Lepo pozdravljeni.
bom kar posredna. moji starsi so me ze enih 3 pripeljali do panicnih napadov in mi vaskodnevno ampak res vsakodnevno povzročajo stiske. vsaki ko se nekaj zgodi sem jaz kriva nikoli nesmem nic pripomnit kaj sesle da bi kaj povedla. sola je ze tak al tak dovolj teska sa,ma po sebi zaj pa se to. mama in ata sta me ze veliko krat udarila in me tudi zmerjata uporablajta grde besede nad mano. imam mlajsega brata in sestro ki sta tako razvajena in jima starsa pustita vse pac jaz sem ze pobegnila enkrat od doma mama me tri dni sploh ni iskala niti ateju ni povedla ki ke bil na sluzbenem potovanju takrat pac nic ni blo. ko sem pa prisla domu pa me je se dva tedna ignorirala. prisezem da si bo,m nekeaj naredila ali pa za VEDNO ODSLA OD DOMA. ne orenesem vec tega.
prosim tako sem ze obupana da nevem sploh kaj je to vse ali sem sploh vredno to ali sem res jaz problem ceprav naredim vse kar mi receta ves.
vsi sosolci govorijo kko se razumejo zb starsi in vse jaz pa komaj zadrzujem jok poleg. vse kar v zivljenju naredim je narobe vse.
prosim res vi st se edini ki ste mi ostali preden naredim kaj kar mi nebo vesc.
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, zdravo!
Zelo razumem, da je stiska v kateri si se znašla in po tvojem zapisu traja že nekaj časa, izredno obremenjujoča zate. Opisuješ, da je tvoj odnos s starši zelo turbulenten, vsebuje kričanje, zmerjanje z grdimi besedami, udarce, prezrtost oz. ignoriranje. Ker je bilo zate dogajanje v vašem odnosu tako naporno, si pobegnila od doma, in o tem razmišljaš tudi sedaj. Sošolci poročajo o svojih odnosih v družini, predstavljajo jih, kako se razumejo s starši, ti pa te izkušnje že nekaj časa nimaš.
Strinjali se bova, da se v tvojem starostnem obdobju mladostniki ne strinjate z vsemi zahtevami, pravili, nalogami, ki jih pred vas postavimo starši. To je ustrezno in sodi v razvijanje samostojnosti, kritičneg presojanja in pa tudi odgovornosti za lastna vedenja, posledice, ki jih ta prinesejo. Prav zaradi tega prihaja do konfliktov, nestrinjanj med mladostniki in starši. Vendar pa ob tem velja, da v odnosu, še posebej med otroci, mladostniki in starši (mamo, očetom) velja spoštovanje, spoštljiva komunikacija, odnos, kjer pa ni nikakor ustrezno pretepanje, kričanje, zmerjanje, ignoriranje. To ni nikakor ni sprejemljivo.
Sprašujem se kaj se je v vaših odnosih zgodilo, dogajalo, da je prihaja do takšnih izidov, ki pri tebi povzročajo, kot si zapisala panične napade. Kje so razlogi, vzroki? Tu te vabim v razmislek. Ob tem pa te vabim v razmislek zakaj starša ravnata drugače s tvojim bratom in sestro. Zapisala si, da sta razvajena in da jima starša pustita vse. Zakaj takšne razlike? Ob tem, da narediš vse, kar ti rečeta, kot si zapisala.
Razmišljajva o možnih poteh reševanja. Pomembno je, da se začnete med seboj slišati, poslušati in se pogovarjati, iskati korake, da se takšno stanje zaključi. Drži? Ste se v družini poskušali pogovoriti, skupaj z bratom in sestro, ali pa samo z mamo, očetom?  Sprašujem te ali se spomniš na kakšnega odraslega v tvoji širši družini, ki bi ti bil v pomoč pri pogovoru s starši, morda so to lahko stari starši, tete, strici, kakšen družinski prijatelj. Gre za osebe, ki bi jih ti lahko zaupala.
Obliko pomoči predstavlja tudi šola. Šolska svetovalna služba, razrednik sta lahko zate pomembna oporna točka, ki ti pomaga v pogovoru s starši, pri sprejemanju dogovorov. Lažje je izpeljati pogovor, dogovore kadar se ne slišimo med seboj, ko smo v pogovoru s tistim, ki je nevtralen, vodi pogovor, ga usmerja in povzema dogovore. Si o tem morda razmišljala? Ker gre za vedenja staršev, ki sodijo v polje nasilja, je odgovornost nas odraslih, v šoli bo za to poskrbela svetovalna služba, da te zaščijo in ukrepajo.
Kadar ti je hudo in nujno potrebuješ pogovor, uporo, pokliči na TOM telefon, POSVET, naslednji teden, v torek, bo na voljo tudi chat svetovalnica To sem jaz (v tem terminu bo svetoval psiholog Patrik). V kolikor bo še vedno težko in ne boš zmogla ter boš ponovno razmišljala o pobegu od doma, so tu še na voljo Krizni centri za otroke in mladostnike, ki delujejo v okviru CSD.
Ob vseh predlogih, ki so namenjeni pomoči tebi, pa te vabim tudi v razmislek kako lahko tudi ti sama poskrbiš zase, tako da boš v tem dogajanju pri sebi prepoznala svoje moči. Razmisli, kaj ceniš pri sebi, kaj rada počneš, kako ti gre v šoli - kateri predmeti so ti ljubi, s kom se rada družiš, kako si do sedaj reševala situacije, da si bila ti z njimi zadovoljna, kdo te je pri tem podprl, za kaj in za koga si lahko hvaležna.
Do naslednjega pogovora ti pošiljam objem.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja