Kakšne so plače diplomiranih medicinskih sester? Zanima me da bi šla to študirat. Kaj pa plače učiteljev? Je razlika ali si dazredni ali predmetni pouk ali si v srednji šoli v plači? Vsi govorijo da so tole bolj slabo plačani poklici na javnih plačah. Predvidevam, da vzgojiteljive v vrtcih so še slabše.
• Uredništvo
Katja Frelih

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Vil,
na nas si se obrnila s svojim vprašanjem glede plač diplomiranih medicinskih sester, učiteljev in vzgojiteljev.
Vsi navedeni poklici sodijo v t.i. javni sektor, kjer so osnovne oz. izhodiščne plače določene s posameznimi kolektivnimi pogodbami za posamezno dejavnost oz. so odvisne od sistemizacije delovnih mest v posamezni organizaciji (se pravi kakšna je osnovna določena plača npr. diplomirane medicinske sestre v neki organizaciji je določeno v sistemizaciji delovnih mest).
Plače se nekoliko lahko razlikujejo med posameznimi dejavnostmi (npr. delo v domu upokojencev, delo v bolnici...), okvirno pa se plačni razredi diplomiranih medicinskih sester gibljejo na začetku nekje med 20 in 25 razredom (od cca. 2190 eur dalje bruto).
Plače učiteljev se gibljejo nekje od 19 plačnega razreda dalje (od cca. 2130 dalje bruto), podobno se gibljejo tudi plače vzgojiteljev.
V javnem sektorju obstajajo napredovanja, s čimer se plača z leti lahko poviša. Sicer pa na višino plače posameznega poklica vpliva precej drugih dejavnikov (npr. razni dodatki kot so nočno delo, izmensko delo pri diplomiranih medicinskih sestrah, dodatek za razredništvo, mentorstvo pri učiteljih...). Za posamezne stopnje izobrazbe so določeni izhodiščni razredi in tudi možna napredovanja.
Vsekakor je pomembno plačilo za opravljeno delo, hkrati pa je pomembno tudi to, da opravljamo poklice, ki nam prinašajo zadovoljstvo ob delu, ki ga opravljamo.
Želim ti uspešno izbiro študija.
Katja Frelih, univ. dipl. socialna delavka