Zdaj ko so počitnice imam v glavi le šolo bojim se šole ki nastopi po počitnicah ker šolo komaj prenesem. In sem pod stresom in žalosten. In ker je moja mama ponesreči izbrisala posneteke na katerih sem zelo trdo garal. Zaro sem še bolj potrt. In tudi ne najdem smisla v življenju. In že od sredine šolskega leta.           Rabim pomoč
• Uredništvo
Maja Krajnc

Odgovor svetovalke:
Dragi mladenič,
Res mi je hudo, da ne moreš uživati v počitnicah in da te šola tudi sedaj spremlja.
Žal nisi napisal, kaj je tisto, kar te spravlja v obup. Ali so to sošolci in sošolke, ali so to posamezni predmeti, ali so to pričakovanja staršev. Zato ti tudi ne morem nič konkretnega svetovati. Lahko pa vseeno poskusim.
Če te spravljajo v obup sošolci, se skušaj vprašati, kje so se začeli ti problemi. Zakaj si prišel v spor z njimi? Veš, ljudje tvojih let so lahko v odnosih zelo žaljivi, pa morda tega niti ne nameravajo in zgolj na takšen način prikrivajo svoje težave.
Če so vzrok tvojim težavam posamezni predmeti, se naslednje leto osredotoči na tiste, kjer si dober in uspehi ti bodo dali dodatno vzpodbudo, da boš tudi predmete, ki jih ne maraš  začel bolje razumeti.
Če pa so vzrok tvojih težav morda pričakovanja staršev, ki so drugačna od tvojih, jim to mirno povej. Ne vem, kaj bi rad počel, ko boš odrasel. Poskusi si odgovoriti na to vprašanje in nato delaj v smeri, da se bodo ta pričakovanja uresničila.
Če se zdaj obremenjuješ z mislimi na šolo, škoduješ sam sebi. Zdaj so počitnice. Delaj tisto, kar te veseli in poskusi razveseliti tudi druge, ki so ob tebi.
Nihče ti ne more povedati, kaj je smisel tvojega življenja, ker je ta samo tvoj. Samo ti veš, kaj bi rad počel v življenju. Na splošno pa velja spoznanje, da sta delo in ljubezen tista dejavnika, ki osmišljata naša življenja. Imej vsak dan vsaj eno nalogo, ki jo boš do konca izpeljal. Npr. "danes bom temeljito pospravil svojo sobo. Predale, omare, odstranil stvari, ki jih več ne potrebujem in nekatere podaril." Naslednji dan pa nova naloga. Npr. s pomočjo strokovnjaka, bom našel v računalniku posnetke, ki jih je mama pomotoma zbrisala.
Res ti želim, da vsak dan posebej osmisliš z določeno aktivnostjo. Tako bodo tudi misli na šolo izzvenele.
Zdaj pa le uživaj počitnice, ker so temu namenjene.
Prav prisrčen pozdrav in vse dobro.
mag. Maja Krajnc, univ. dipl. sociologinja in politologinja