Živjo. Bližaji, se počitnice in vedno, že od nekdaj sem se jih veselila. Vsako leto sem komaj čakala da grem na morje. Odkar se spomnim gremo vedno na isti kraj, na Hrvaško, kjer smo v majhni, zelo zelo stari hiški. Ta hiška je res zelo, stara, vse sobe so zelo mahjne, sta dve "spalnici", zelo majhna kopalnuce in še manjša kuhinja. In v teh, majni, stari hiški, nas je 5. Klima je samo v eni spalnici, pa še nimamo vsak svoje postelje, z babi moram spati na napihljivi postelji, v sobi brez klime. Ne mirem spati, nositi morab tudi čepke ker mami in babi smrčita in imam kdaj res občutek da se mi bo zmešalo. Ponoči je tudi zelo vroče. Ni to pa ni najhuje, v tisti majhni hiški je 5 ljudi, nimam nobenega svojega miru, planirati, rabim kdaj grem na wc, kdaj se bom preoblekla ker smo si vsi v napoto. Kosila ne miremo jesti notri, ker je premalo prostora, pa še nobene mize ni, miza je le zunaj. Zunaj pa ves čas letajo neke ogromne vešče (sredi dneva), ki se jih na smrt bojim. Jojj sej res nisem nehvaležna ampak okoli nas so sami hoteli s petimi zvezdicami, tudi jaz si želim kaj več od ene "razpadajoče hiške", ko gledam vse tiste prestižne hotele o katerih lahko le sanjam. Če bom kdaj želela bolj udobne počitnice moram pač sama to doseči. Obljubila sem si, da se bom tja kot odrasla vrnila in da ne bom več v tisti hiški ampak bom v najboljšem hotelu, ker se želim vsaj enkrat v življenju sprostiti na počitnicah.
_i
_izbrisan uporabnik_
Pozdravljena!
Razumljivo je, da ti ni prijetno tako preživljati počitnic. Poskusi se pogovoriti s starši. Morda se da kako drugače urediti bivanje, da bo za vse bolj udobno (Morda lahko kdo spi zunaj v šotoru? Se da prinesti kakšen ventilator za hlajenje? Morda lahko uredite zunanje stranišče? Bi ti dovolili, da ješ kosilo sama noter ali se da namestiti kakšno mrežo proti žuželkam? Bi morda lahko šli kam drugam na počitnice ali najeli/si od koga sposodili prikolico/avtodom?)Povej staršem, da potrebuješ nekaj zasebnosti. Morda se lahko dogovorite, da smeš iti sama na sprehod ali pa da imaš lahko za nekaj časa na dan sobo za sebe. Razmisli tudi, ali obstaja možnost, da bi namesto na morje šla v kakšno počitniško kolonijo/tabor ali na obisk k kakšnemu sorodniku/prijateljem ali pa da preprosto ostaneš doma.
Pomembno je, da imaš v mislih, da te starši s temi počitnicami ne poskušajo spraviti v stisko. Mogoče je pač to edini možnost in se jim zdi boljše, da grete tja na morje kot pa da bi morala biti cele počitnice doma.
Uredništvo
Lara Tušek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Praviš, da z družino že več let hodite na počitnice na isti kraj, v isto hiško, ki je zelo majhna in ti ne omogoča zasebnosti in svojega miru, ki si ga želiš na počitnicah. Ob tvojem zapisu sem dobila občutek, da doživljaš veliko stisko, saj se na počitnicah ne moreš popolnoma sprostiti in zares uživati. Tvoje doživljanje je povsem razumljivo, zato ne rabiš imeti občutka, da si nehvaležna. Vsakdo se želi na počitnicah sprostiti in zabavati, zato verjamem, da so lahko te počitnice zelo naporne, še posebej, ko je vroče in se ne moreš dobro in udobno naspati.
Nič ni narobe s tem, da si želiš udobja in vsaj malo »luksuza« na počitnicah. Vsakdo si zasluži počitnice, na katerih se lahko zares spočije in pripravi na nove izzive v prihodnosti ter uživa brez stresa. Kar pa tebi trenutna situacija žal ne omogoča, kajne?
Si mogoče že poskušala svoje občutke deliti s svojimi starši? Zelo pomembno je, da poveš, kako se počutiš, in se s starši iskreno pogovoriš. Starši se mogoče sploh ne zavedajo, da ti je na počitnicah neprijetno. Povej jima, kaj te moti, kaj si želiš in kaj lahko naredite, da bi vaše počitnice izgledale vsaj nekoliko drugače. Lahko jima ponudiš kakšne predloge za prilagoditev trenutne nastanitve, tako kot je to predlagal _izbrisan uporabnik_ pred mojim odgovorom. Mogoče bo tudi to starše spodbudilo k razmisleku o tem, kaj so prednosti in kaj pomanjkljivosti počitnic, ki jih vsako leto izberete. Pomembno je tudi, da si tudi ti pripravljena poslušati njihove argumente, zakaj vedno izbirajo ta kraj in to nastanitev, in potem na podlagi tega sklenite kompromis, ki bo ugoden za vse.
Lahko jim predlagaš tudi, da bi šli na počitnice kam drugam in pomagaš pri iskanju primerne nastanitve. Pogovorite se, kakšna je cenovna omejitev za nastanitev in na kateri kraj bi šli – lahko je seveda enak, če vam je ta kraj na Hrvaškem všeč. Obstaja veliko spletnih strani, na katerih lahko zelo hitro najdeš primerno nastanitev (npr. Booking.com, obMorju.si, ampartmaji-hrvaska.si). S tem, da si pripravljena pomagati pri iskanju nove nastanitve, boš staršem pokazala, da ti je mar zato, da skupaj preživljate čas na počitnicah in se ob tem vsi dobro počutite.
Ne glede na to, kaj se boste s starši dogovorili, pa poskusi izkoristiti vse trenutke, ki jih preživljaš z družino, saj so ti trenutki dragoceni in posebni, čeprav morda niso popolni. Popolnoma razumljivo pa je, da potrebuješ čas zase tudi na dopustu, ne glede na to, v kakšni nastanitvi bivate, zato poskušaj ugotoviti, kaj je tista aktivnost, ki te zares sprosti in pomiri. Je to sprehod ob morju? Branje knjige v senci, medtem ko poslušaš valovanje morja? Kopanje v morju ob sončnem zahodu? Verjamem, da bodo starši razumeli, da potrebuješ čas zase, vendar je pomembno, da jim to poveš.
Prav je tudi, da imaš svoja pričakovanja in sanje glede svojega dopusta v odraslosti, saj te bo to motiviralo za prihodnost. Verjamem, da ti bo uspelo!
Upam, da sem ti s svojim odgovorom vsaj malo pomagala. Če imaš še kakršnokoli vprašanje oz. se želiš še o čem pogovoriti, mi lahko vedno napišeš.
Želim ti čim več lepih trenutkov, kjerkoli boš preživljala svoje počitnice!
S sončnimi pozdravi,
Lara Tušek, mag. psihologinja