tednu sem se avtomacko vsedel zraven ene druge sosolke kar obzalujemm. Jaz imam pa punco ki je v istem razredu in me je vidla ko sem se vsedel zraven te druge sosolke in zdaj je punca jezna in imam obcutek koda se me izogiba in sploh se ne želi pog. z menoj. Sedaj nevem kaj naj storim. Starejši brat mi doma zelo teži ko mi kaj naredi mama krivdo prenese name. In tudi mama me dostkrat krega in ucasih dobim se kaksno okoli glave. Ker se ne počutim dobro mi je napamet prislo tudi da bi se zavedno odstranil iz tega sveta. Kaj ti neznam tolerirat svoje jeze najraje bi vse nekam poslal po moznosti se koga udaril. Zelim izvedeti na kaksen nacin lahko obvladam svojo jezo in da jo dam ven iz sebe ????
• Uredništvo
Mojca Lapi

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
žal mi je, da to doživljaš.
Glede punce ti svetujem, da se odkrito in iskreno pogovoriš z njo, da res nisi imel nobenih namenov, ko si prisedel k sošolki. Včasih punce potrebujejo več zagotovitev, da se res počutijo varno in da zaupajo ter se prepustijo fantu.
Glede brata ti težko svetujem kaj uporabnega, ker ne vem, koliko je star. Bi mi lahko povedal ta podatek?
Mama v vsakem primeru ne odreagira pravilno. Poskusi se z njo pogovoriti, ko bo dobre volje in ji povej, da ob tem ne trpiš samo ti, ampak da tako tudi brat samo še poglablja svoje neprimerno vedenje, kar škodi njegovemu razvoju. Sicer pa jo lahko opomniš, da je fizično kaznovanje v Sloveniji prepovedano.
Razumem, da se v tebi nabira jeza in se počutiš, kot da te bo razneslo od napetosti. In ta mora biti zelo velika, če si že pomislil na skrajno misel, da bi koga udaril oziroma da bi se celo zavedno odstranil iz tega sveta. Kako pogoste pa so te misli? Bi mi lahko zaupal tudi, kako dolgo že trajajo? Dolgo časa si verjetno zadrževal to v sebi. Spodbujam te, da začneš jezo sproščati oziroma “filtrirati”. To lahko narediš tako, da o svojih težavah govoriš z nekom, ki mu zaupaš in te sliši. Takrat teža jeze postane lažja. Ali pa, če se ti zdi, da trenutno nimaš sogovornika, ki bi mu to lahko zaupal, si piši, kaj te je ujezilo, kako si se ob tem počutil. Ko govorimo oziroma pišemo, s tem pospravljamo naše misli na svoja mesta v glavi in nam ne uletavajo skoz naprej. Dobra strategija za sproščanje jeze je tudi šport, kjer še fizično usmeriš svojo energijo v nekaj koristnega. Ali pa umetnost, ustvarjanje, da daš tem svojim jeznim čustvom barvo ali melodijo in tako dobijo smisel drugje. O jezi si lahko prebereš več tukaj.
V takšnih trenutkih je tudi fajn razmišljati o prihodnosti, kaj bi rad počel v življenju, kaj te res razveseli in misel na kaj ti povzroči pospešen utrip srca. Potem pa to raziskuj oziroma počni čim več tega, kar napolni tvojo energijo in veselje.
Upam, da sem te vsaj malo razbremenila. Sicer pa še piši, ti z veseljem pomagam.
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike