Če se slikaš za playboy in podobne revije ali če kdaj pridejo na plano tvoje zasebne slike v izzivalih pozah je res, da ne moreš državne službe dobiti potem? Da učitelji, gasilci, policisti in podobno tega ne smejo.
• Tk
Tko je to
Najprej glede Playboya. To je že kar lep čas ena dolgočasna družinska revija, kjer že nekaj časa ni več tistih vsebin, po katerih je bil svoje čase znan.
Kar se tiče spotakljivih posnetkov, ti bo to bolj škodilo v pravem zasebnem sektorju, t.j. v firmah, ki delujejo v pravem gospodarstvu in niso zgolj dvorni dobavitelji državnih organov. Tovrstni delodajalci te bodo poleg dokumentov, ki jim jih pošlješ, poskušali še malo preveriti z googlanjem in če kje najdejo kakšno 10+ let staro sliko, kjer se ga nalivaš "do mrtvega" ali zadevaš ipd., to ne bo pustilo ravno najboljšega vtisa. Nerodna reč že, če to počne kakšen tvoj soimenjak.
Za državne službe naj to ne bi bil pogoj. Formalni pogoji so nekaznovanost (nimaš pravnomočne obsodbe za kazniva dejanja), za nektere primere "security clearance" (Sova preveri, ali imaš kakšne povezave z ekstremisti), seveda papir o ustrezni stopnji izobrazbe (če ti ne rata na resnem faxu, bo zadostoval tudi "kupljen" na "vaškem"), daleč najpomembnje pa je, da si "naš". Čim je tvoja funkcija malo bolj javno in/ali politično izpostavljena, pa verjemi, da imata oba politična pola vsak svojo "žuto štampo" z "obveščevalno službo", ki bo zagotovo izvohala prav vse tvoje "grehe" od spočetja dalje in jih ob primernem trenutku primerno "začinjene" tudi objavila.
• jo
jobplay
Za učiteljice vem da velja pravilo, da se morajo na delavnem mestu spodobno oblačiti, ker so pedagoške delavke in kaki dekolteji in to odpadejo. Vem, da je nekje ravnatelj učiteljico odpustil, ker je na svoj facebok pod javno objavljala takšne fotografije. Na facebooku sicer takšne fotografije lahko izbrišeš ali pa izbrišeš kar cel profil. Isto vem, da velja tudi za zdravstvene delavce. In zdaj ne vem ali to velja da v zasebnem življenju, nikoli niso smele se preživljati kot fotomodeli, ki se gole slikajo? Imela sem pa v mislih profesionalno fotografiranje, recimo budoir in podobne stvari, ki se v javnost objavijo in se ne izbrišejo in je potem javna tvoja kariera kot fotomodel, ki se gol slika. Zdaj v zasebnem sektorju, pa naj bi tudi gledali takšne stvari in na podlagi tega, naj nekoga ne bi zaposlili? Je tako, da vse kar na internet gre, nikoli ne moreš izbrisati in na tak način se bojiš sploh karkoli na internet objaviti, da te potem ne bo kdaj čez leta, desetletja to preganjalo? Zdi se mi malo pretirano, ket vem, da ljudje naprimer po srednji šoli izbrišejo svoj profil in je problem rešen, nihče jim zaradi tega ne teži. Hja, če pa v politiko hočeš iti (poznam par ljudi, ki so v mladinskih političnih strankah in imajo ambicije po politični karieri) potem gol fotomodel ne smeš biti, moraš strogo paziti tudi kaj počneš na netu, ker te lahko vse izsledijo?
• Pe
Pepiw
Živjo!
Meni se pa zdi da Playboy ni več tako priljubljen zaradi ljudi ker so se naveličali zdaj v sodobnem času te nažalost redka stvar vzburi največkrat zato uporabljajo pornografske vsebine ki škodijo človeškemu umu zaradi preveč grobosti in nerealnosti
• Uredništvo
Brane But

Odgovor svetovalca:
Dragi spraševalec/spraševalka!
Odgovoru, ki ti ga je napisal Tko je to, bi težko kaj dodal. Pri nobenih delodajalcih nimajo med uradnimi pogoji za zaposlitev zapisanega pogoja neobjavljanja »izzivalnih« fotografij v medijih. Res pa je, da mnogi delodajalci pri zbiranju informacij o kandidatih za zaposlitev vedno bolj radi pobrskajo po spletu za kakšnimi »zanimivostmi«, ki nimajo ravno pozitivnega učinka na možnost zaposlitve. Bolj je kakšno delovno mesto (ali funkcija) odgovorno in izpostavljeno, prej se brska po preteklosti kandidatov. Javno objavljanje takšnih vsebin, še posebej na spletu, ima lahko daljnosežne posledice.
Brane But, univ. dipl. psiholog
• jo
jobplay
Razmišljam, da bi se profesionalno slikala v kopalkah ali spodnjem perilu in me zato zanima, kakšne posledice ima to lahko? Mislim, če to naredim, potem kot učiteljica ali v kakšni javni službi ne bi mogla biti? Za to se ne uporablja tvojega pravega imena mogoče, ampak je anonimno slikanje ali se pa vzdevek uporablja? Eni pravijo, da to ima lahko posledice.
Kaj pa če nekdo služi kot pornoigralec ima to kakšne posledice potem? Ne mislim biti pornoigralka samo zanima me. Pornoigralci najbrž ne uporabljajo svojih pravih imen, ravno zaradi tega mogoče in se pravega imena niti ne sme/ni priporočljivo uporabljati? Sicer Melania Trump se je kot fotomodel slikala gola, ampak ona je rekla, da je na to ponosna in je tudi tožila neko revijo in tožbo dobila in jeje revija morala odškodnino plačati, ker je ta revija pisala grde stvari o njej v zvezi s golim fotografiranjem z namenom da bi škodovali njenemu ugledu. Kakšna Kim Kardashian, Paris Hilton imajo tudi zdaj kariero, ki ni povezana z njenim domačim porničem.
V šolah imajo za učitelje pravila obnašanja, ker učitelji vzgajajo z zgledom in so tam najstniki s podivjanimi hormoni in zato za učitelje velja, da se glede tega morajo v javnosti zgledno obnašati in dajati dober zgled. In takšno obnašanje, v mladosti gole slike, itd. naj ne bi spadalo pod učiteljski poklic, mislim zaradi tega se lahko ne dobi službe, itd.? Brala sem namreč, da je to kodeks učiteljskega poklica, ni izmišljeno to.
• Uredništvo
Brane But
Odgovor svetovalca:
Drago dekle!
Na takšno tvoje spraševanje sem ti že odgovoril v decembru. Moj odgovor se je predvsem nanašal na vplivanje objavljanja golih oz. izzivalnih fotografij na kasnejše iskanje službe. Zavedati se tudi moraš dejstva, da karkoli je objavljeno na spletu, nikoli več ne moreš izbrisati. Pomembnejša je kakšna služba, večji vpliv imajo lahko takšna objavljanja.
Dejstvo pa je tudi, da svoje anonimnosti nikakor ne moreš zagotoviti z uporabo psevdomina namesto svojega pravega imena. Na fotografijah boš seveda prepoznavna, saj na njih ne boš imela zakritega obraza. Svet je pa tudi zelo majhen in kaj kmalu bi se razvedelo, kdo se »skriva« pod psevdonimom.
Ne bi tudi primerjal svojih možnosti v raznih pravdah na sodiščih z možnostmi tako bogatih in znanih osebnosti, kot jih navajaš.
Brane But, univ. dipl. psiholog
• jo
jobplay
Glede objavljenih vsebin o tebi me zanima če je res kar so mi starši vedno govorili in kar te v šoli učijo od safe.si so nas to učili. Da vse kar je objavljeno o tebi na papirju in tudi na internetu lahko vpliva da določene službe lahko ne dobiš? Da določeni delodajalci bodoče zaposlene googlajo in preverjajo profile na socialnih omrežjih in je zato dobro če imaš na zasebno in še takrat se zavedati kaj vse objavljaš oz. če imaš javno se moraš zavedati da vse kar je objavljeno vpliva na tvoj ugled?
• Uredništvo
Marko, Safe.si
Odgovor svetovalca:
Pozdrav.
Zapisano bo držalo. Kadroviki v podjetjih vedno pogosteje preverjajo kandidate za zaposlitev na spletu. To, kaj posameznik objavlja na spletu, pove veliko o njem, njegovih navadah in tudi o njegovem pojmovanju zasebnosti. Za neko podjetje ali organizacijo, ki obdeluje občutljive osebne podatke (npr. zdravstvene podatke) ali pa občutljive informacije, ki so pomembne za konkurenco, je lahko kandidat, ki nekritično objavlja posnetke iz svojega zasebnega življenja, neprimeren. Kako bo pri delu varoval vse občutljive podatke, če ne zna paziti niti na svojo zasebnost?
Zavedati se moramo, da je internet javni prostor, v katerem puščamo svoj odtis (naše objave). Na osnovi teh objav nas ocenjujejo drugi. Zaradi neprimernih objav se nam lahko tudi zgodi, da ne dobimo službe, v Sloveniji pa smo imeli že najmanj en primer, ko je nekdo zaradi neprimernih objav na družabnih omrežjih službo tudi izgubil.
Pomembno je tudi, da imamo svoje profile na družabnih omrežjih zasebne, da objave vidijo le tvoji sledilci oz. prijatelji. Le posamezne objave, za katere smo prepričani, da nam ne bodo škodovale, pa lahko objavimo javno.
Morda še eno pojasnilo glede vplivnežev oz. influencerjev (kot je npr. Kim Kardashian, pa tudi nekateri uspešnejši slovenski vplivneži). Čeprav preko družabnih omrežij širijo objave, ki kažejo njihovo življenje, gre v večini primerov za načrtovane objave. Zanje je to posel oz. služba. Najuspešnejši imajo za seboj ekipo ljudi, ki skrbijo za njihovo podobo in za vsako objavo. Pri teh ljudeh ni naključnih objav, kot je morda videti, temveč je tudi najbolj »naključna« fotografija načrtovana do zadnje podrobnosti.
Nekaj o tem, kako delujejo vplivneži si lahko prebereš na Safe.si: https://safe.si/obnasanje-na-spletu/vlogi-in-vloganje
Lep pozdrav,
Marko, Safe.si