vedno bolj se počutim kot da sem v svojem življenju že vse zamudila.  Rada plešem in v tem bi rada zaslovela a počutim se kot da sem v slepi ulici. Vedno moram gledati druge, ki so veliko mlajši od mene in so že zelo uspešni. Najbolj me mori to, da v življenju še nisem skoraj nič uživala, vedno ko ena slaba stvar odide pride druga tam kjer si nikoli nebi mislila. Moj problem je, da bi lahko vsa ta leta lahko delala to kar me veseli, pa sem pred leti obupala za to ker sem mislila da mi ne bo uspelo in zdaj sem tu. Zaradi tega si zamerim vsako najmanjšo napako in celo sebe sem nehala spoštovati. Kaj naj naredim? Nočem pa plesati samo v svoji sobi, ker imam talent in ga hočem pokazati. A kako naj če nihče ne verjame vame?
• Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala za tvoje vprašanje in da si nam zaupala svojo stisko.
Praviš, da imaš zelo rada ples in v tem uživaš, a si pred leti imela občutek, da v plesu ne moreš uspeti in si ga takrat opustila. Sedaj pa imaš občutek, da ne uživaš in ne živiš svojega življenja, kot bi si želela.
Lepo je, da si v življenju našla nekaj, kar te veseli. In še vedno imaš veliko možnosti odprtih. Si razmišljala kaj o tem, da bi se ponovno vpisala v kakšno plesno šolo in začela nazaj trenirati ples? In v prvi vrsti pleši za sebe. Poskusi se čim manj primerjati z drugimi. Vem, da je to težko, ampak če ti to vzbuja negativne občutke, ni vredno, ti ne bo nič pomagalo. Osredotoči se na sebe, na svoje občutke, ki jih doživljaš ob plesu in na svoj napredek. Če se trenutno (na sredini šolskega leta) ne boš mogla vpisati v srednjo šolo, lahko najdeš različne YouTube posnetke, kjer se lahko naučiš novih plesnih korakov, prav tako lahko pobrskaš za kakšno mobilno aplikacijo. Vso to znanje pa boš potem lahko unovčila jeseni, če se boš želela in imela možnost vpisati v plesno šolo. Ali imaš mogoče možnost, da bi sama (ali skupaj s kakšno prijateljico) pripravila plesno točko in nastopila na kakšni šolski prireditvi ali prireditvi kakšnega kulturnega društva, če ga imate v vašem kraju? Bi bilo to nekaj v čem bi uživala?
Omenila si tudi, da si si to odločitev zelo zamerila. V tistem trenutku si začutila, da bi bilo bolje, da takrat nehaš, iz kakršnega koli razloga, je že bilo. In včasih je vredu, če si vzamemo kakšno pavzo. Si sedaj ugotovila, da je ples res nekaj kar te veseli, v čem uživaš. Sprejmi svojo odločitev, odpusti si jo in pojdi naprej. Lahko poskusiš napisati pismo oz. izraziti občutke na papir - izlij svojo jezo, karkoli občutiš, na koncu pa napiši, da si odpuščaš in se imaš rada. Lahko potem ta papir spustiš v kakšno reko. S tem, ko zaradi tega sami sebe kaznujemo za vsako napako, delamo škodo samo sebi. Kar lahko poskusiš je tudi dnevnik hvaležnosti - vsako jutro in/ali vsak zvečer na list paprija napiši 5 stvari, za katere si tisti dan hvaležna. To je lahko karkoli - lep sončen dan, prijateljica, dobro kosilo, zdravje, zdrave oči, s katerimi lahko vidiš, sposobnost, da lahko dobro plešeš… To nam lahko pomaga, da več pozornosti posvetimo vsem dobrim stvarem, ki se nam zgodijo v dnevu in jih pogosto spregledamo ali jemljemo kot samoumevne.
In če je ples nekaj v čem res uživaš, pleši vsak dan, tudi če je trenutno samo v tvoji sobi - prepusti se glasbi, občuti svoje telo, izrazi svoje občutke in samo uživaj. To je nekaj najlepšega kar lahko podariš sama sebi.
Napisala si, da vedno, ko ena slaba stvar odide, pride druga slaba. Če ti je okej, ali lahko malo več poveš o teh težavah? Kaj se ti dogaja, kaj ti povzroča stisko? Ti morebiti lahko še tu kako pomagamo?
Vesela bom, če se še kaj oglasiš.
Lepo bodi,
Sara Seršen, mag. psihologije